Skip to main content

Salaam Eidul Fitri 1431



Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Dari
Tn HJ YB KHALID ABD SAMAD & Keluarga

Comments

daisy said…
Selamat Hari Raya Aidil Fitri kpd YBKhalid dan seisi keluarga. Semoga Tuhan memberkati YB dan seisi keluarga.
Salam 'Idilfitri.Pohon ma'af Zahir & Batin pada semua.
كل عام وأنتم بخير
Umar Rentaka said…
Salam Aidil Fitri to
YB and family and all Muslims and Muslimats!
from santi vardhana [Hare Krishna monk]
Anonymous said…
Asalam yb khalid, selamat lebaran maaf zahir batin, Salam perjuangan teruskan perjunagan yg membawa kebajikan untuk semua, yakinlah dgn perjuangan yg telus dan iklas, sudah pasti dokongan dari rakyat terbanyak. Kalau yb dan menteri umno bn berlagak di kaca tv, namun shukur juga dgn teknologi kini dapat mendekat suara2 yg menjuara rakyat. Wasalam.
Anonymous said…
Selamat Hari Raya YB!
Lawan tetap lawan YB. Bukan lawan BN YB..bukan PR jugak YB..tapi lawan YB..aku tunggu kau PRU13!!!

akan aku bukak semua kesalahan kau semasa kau jadi MP.

bukan nak aibkan..tapi nak bagi semua warga shah alam sedar..
Salam Perjuangan YB

"Selamat Menyambut Eid Mubarak" Taqoballahu minna wa minkum taqoballahu yaa kareem"

"Welcome to the world of Unity"
Anonymous said…
Kata Mahfuz Omar " Sepatutnya Polis sudah boleh mengesan suspek pembunuh lebih awal memandangkan saspek yang juga seorang peguam bergelar 'Datuk' turut dikaitkan dengan kehilangan empat individu setahun yang lalu."

YB,
Apa ke bingung tahap paling bangang yg aku pernah dengar komen drp PAS. Kenapa nak salahkan POLIS sedangkan POLIS bertungus lumus nak selesaikan kes ini.

Kalau POLIS tahu lebih awal, akan kata POLIS ada konspirasi dgn gangster atau pembunuh.

Apakah PAS mahu menjahanamkan instutusi POLIS DIRAJA MALAYSIA? Atau adakah PKR-DAP-PAS mahu POLIS di burukkan tahap maksima?

Satu lagi, kenapa mahu melibatkan Altantuya dlm hal ni? Apakah tahap kepala lutut nak di hujjahkan kepada rakyat?

Cukup lah.

Kalimah ALLAH mahu di beri pada Kristian.

Masjid mahu di benarkan kafir masuk (walaupun ada hujjah dlm entri yg lain mengenai kafir masuk masjid termasuk fatwa kebangsaan, tetapi itu bukan lah hujjah membenarkan kafir masuk masjid dan memberi ceramah atau tazkirah kepada umat ISLAM).

Mendoakan kafir. Dulu, kalau kita beri undi pada kafir, PAS kata HARRAM. Tapi sekarang dah terbalik. Mendoakan LGE demi politik sempit.

Membina kuil dalam kawasan Melayu. Jika UMNO/BN buat pasti puak-puak PAS confirm akan buat bantahan besar-besaran.

Mentafsirkan ekonomi tanpa merujuk kepada yang pakar. Yang ni aku rujuk kepada Mahfuz Omar. Pada aku PAS, sebagai parti alternative kepada UMNO/BN, tidak sepatutnya membuat kenyataan BODOH tahap TONG SAMPAH tentang FDI atau apa sahaja berkaitan dgn EKONOMI Malaysia. Aku tak nak ulas lebih lanjut perkara ini. Aku serahkan kepada pembaca utk menilaikan.

Isu RPK yang lari ke UK. Kenapa perlu lari sedangkan beliau adalah 'SAKSI' kes berprofil tinggi negara?

Isu kes tuntutan royalti PETRONAS. Kenapa mahu di tuntut royalti sedangkan PAS Kelantan ketika ini dlm menghadapi kes saman balak. Apakah dengan saman PETRONAS dapat duit royalti, lepas tu bayar saman?

Entah lah. Malas aku nak fikir. Itu belum masuk bab Melayu lagi.
Anonymous said…
Nak lawan apanya bro..
dah konpom dia kalah punya.
Anonymous said…
Dear YB,
Wishing you and your family Selamat Hari Raya Aidil Fitri.Sir,wish to let you know,MIC is doing hanky panky(as usua) with TEKUN/SPUMI loan.SPUMI(Skim Pinjaman Untuk Usahawan Masyarakat India) has delayed in relasing the SPUMI loan forms to the indians because MIC is grabbing the forms and distributing amongst MIC members.BN/MIC has its own politcal agenda.Elections are round the corner,and it wants to create an "image" that it cares for malaysian indians,and once they have finished stealing the funds,they will call the press and publicise "oh BN/MIC does care for the indian public..RMx million has been given to ordinary indians for thier business ventures."
Anonymous said…
Dear Anon 1106am,
How do you know BN/MIC is doing hanky panky? Do you check your statement before publish this or you just an HINDRAF want to make fitnah to BN?

Sedar lah sikit. Saya pun banyak mintak tolong dengan kerajaan. Tak semestinya apa yg kita mintak dapat.

Nasihat saya, jangan guna orang politik kalau nak mintak tolong. Semua orang politik pandai je berjanji itu dan ini.

