Skip to main content

Video: Teguran YB Lim Guan Eng Terhadap Kemampuan Kerajaan Negeri Kelantan Menangani Krisis Banjir

Saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih atas sumbangan dan sokongan YB LGE, kerajaan Pulau Pinang dan DAP Malaysia dalam membantu kerajaan Negeri Kelantan menghadapi krisis banjir baru-baru ini. Walaubagaimanapun, teguran tersebut adalah tidak wajar dan tidak adil tanpa mendengar keterangan dari Kerajaan Kelantan terlebih dahulu sebelum menghukum mereka sebagai tidak berkemampuan.


WaLlahu 'Alam
KHALID SAMAD

Comments

Izuddin said…
YB, stop the rhetoric maaa....It wasnt an attack on kelantan pas.

YB, lge wasnt questioning the weather that caused the floods. He cant stop the rain. he was questioning the kelantan pas could do nothing and failed as a government. We all saw that. These ulamak could not summon the rain to stop either!

YB, the weather is unpredictable, yes, but the kelantan capabilities is unprecedented.

YB, kelantan pas tidak akan perjelas mereka lemah dan gagal menangani banjir terbesar kerana mereka adalah 'sons of God'(referring to one who does the Will)

Lge bagi duit bantuan tu bukan atas sebab kelantan pas bersih daa...sebab kelantan pas takda cukup duit nak bagi kat rakyat kelantan.
Unknown said…
Orang PAS bukan "sons of God". Itu terma yg diguna oleh kristian.
Kerajaan negeri telah melakukan sebaik mungkin. Saudara Izuddin tak perlulah nk jd macai DAP, menfitnah kerajaan negeri kelantan.
LGE bagi duit? LGE rasis, dia bukan bagi kpd kerajaan negeri. Bertemu muka dgn MB kelantan pun tidak mahu.
Izuddin said…
Orang PAS yang conservative ni sama macam Bani Israel yang gelar mereka YAHUDI(JEW)yang membawa erti Children of God dan mereka beranggapan mereka tidak salah dan tidak boleh dipersalah. Sama lah macam mengata "kami tak bersalah dan jangan salahkan kami. Kami takda duit".

Popular posts from this blog

Keadilan Saidina Umar Al-Khattab Terhadap Rumah Ibadah Agama Lain

Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengemukakan sebuah kisah dari zaman pemerintahan Saidina Umar Al-Khattab (r.a) untuk tatapan dan renungan tuan-tuan sekalian. Melalui pendedahan ini, adalah diharap sebahagian dari ummat Islam yang tidak memahami konsep keadilan Islam terhadap agama lain, akan sedikit sebanyak dapat memikirkan kembali sikap dan pendirian mereka itu. Kisah yang ingin dikemukakan adalah kisah Saidina Umar dan Kanisah (gereja) Al-Qiamah yang terletak di Quds. Kisah ini adalah petikan dari muka surat 114, kitab Itmam al-Wafa’ fi sirah al-Khulafa’ , tulisan as-Syeikh Muhammad bin al-Afifi al-Banjuri, Darul Ibnu Hazim. “Dan apabila masuknya Saidina Umar ke dalam kota, maka masuklah beliau ke dalam Kanisah (gereja) al-Qiamah, dan beliau duduk di ruang utama gereja tersebut . Setelah tiba waktu solat asar, maka berkata Saidina Umar kepada Patriach Kanisah tersebut, “Saya ingin mengerjakan solat.” Jawab Patriach: “Solat sahajalah di sini”. Tetapi Umar menolak cadangan

Video Tazkirah Ramadhan At-Taubah Ayat 31: Pendewaan Manusia

WaLlahu 'Alam   KHALID SAMAD

Kisah Raja Najashi

Semasa saya terlibat dalam usaha dakwah di UK satu ketika dahulu, kami mendapati bahawa ramai dari kalangan penganut Kristian tidak tahu bahawa Nabi Isa (AS) diiktiraf sebagai seorang Rasul oleh Islam. Begitu juga Nabi Ibrahim, Nabi Musa dan hampir kesemua para Nabi yang diiktiraf oleh agama Kristian turut diiktiraf oleh Islam. Kecuali kumpulan yang tidak diiktiraf Islam ialah ‘Nabi’ selepas Nabi Isa, termasuk penulis Bible yang digelar sebagai ‘Prophet’ oleh mereka. Apabila mereka didedahkan dengan maklumat ini, maka ianya boleh menyebabkan mereka ingin tahu apa yang dikatakan Al-Quran mengenai Nabi Isa dan menjadi satu titik tolak bagi mereka untuk mendampingi Al-Quran.