Skip to main content

Video Parlimen: Bahas Titah Diraja 2010

BAHAGIAN I


BAHAGIAN II


BAHAGIAN III


Video merupakan ihsan MPPAS. Manakala kekecohan pula adalah ihsan pihak UMNO/BN/BEBAS.
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Anonymous said…
salam yb
wartawan harakah si zainul tu nampak suka sangat dengan yb

tapi sayang adabnya kurang

yb tegur2 la dia tu sikit

maklumlah

walaupun niat baik untuk jemaah

tapi jgn la sampai nampak macam pas ni tak reti nak mendidik wartawannya supaya bradab

tolong ya yb
MC_Shaharul said…
yb sy kecewa la ngan perbahasan yb di parlimen hari tue..knp yb x bg peluang kpd yb katak dari kulim tue...yb bahas jer ngan katak tue spatutnya..bila yb x bg peluang camtue nmpk mcm yb xleh nk berhujah jer...yb katak tue mula la akan merasa dia bgs,dia rasa mcm yb takut nk berbahas dgn dia...spatutnya pd ketika itu yb berbahas dan memalukn yb katak dari kulim tue...stelah dia tolak utk berdebat dgn yb di luar..
lan said…
kekecohan pula adalah ihsan pihak UMNO/BN/BEBAS.

memang kecoh! muak!
bung said…
Zainul Faqar yang biadap

Ada ilmu tapi tidak diamalkan, ada adab tapi tidak dipraktikkan, ada maruah tapi ditelanjangkan, sayangkan jamaah tapi merendah-rendahkan orang lain dihadapan khalayak.

Apakah motif Zainul Faqar menerjah Ust Nasharuddin Mat Isa ketika sedang berbual dengan seorang ahli parlimen Umno ketika parlimen sedang bersidang berkenaan isu APCO. Bagi Zainul Faqar, isu itu terlalu besar sehingga tidak boleh berehat untuk minum air.

Kalau ya pun ingin tahu apa yang dibualkan oleh Ust Nasha, kenapa sampai ‘ditelanjangkan’ maruah kawan itu semata-mata kerja bodoh engkau tu.

Apa yang buruk sangat berbual dengan MP Umno tu. Dan satu lagi, kenapa terdesak sangat engkau ingin tahu apa yang dibualkan mereka berdua.

Tak boleh ke buat secara baik, tanya dengan baik, bagi Ust Nasha selesai dulu minum pastu jumpa dan ajukan persoalan yang engkau mahu tanya sangat kalau ya pun penting bagi engkau orang.
Ambang PRU13 said…
Saya amat menyokong dengan istiqamah perjuangan saudara Khalid Samad. Kami di Kuantan mendoakan kesihatan dan kekuatan kepada saudara Khalid Samad
nikman said…
saya setuju dgn MC_Shaharul.. kenapa YB x bagi ruang YB Kulim utk mencelah..?
Anonymous said…
Khalid..kau sebenarnya telah memalukan umat Islam..kau sendiri mengaku berucap dlm gereja & bagi ayat al quran..utk berhujah mengenai keadilan..tetapi mencalitkan nama umno utk kepentingan politik yb.

ini adalah salah satu putar belit yg sangat bahaya.

sebagai orang islam, saya tidak berani nak komen mengenai kalimah Allah sebab tak cukup ilmu..akan tetapi,saya ambil pendekatan tidak menyokong yb sebagaimana yg telah di hujahkan oleh dr harun din & juga ulama yg lain..

satu lagi..suruh je anwar ibrahim bersumpah dengan nama Allah bahawa dia tidak meliwat saiful..habis cerita..tak perlu nak berhujah kata bn itu akan rugi..
Anonymous said…
Sejak Najib melakukan sumpah di sebuah masjid di Permatang Pauh tidak lama dahulu, tidak ada seorang pun termasuk pihak pembangkang yang mempertikaikan sumpah tersebut.
Malah tokoh-tokoh agama seperti bersetuju dengan tindakan Najib bagi membersihkan dirinya daripada fitnah jahat setelah penafian yang dibuat beliau sebelum itu masih juga dipersoalkan.
Ini membuktikan bahawa Najib berani bersaksikan atas nama Allah s.w.t bahawa beliau tidak pernah terbabit dalam kes tersebut, sebaliknya dijadikan mangsa fitnah oleh mereka yang mempunyai agenda politik.
Ini berbeza dengan Anwar yang sehingga kini terlalu takut untuk bersumpah bersaksikan Al-Quran di mana-mana masjid bagi menafikan bahawa sepanjang hidupnya beliau tidak pernah terlibat dengan kes meliwat.
Ketika Mohd. Saiful Bukhari bersumpah di Masjid Negara bahawa beliau menjadi mangsa liwat, Anwar masih juga tidak berani untuk berbuat demikian bagi menafikan tuduhan tersebut.
Justeru itu, apabila Najib selaku Perdana Menteri pun sanggup bersumpah manakala Saiful pula sebagai pemuda biasa juga sanggup bersumpah bagi membuktikan kebenaranntya, kenapa Anwar sebagai pemain politik tiba-tiba menjadi pengecut?
Tinta Hitam said…
Bagus taici YB tu pd Zul Kulim.kah kah kah.Terkena dia sebijik.Or gmcm ni mmg perlu di taichi selalu
harunn said…
Salam to All

