Skip to main content

Video Parlimen: Soal Jawab Menteri Pelajaran (APCO)

Sesi Soal Jawab - MP PAS Shah Alam, YB Tuan Khalid bin Abdul Samad minta MENTERI PELAJARAN menyatakan adakah kementerian memenuhi keperluan sekolah di setiap kawasan khususnya di kawasan perumahan baru seperti di Seksyen U10 Shah Alam. Apakah kaedah yang digunakan untuk menentukan keperluan di sesuatu kawasan pada 14 April 2010.

“Memandangkan kerajaan pusat sanggup membelanjakan 28 juta membayar APCO pada bajet tambahan 2009 dan 42 juta lagi dalam bajet tambahan untuk APCO pada tahun 2010. Bolehkah timbalan menteri memberitahu kepada saya, berapa sekolah sebenarnya yang boleh dibina, sekiranya 70 juta ini yang dibayar kepada Israel digunakan untuk membina sekolah?”



Video merupakan ihsan MPPAS
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

YB

Do you know that the government has instructed all schools to cut this and that expenses such as electricity etc which the school has to pay through funds solicited from the PIBG. This has been confirmed by the school authorities in my son's school, By the way I am in the PIBG of that school.

If the government can pay RM79 million to APCO at our expense, I do not know what will happen to all the tax payer's money held in their authority.......spend as they like with such sheer waste and of course abuse of funds.

Hello Hulu Selangor voters, please take note of this!!! Your vote may enhance this abuse or break it once and for all.

It is your choice to ensure your children of the future generations survive in Malaysia
Anonymous said…
Dear YB,I dont know how to connect to others, but can you please forward this email to ALL PR leaders (DAPASPKR) and their team to spend less time blogging but go to the groung at Hulu Selangor to help out Zaid - looks to me he's shorthanded.Dont point fingers later if Zaid loses.Of course, i dont expect Wee/Hassan bcos they hv other priorty to help out but none of you shd stay at home tomorrow and Sunday.Seems like we supporters nonpoliticians are more anxious than many of you guys.We cannot allow Zaid to lose.SEE YOU THERE!
Anonymous said…
biaselah ameno, tidak menjawab soalan. lain yg org tanya lain yg dia jawab. klu nak bercakap pasal subsidy, kenapa tak bendung ketirisan subsidi diesel yg bernilai berbillion-berbillion ringgit? sudahlah tu, beri pulak setengah billion kontrak kepada teras kimia, sykt kroni. teras kimia kata dia jimat duit k'jaan rm3bil sebab minyak diesel industri meningkat. yg minyak diesel subsidi meningkat dia x cerita. klu ketirisan subsidi di bendung, berapa ratus sekolah sudah boleh dibina

Popular posts from this blog

Keadilan Saidina Umar Al-Khattab Terhadap Rumah Ibadah Agama Lain

Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengemukakan sebuah kisah dari zaman pemerintahan Saidina Umar Al-Khattab (r.a) untuk tatapan dan renungan tuan-tuan sekalian. Melalui pendedahan ini, adalah diharap sebahagian dari ummat Islam yang tidak memahami konsep keadilan Islam terhadap agama lain, akan sedikit sebanyak dapat memikirkan kembali sikap dan pendirian mereka itu. Kisah yang ingin dikemukakan adalah kisah Saidina Umar dan Kanisah (gereja) Al-Qiamah yang terletak di Quds. Kisah ini adalah petikan dari muka surat 114, kitab Itmam al-Wafa’ fi sirah al-Khulafa’ , tulisan as-Syeikh Muhammad bin al-Afifi al-Banjuri, Darul Ibnu Hazim. “Dan apabila masuknya Saidina Umar ke dalam kota, maka masuklah beliau ke dalam Kanisah (gereja) al-Qiamah, dan beliau duduk di ruang utama gereja tersebut . Setelah tiba waktu solat asar, maka berkata Saidina Umar kepada Patriach Kanisah tersebut, “Saya ingin mengerjakan solat.” Jawab Patriach: “Solat sahajalah di sini”. Tetapi Umar menolak cadangan

Video Tazkirah Ramadhan At-Taubah Ayat 31: Pendewaan Manusia

WaLlahu 'Alam   KHALID SAMAD

Kisah Raja Najashi

Semasa saya terlibat dalam usaha dakwah di UK satu ketika dahulu, kami mendapati bahawa ramai dari kalangan penganut Kristian tidak tahu bahawa Nabi Isa (AS) diiktiraf sebagai seorang Rasul oleh Islam. Begitu juga Nabi Ibrahim, Nabi Musa dan hampir kesemua para Nabi yang diiktiraf oleh agama Kristian turut diiktiraf oleh Islam. Kecuali kumpulan yang tidak diiktiraf Islam ialah ‘Nabi’ selepas Nabi Isa, termasuk penulis Bible yang digelar sebagai ‘Prophet’ oleh mereka. Apabila mereka didedahkan dengan maklumat ini, maka ianya boleh menyebabkan mereka ingin tahu apa yang dikatakan Al-Quran mengenai Nabi Isa dan menjadi satu titik tolak bagi mereka untuk mendampingi Al-Quran.