Skip to main content

Video Parlimen: Bahas Titah Diraja 2010

BAHAGIAN I


BAHAGIAN II


BAHAGIAN III


Video merupakan ihsan MPPAS. Manakala kekecohan pula adalah ihsan pihak UMNO/BN/BEBAS.
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Anonymous said…
salam yb
wartawan harakah si zainul tu nampak suka sangat dengan yb

tapi sayang adabnya kurang

yb tegur2 la dia tu sikit

maklumlah

walaupun niat baik untuk jemaah

tapi jgn la sampai nampak macam pas ni tak reti nak mendidik wartawannya supaya bradab

tolong ya yb
MC_Shaharul said…
yb sy kecewa la ngan perbahasan yb di parlimen hari tue..knp yb x bg peluang kpd yb katak dari kulim tue...yb bahas jer ngan katak tue spatutnya..bila yb x bg peluang camtue nmpk mcm yb xleh nk berhujah jer...yb katak tue mula la akan merasa dia bgs,dia rasa mcm yb takut nk berbahas dgn dia...spatutnya pd ketika itu yb berbahas dan memalukn yb katak dari kulim tue...stelah dia tolak utk berdebat dgn yb di luar..
lan said…
kekecohan pula adalah ihsan pihak UMNO/BN/BEBAS.

memang kecoh! muak!
bung said…
Zainul Faqar yang biadap

Ada ilmu tapi tidak diamalkan, ada adab tapi tidak dipraktikkan, ada maruah tapi ditelanjangkan, sayangkan jamaah tapi merendah-rendahkan orang lain dihadapan khalayak.

Apakah motif Zainul Faqar menerjah Ust Nasharuddin Mat Isa ketika sedang berbual dengan seorang ahli parlimen Umno ketika parlimen sedang bersidang berkenaan isu APCO. Bagi Zainul Faqar, isu itu terlalu besar sehingga tidak boleh berehat untuk minum air.

Kalau ya pun ingin tahu apa yang dibualkan oleh Ust Nasha, kenapa sampai ‘ditelanjangkan’ maruah kawan itu semata-mata kerja bodoh engkau tu.

Apa yang buruk sangat berbual dengan MP Umno tu. Dan satu lagi, kenapa terdesak sangat engkau ingin tahu apa yang dibualkan mereka berdua.

Tak boleh ke buat secara baik, tanya dengan baik, bagi Ust Nasha selesai dulu minum pastu jumpa dan ajukan persoalan yang engkau mahu tanya sangat kalau ya pun penting bagi engkau orang.
Ambang PRU13 said…
Saya amat menyokong dengan istiqamah perjuangan saudara Khalid Samad. Kami di Kuantan mendoakan kesihatan dan kekuatan kepada saudara Khalid Samad
nikman said…
saya setuju dgn MC_Shaharul.. kenapa YB x bagi ruang YB Kulim utk mencelah..?
Anonymous said…
Khalid..kau sebenarnya telah memalukan umat Islam..kau sendiri mengaku berucap dlm gereja & bagi ayat al quran..utk berhujah mengenai keadilan..tetapi mencalitkan nama umno utk kepentingan politik yb.

ini adalah salah satu putar belit yg sangat bahaya.

sebagai orang islam, saya tidak berani nak komen mengenai kalimah Allah sebab tak cukup ilmu..akan tetapi,saya ambil pendekatan tidak menyokong yb sebagaimana yg telah di hujahkan oleh dr harun din & juga ulama yg lain..

satu lagi..suruh je anwar ibrahim bersumpah dengan nama Allah bahawa dia tidak meliwat saiful..habis cerita..tak perlu nak berhujah kata bn itu akan rugi..
Anonymous said…
Sejak Najib melakukan sumpah di sebuah masjid di Permatang Pauh tidak lama dahulu, tidak ada seorang pun termasuk pihak pembangkang yang mempertikaikan sumpah tersebut.
Malah tokoh-tokoh agama seperti bersetuju dengan tindakan Najib bagi membersihkan dirinya daripada fitnah jahat setelah penafian yang dibuat beliau sebelum itu masih juga dipersoalkan.
Ini membuktikan bahawa Najib berani bersaksikan atas nama Allah s.w.t bahawa beliau tidak pernah terbabit dalam kes tersebut, sebaliknya dijadikan mangsa fitnah oleh mereka yang mempunyai agenda politik.
Ini berbeza dengan Anwar yang sehingga kini terlalu takut untuk bersumpah bersaksikan Al-Quran di mana-mana masjid bagi menafikan bahawa sepanjang hidupnya beliau tidak pernah terlibat dengan kes meliwat.
Ketika Mohd. Saiful Bukhari bersumpah di Masjid Negara bahawa beliau menjadi mangsa liwat, Anwar masih juga tidak berani untuk berbuat demikian bagi menafikan tuduhan tersebut.
Justeru itu, apabila Najib selaku Perdana Menteri pun sanggup bersumpah manakala Saiful pula sebagai pemuda biasa juga sanggup bersumpah bagi membuktikan kebenaranntya, kenapa Anwar sebagai pemain politik tiba-tiba menjadi pengecut?
Tinta Hitam said…
Bagus taici YB tu pd Zul Kulim.kah kah kah.Terkena dia sebijik.Or gmcm ni mmg perlu di taichi selalu
harunn said…
Salam to All