YOU THINK YOURSELF LA (Lu Pikir Lah Sendiri)
Anonymous said…
Takabalaulah humin kum,

Selamat Hari Raya Fitrah kpd YB dan Keluarga. Teruskan semangat ketaqwaan Ramadhan menentang kejahilan dan nafsu syaitan.
Grind To The Core said…
kepada Meleis TOtok yang Bodoh ala2 Umnok Totok Yang BOdoh tahap Siput Gila Babi....

lain kali kalau nak bawa isu, tolong tgk sikit thread tajuk dulu...

kita dok sibuk nak beraya, dia sibuk melalak pasal politik otak taik busuk ke usus dia...

xde keje kot diorang ni, ke ini cara meleis totok nak sambut raya?

ini juga khas kepada yang lain2 bawa isu2 politik taik xde kesudahan...GET A LIFE LA BRO!!....
Boring sial korang ni...


p/s: salam MP Khalid Samad,
Selamat Hari Raya,
Maaf Zahir Batin

maaf la Dato, gua pulang kg di Sabah, rindu beraya kat kampung..x dpt nak pergi ke beraya open house rumah Dato...



PEACE..
Anonymous said…
//How do you know BN/MIC is doing hanky panky? Do you check your statement before publish this or you just an HINDRAF want to make fitnah to BN?/
For your info,i did check..in fact,MIC/BN leaders have practically taken all the forms,and now,instead of goin to the 7 SPUMI officers,indians r being told to go pejabat MIC..and we know TEKUN is a jentera of UMNO/UBN to pancing voters..but MIC( and YSS) as usuallah,have exposed thier in born stupdities once again by grabbing all the forms and asking applicants wheter or not they are members of the micky mouse club..one more thing,for bumi the age limit is between 18 to 65(and maximum loan RM50K),but MIC,the hopeless lap dogs of BN have limited the age limit between 18 to 45(and maximum loan RM20k)..its money frm the rakyat that UMNO/UBN uses for all types of financial schemes/scams and for ages they have fooled the indians and malays by saying "ini duit kerajaan utk membantu rakyat"..but public are no longer fools..,they are now aware of all sorts tipu muslihat UBN!
Anonymous said…
YB pun berangan macam PM plak.....
Anonymous said…
kullu 'amminn wa antum bi khair..

terlambat sikit nak ucap ni..syabas atas usaha enta menjalankan tugas sebagai MP & pimpinan PAS..sabar atas semua ujian dan dugaan..ini akan mematangkan kita dan inysa-Allah, Allah akan mengangkatkan mertabat ketaqwaan kita terhdapNYA...mehnah dan tribulasi itu adalah sahabat karib seorang pejuang..

maaf zahir batin dari UMMU Ubaid(Hjh Rosiah & Ustaz Ahmad Awang)Spg 4, Semanggol Perak.

Popular posts from this blog

Dakwaan Kosong Hj Hadi: Antara Kebenaran dan Khayalan

Pada 14hb April Hj. Hadi membuat satu 'pendedahan' mengenai sebab sebenar AMANAH ditolak. Kononnya ianya adalah kerana pimpinan AMANAH semasa menjawat jawatan dalam PAS ingin meminda perlembagaan PAS sehingga dikurangkan kuasa Majlis Syura Ulama. Tuduhan tersebut merupakan satu pembohongan yang nyata yang dibuat dengan penuh kesedaran bahawa ianya satu pembohongan! Saya tidak tahu mengapa Hj Hadi kebelakangan ini kerap berbohong.

Sekiranya ianya dianggap bukan satu pembohongan oleh beliau dan beliau benar yakin akan kebenarannya maka ahli-ahli PAS haruslah berwaspada. Kerana ini bermakna bahawa beliau sudah mula mengalami satu keadaan yang tidak dapat membezakan di antara kebenaran dari khayalan. Situasi 'delusional' ini menyebabkan beliau sentiasa dalam keadaan cemas dan menganggap dirinya dan Islam dimusuhi oleh semua, kecuali oleh PAS dan UMNO.

Tuduhan ini sebenarnya bukanlah baharu maka yang dikatakan sebagai 'pendedahan' selepas 3 tahun ini adalah dakwaan …

Kapal Perang Tariq Ibn Ziyad dan Isu Bai’ah Taklik – Kata Penutup

Pada 8 Ramadhan tahun ke-92 Hijrah, tentera-tentera Islam di bawah pimpinan Tariq Ibn Ziyad telah mendarat di bumi Sepanyol selepas merentasi lautan Mediterranean. Sebaik sahaja mendarat, Tariq mengarahkan supaya kapal-kapal tentera Islam ini dibakar. Beliau melakukan ini dengan tujuan supaya tentera-tenteranya menyedari bahawa mereka tiada pilihan lain selain dari meneruskan perjuangan, samada gugur atau mencapai kemenangan.

Bagi yang tidak faham, tindakan Tariq Ibn Ziyad merupakan tindakan yang tidak bertanggung jawab, mencampakkan nyawa tentera-tenteranya dalam bahaya, kejam dan zalim! Bagi yang tidak berilmu, mereka akan pantas menyatakan tindakan itu adalah haram kerana cuba membunuh diri!

Dari sudut strategi peperangan ianya menzahirkan satu tekad yang teramat tinggi agar berjuang berhabis-habisan agar mencapai kemenangan. Tindakan membakar kapal-kapal ini adalah bertujuan untuk menghalang tentera Islam dari memikirkan pilihan untuk berpatah balik, berundur dan lari dari pertempur…

Dilema ADUN PAS Selangor

Kebelakangan ini kita membaca ide yang agak kontroversi dikemukakan berhubung kedudukan para ADUN PAS di negeri Selangor. Ide kontroversi ini mencadangkan supaya mereka melompat keluar PAS dan menyertai Keadilan dan seterusnya bertanding kembali kerusi mereka sebagai incumbent atau penyandang tetapi atas tiket Keadilan. Saya yakin ADUN PAS ini sedang dalam sedikit dilema mengenai cadangan ini.