Skip to main content

Salaam Eidul Fitri 1431



Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Dari
Tn HJ YB KHALID ABD SAMAD & Keluarga

Comments

daisy said…
Selamat Hari Raya Aidil Fitri kpd YBKhalid dan seisi keluarga. Semoga Tuhan memberkati YB dan seisi keluarga.
pensel kayu said…
Salam 'Idilfitri.Pohon ma'af Zahir & Batin pada semua.
كل عام وأنتم بخير
Umar Rentaka said…
Salam Aidil Fitri to
YB and family and all Muslims and Muslimats!
from santi vardhana [Hare Krishna monk]
Anonymous said…
Asalam yb khalid, selamat lebaran maaf zahir batin, Salam perjuangan teruskan perjunagan yg membawa kebajikan untuk semua, yakinlah dgn perjuangan yg telus dan iklas, sudah pasti dokongan dari rakyat terbanyak. Kalau yb dan menteri umno bn berlagak di kaca tv, namun shukur juga dgn teknologi kini dapat mendekat suara2 yg menjuara rakyat. Wasalam.
Anonymous said…
Selamat Hari Raya YB!
Lawan tetap lawan YB. Bukan lawan BN YB..bukan PR jugak YB..tapi lawan YB..aku tunggu kau PRU13!!!

akan aku bukak semua kesalahan kau semasa kau jadi MP.

bukan nak aibkan..tapi nak bagi semua warga shah alam sedar..
Salam Perjuangan YB

"Selamat Menyambut Eid Mubarak" Taqoballahu minna wa minkum taqoballahu yaa kareem"

"Welcome to the world of Unity"
Anonymous said…
Kata Mahfuz Omar " Sepatutnya Polis sudah boleh mengesan suspek pembunuh lebih awal memandangkan saspek yang juga seorang peguam bergelar 'Datuk' turut dikaitkan dengan kehilangan empat individu setahun yang lalu."

YB,
Apa ke bingung tahap paling bangang yg aku pernah dengar komen drp PAS. Kenapa nak salahkan POLIS sedangkan POLIS bertungus lumus nak selesaikan kes ini.

Kalau POLIS tahu lebih awal, akan kata POLIS ada konspirasi dgn gangster atau pembunuh.

Apakah PAS mahu menjahanamkan instutusi POLIS DIRAJA MALAYSIA? Atau adakah PKR-DAP-PAS mahu POLIS di burukkan tahap maksima?

Satu lagi, kenapa mahu melibatkan Altantuya dlm hal ni? Apakah tahap kepala lutut nak di hujjahkan kepada rakyat?

Cukup lah.

Kalimah ALLAH mahu di beri pada Kristian.

Masjid mahu di benarkan kafir masuk (walaupun ada hujjah dlm entri yg lain mengenai kafir masuk masjid termasuk fatwa kebangsaan, tetapi itu bukan lah hujjah membenarkan kafir masuk masjid dan memberi ceramah atau tazkirah kepada umat ISLAM).

Mendoakan kafir. Dulu, kalau kita beri undi pada kafir, PAS kata HARRAM. Tapi sekarang dah terbalik. Mendoakan LGE demi politik sempit.

Membina kuil dalam kawasan Melayu. Jika UMNO/BN buat pasti puak-puak PAS confirm akan buat bantahan besar-besaran.

Mentafsirkan ekonomi tanpa merujuk kepada yang pakar. Yang ni aku rujuk kepada Mahfuz Omar. Pada aku PAS, sebagai parti alternative kepada UMNO/BN, tidak sepatutnya membuat kenyataan BODOH tahap TONG SAMPAH tentang FDI atau apa sahaja berkaitan dgn EKONOMI Malaysia. Aku tak nak ulas lebih lanjut perkara ini. Aku serahkan kepada pembaca utk menilaikan.

Isu RPK yang lari ke UK. Kenapa perlu lari sedangkan beliau adalah 'SAKSI' kes berprofil tinggi negara?

Isu kes tuntutan royalti PETRONAS. Kenapa mahu di tuntut royalti sedangkan PAS Kelantan ketika ini dlm menghadapi kes saman balak. Apakah dengan saman PETRONAS dapat duit royalti, lepas tu bayar saman?