Saya tak sanggup tengok Yb berbahas kat Parlimen , macam ni ke Yb Shah Alam , saya rasa penyampaian Yb tak sampai , hanya tau hentam Yb Kulim je , saya rasa mual dan getik tengok video no 2 , geli rasanya tengok cara YB berpolitik , sungguhpun saya bukan pengundi dikawasan Yb , tapi saya rasa geram , minta Pas pusat tukar wakil kawasan Shah Alam untuk Pru akan datang , saya rasa Pas akan kalah kalau Yb le orangnya yang akan jadi wakil , kalau Yb betul2 nak tarbiah , tarbiah la abang Yb terlebih dahulu , dia kan wakil umno , jangan dok entam sana sini , tapi abang sendiri kuat umno , kalau Yb kata umno zalim , rasuah dan tak adil abang yb pun sama le camtu ... amacam...
Anonymous said…
kepada pembaca2 yang tak bersetuju dengan YB khalid, tak perlu lah berhujah untuk menegakkan kebenartan atau mempertikaikan yb yang sorang ini. Aku, sepuluh dia cakap, satu pun aku tak percaya. Biarlah dia hanyut bersama-sama penyokong2 nya yang terlalu taksub. Kita tunggu je PRU 13, tahu lah nasib dia dan kuncu2 gerejanya.

Popular posts from this blog

Lawatan Kerja ke Kilang Carlsberg

Tajuk posting saya kali ini barangkali akan memeranjatkan sesetengah pihak. Lanjutan daripada perbincangan berhubung Terminal Bas Shah Alam, saya bersama beberapa Ahli Majlis MBSA telah melawat kilang Carlsberg pada hari Khamis 5 Ogos, jam 3 petang. Kami disambut oleh Dato’ Chin Voon Loong, Timbalan Pengarah Urusan Syarikat berkenaan. Beliau memberikan penjelasan dan latar belakang syarikat serta prestasi perniagaannya semenjak ianya mula beroperasi. Untuk makluman semua, kilang Carlsberg Shah Alam telah mula beroperasi pada tahun 1972, iaitu 38 tahun dahulu. Ia merupakan di antara kilang yang terawal di kawasan tersebut dan semasa ianya dibina, hanya hutan dan belukar di kelilingnya.

Oktoberfest dan Pendirian Saya

Temuramah saya yang dibuat oleh ISMA berhubung isu Oktoberfest telah banyak menimbulkan kontroversi. Mungkin kerana ramai hanya membaca tajuk. Sepertimana biasa. Malas untuk membaca dan faham tetapi teringin sangat mengutuk. Lebih-lebih lagi bila yang memberi komen itu adalah diri saya. Malang sungguh nasib mereka ini. Tidak faham dan terus menceritakan mengikut selera mereka. Sampai ada yang mengatakan saya ‘sokong’ dan ucapkan tahniah. Biasalah. Kalau semua sudah faham, kurang pulalah kerja untuk saya!

Menjawab Najib Razak

1. Bekas SU Politik saya Ahli Lembaga Penasihat DBKL. Ianya jawatan non-executive dan hanya berfungsi menasihati Dato Bandar dalam isu-isu dasar. Lembaga tersebut tidak memberi kelulusan untuk apa-apa permohonan.
2. Ya saya yang lantik kerana dia berpengalaman sebagai Ahli Majlis MBSA selama dua sesi dan merupakan seorang profesional lulusan Kejuruteraan dari sebuah Universiti Amerika. Dengan Pengalaman dan ilmunya dia dipercayai boleh menasihati Dato Bandar DBKL dalam banyak persoalan.
3. Ya dia juga Ketua AMANAH Kawasan Shah Alam sejak 2015 dan merupakan pimpinan pelapis yang insyaAllah akan gantikan saya.
4. Saya Ahli Parlimen Shah Alam sejak 2008, kawasan 80% pengundi Melayu yang telah menangkan saya dengan majoriti sebanyak 30 ribu lebih pada 2018. Shah Alam kawasan Melayu dan mereka inginkan wakil dan kepimpinan yang bebas rasuah.

5. Maksud 'broker' adalah orang seperti Jho Low. Takkan Jib tak tahu? Bukankah Jib dikatakan banyak gunakan khidmat beliau untuk bantu Melayu khus…