Saya tak sanggup tengok Yb berbahas kat Parlimen , macam ni ke Yb Shah Alam , saya rasa penyampaian Yb tak sampai , hanya tau hentam Yb Kulim je , saya rasa mual dan getik tengok video no 2 , geli rasanya tengok cara YB berpolitik , sungguhpun saya bukan pengundi dikawasan Yb , tapi saya rasa geram , minta Pas pusat tukar wakil kawasan Shah Alam untuk Pru akan datang , saya rasa Pas akan kalah kalau Yb le orangnya yang akan jadi wakil , kalau Yb betul2 nak tarbiah , tarbiah la abang Yb terlebih dahulu , dia kan wakil umno , jangan dok entam sana sini , tapi abang sendiri kuat umno , kalau Yb kata umno zalim , rasuah dan tak adil abang yb pun sama le camtu ... amacam...
Anonymous said…
kepada pembaca2 yang tak bersetuju dengan YB khalid, tak perlu lah berhujah untuk menegakkan kebenartan atau mempertikaikan yb yang sorang ini. Aku, sepuluh dia cakap, satu pun aku tak percaya. Biarlah dia hanyut bersama-sama penyokong2 nya yang terlalu taksub. Kita tunggu je PRU 13, tahu lah nasib dia dan kuncu2 gerejanya.

Popular posts from this blog

Berakhirnya Drama RUU 355?

Drama perlaksanaan sistem perundangan Islam yang mengambil bentuk usul persendirian YB Marang berhubung Akta 355 kelihatan menghampiri adegan penamatnya. Pada peringkat kesudahannya UMNO/BN kelihatan sebagai pihak yang meraih keuntungan terbesar dengan pembangkang berada dalam keadaan berpecah dan tidak bersepakat. Keutuhan Pakatan Rakyat yang telah mewarnai pilihan raya ke 13 pada 2013 sudah jelas hilang. Yang sepatutnya mengambil tempatnya, iaitu Pakatan Harapan, masih dalam keadaan sedikit terumbang-ambing, khususnya berhubung hubungan dengan PAS.

Tindakan UMNO/BN untuk mensasarkan PAS melalui isu perundangan Islam adalah satu ‘master-stroke’ yang tidak boleh dinafikan mana-mana pihak. Melaluinya bukan sahaja PR berpecah, namun ketidak-tentuan sikap terhadap PAS menyebabkan apa-apa tindakbalas untuk menyelamatkan keadaan menjadi tidak padu dan kurang bersungguh-sungguh. Kebergantungan terhadap PAS oleh pihak tertentu menyebabkan mereka tidak sanggup memutuskan hubungan dengan PAS s…

Kapal Perang Tariq Ibn Ziyad dan Isu Bai’ah Taklik – Kata Penutup

Pada 8 Ramadhan tahun ke-92 Hijrah, tentera-tentera Islam di bawah pimpinan Tariq Ibn Ziyad telah mendarat di bumi Sepanyol selepas merentasi lautan Mediterranean. Sebaik sahaja mendarat, Tariq mengarahkan supaya kapal-kapal tentera Islam ini dibakar. Beliau melakukan ini dengan tujuan supaya tentera-tenteranya menyedari bahawa mereka tiada pilihan lain selain dari meneruskan perjuangan, samada gugur atau mencapai kemenangan.

Bagi yang tidak faham, tindakan Tariq Ibn Ziyad merupakan tindakan yang tidak bertanggung jawab, mencampakkan nyawa tentera-tenteranya dalam bahaya, kejam dan zalim! Bagi yang tidak berilmu, mereka akan pantas menyatakan tindakan itu adalah haram kerana cuba membunuh diri!

Dari sudut strategi peperangan ianya menzahirkan satu tekad yang teramat tinggi agar berjuang berhabis-habisan agar mencapai kemenangan. Tindakan membakar kapal-kapal ini adalah bertujuan untuk menghalang tentera Islam dari memikirkan pilihan untuk berpatah balik, berundur dan lari dari pertempur…

Penjelasan atas Fitnah yang Disebar Kononnya Ahli Parlimen Shah Alam, YBKS 'Sembah Ayam'

1. PAS untuk sekian kali sudah bertukar menjadi parti fitnah dan maki hamun. Tiada selain memunafikkan, mengkafirkan atau dituduhnya syirik kepada orang lain termasuklah dalam gambar saat akhir video CNY yang dibuat DAP.



2. Perlu faham bahawa mengikut bahasa Cina, perkataan Na (itu) Ji (Ayam) yang kebetulan bunyinya sama macam Najib.

3. Video tersebut adalah berkaitan Kisah Ayam itu (Na Ji) yang jahat dan selalu merugikan tuannya.

4. Tuannya serah ayam itu kepada YB Teresa kerana sudah tidak mampu lagi membela ayam itu. Tiba-tiba semasa menerima ayam itu, ia terlepas lari, mereka semua mengejarnya dan berjaya ditangkapnya semula.

5. YBKS telah memasukkan ayam itu (na ji) dalam sangkar (penjara) dan ucap Selamat Tahun Baharu Cina.

6. Photo terakhir itu menunjukkan mereka semua mengucapkan Selamat Tahun Baru Cina pada Na Ji yang sudah berada dlm sangkar (penjara).


7. Tiada upacara atau scene sembahan di situ. Gong Xi Faa Chai yang disebut bukanlah penyembahan.

Seronokkah buat dan se…