Entah lah. Malas aku nak fikir. Itu belum masuk bab Melayu lagi.
Anonymous said…
Nak lawan apanya bro..
dah konpom dia kalah punya.
Anonymous said…
Dear YB,
Wishing you and your family Selamat Hari Raya Aidil Fitri.Sir,wish to let you know,MIC is doing hanky panky(as usua) with TEKUN/SPUMI loan.SPUMI(Skim Pinjaman Untuk Usahawan Masyarakat India) has delayed in relasing the SPUMI loan forms to the indians because MIC is grabbing the forms and distributing amongst MIC members.BN/MIC has its own politcal agenda.Elections are round the corner,and it wants to create an "image" that it cares for malaysian indians,and once they have finished stealing the funds,they will call the press and publicise "oh BN/MIC does care for the indian public..RMx million has been given to ordinary indians for thier business ventures."
Anonymous said…
Dear Anon 1106am,
How do you know BN/MIC is doing hanky panky? Do you check your statement before publish this or you just an HINDRAF want to make fitnah to BN?

Sedar lah sikit. Saya pun banyak mintak tolong dengan kerajaan. Tak semestinya apa yg kita mintak dapat.

Nasihat saya, jangan guna orang politik kalau nak mintak tolong. Semua orang politik pandai je berjanji itu dan ini.

YOU THINK YOURSELF LA (Lu Pikir Lah Sendiri)
Anonymous said…
Takabalaulah humin kum,

Selamat Hari Raya Fitrah kpd YB dan Keluarga. Teruskan semangat ketaqwaan Ramadhan menentang kejahilan dan nafsu syaitan.
Grind To The Core said…
kepada Meleis TOtok yang Bodoh ala2 Umnok Totok Yang BOdoh tahap Siput Gila Babi....

lain kali kalau nak bawa isu, tolong tgk sikit thread tajuk dulu...

kita dok sibuk nak beraya, dia sibuk melalak pasal politik otak taik busuk ke usus dia...

xde keje kot diorang ni, ke ini cara meleis totok nak sambut raya?

ini juga khas kepada yang lain2 bawa isu2 politik taik xde kesudahan...GET A LIFE LA BRO!!....
Boring sial korang ni...


p/s: salam MP Khalid Samad,
Selamat Hari Raya,
Maaf Zahir Batin

maaf la Dato, gua pulang kg di Sabah, rindu beraya kat kampung..x dpt nak pergi ke beraya open house rumah Dato...



PEACE..
Anonymous said…
//How do you know BN/MIC is doing hanky panky? Do you check your statement before publish this or you just an HINDRAF want to make fitnah to BN?/
For your info,i did check..in fact,MIC/BN leaders have practically taken all the forms,and now,instead of goin to the 7 SPUMI officers,indians r being told to go pejabat MIC..and we know TEKUN is a jentera of UMNO/UBN to pancing voters..but MIC( and YSS) as usuallah,have exposed thier in born stupdities once again by grabbing all the forms and asking applicants wheter or not they are members of the micky mouse club..one more thing,for bumi the age limit is between 18 to 65(and maximum loan RM50K),but MIC,the hopeless lap dogs of BN have limited the age limit between 18 to 45(and maximum loan RM20k)..its money frm the rakyat that UMNO/UBN uses for all types of financial schemes/scams and for ages they have fooled the indians and malays by saying "ini duit kerajaan utk membantu rakyat"..but public are no longer fools..,they are now aware of all sorts tipu muslihat UBN!
Anonymous said…
YB pun berangan macam PM plak.....
Anonymous said…
kullu 'amminn wa antum bi khair..

terlambat sikit nak ucap ni..syabas atas usaha enta menjalankan tugas sebagai MP & pimpinan PAS..sabar atas semua ujian dan dugaan..ini akan mematangkan kita dan inysa-Allah, Allah akan mengangkatkan mertabat ketaqwaan kita terhdapNYA...mehnah dan tribulasi itu adalah sahabat karib seorang pejuang..

maaf zahir batin dari UMMU Ubaid(Hjh Rosiah & Ustaz Ahmad Awang)Spg 4, Semanggol Perak.

Popular posts from this blog

Surat Terbuka Untuk Penduduk Seksyen 23

2hb September 2009 M 13 Ramadan 1430 H السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Kehadapan penduduk Seksyen 23 yang dihormati, Semoga surat ini menemui tuan-tuan dalam keadaan sihat wal afiat serta keimanan yang teguh dan jitu berkat bulan Ramadhan ini. Saya mengambil kesempatan ini untuk mengingatkan diri saya serta tuan-tuan akan Firman Allah, Surah Al Maaidah ayat 8 yang bermaksud; “Bertindak adil! Ianya lebih rapat dengan keTaqwaan.” Semoga dalam usaha kita membina keTaqwaan dalam bulan Ramadhan ini, kita mengingati hakikat bahawa ‘keTaqwaan’ yang diusahakan itu mempunyai hubungan rapat dengan keadilan. Keadilan ini pula perlu dilaksanakan terhadap semua, walaupun terhadap yang tidak disenangi. Ini ditegaskan di dalam ayat yang sama yang bermaksud, “dan jangan oleh kerana kebencian kamu terhadap sesuatu kaum menyebabkan kamu tidak berlaku adil…” Kalau terhadap kaum yang dibenci sekalipun dituntut keadilan, apatah lagi terhadap jiran sekampung dan warga sekota? Walaupun mereka tidak seba

Keadilan Saidina Umar Al-Khattab Terhadap Rumah Ibadah Agama Lain

Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengemukakan sebuah kisah dari zaman pemerintahan Saidina Umar Al-Khattab (r.a) untuk tatapan dan renungan tuan-tuan sekalian. Melalui pendedahan ini, adalah diharap sebahagian dari ummat Islam yang tidak memahami konsep keadilan Islam terhadap agama lain, akan sedikit sebanyak dapat memikirkan kembali sikap dan pendirian mereka itu. Kisah yang ingin dikemukakan adalah kisah Saidina Umar dan Kanisah (gereja) Al-Qiamah yang terletak di Quds. Kisah ini adalah petikan dari muka surat 114, kitab Itmam al-Wafa’ fi sirah al-Khulafa’ , tulisan as-Syeikh Muhammad bin al-Afifi al-Banjuri, Darul Ibnu Hazim. “Dan apabila masuknya Saidina Umar ke dalam kota, maka masuklah beliau ke dalam Kanisah (gereja) al-Qiamah, dan beliau duduk di ruang utama gereja tersebut . Setelah tiba waktu solat asar, maka berkata Saidina Umar kepada Patriach Kanisah tersebut, “Saya ingin mengerjakan solat.” Jawab Patriach: “Solat sahajalah di sini”. Tetapi Umar menolak cadan

Tapak Kuil Seksyen 23 Shah Alam

Baru-baru ini, banyak betul yang kita dengar berhubung isu tapak kuil yang dicadangkan di Seksyen 23, Shah Alam. Yang tahu, yang tak tahu dan yang buat-buat tahu, semuanya turut sama mengemukakan pandangan masing-masing. Di antaranya, pandangan Noh Omar yang menyatakan bagaimana kerajaan PR tidak peka terhadap sensitiviti umat Islam. Oleh itu, bagi mereka yang ingin tahu, izinkan saya menceritakan serba sedikit perkara sebenar berkenaan isu ini. Tapak Kuil yang dicadangkan adalah di kawasan Industri, lebih 200 meter dari kawasan perumahan. Sebuah Kuil yang sekarang ini berada di Seksyen 19 akan dipindahkan ke tapak baru yang dicadangkan ini. Di Seksyen 19, kuil berkenaan hanya berjarak 20 kaki dari kawasan perumahan! Buka pintu rumah, seberang jalan terdapat kuil. Sebenarnya, kuil Seksyen 19 telah berada di situ sejak zaman sebelum wujudnya Shah Alam lagi. Pada masa itu kawasan di mana kuil tersebut dibina dinamakan Ladang Sungai Renggam. Apabila PKNS ambil-alih, maka dijadikan kaw