Skip to main content

Video Parlimen: Bahas Titah Diraja 2010

BAHAGIAN I


BAHAGIAN II


BAHAGIAN III


Video merupakan ihsan MPPAS. Manakala kekecohan pula adalah ihsan pihak UMNO/BN/BEBAS.
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Anonymous said…
salam yb
wartawan harakah si zainul tu nampak suka sangat dengan yb

tapi sayang adabnya kurang

yb tegur2 la dia tu sikit

maklumlah

walaupun niat baik untuk jemaah

tapi jgn la sampai nampak macam pas ni tak reti nak mendidik wartawannya supaya bradab

tolong ya yb
MC_Shaharul said…
yb sy kecewa la ngan perbahasan yb di parlimen hari tue..knp yb x bg peluang kpd yb katak dari kulim tue...yb bahas jer ngan katak tue spatutnya..bila yb x bg peluang camtue nmpk mcm yb xleh nk berhujah jer...yb katak tue mula la akan merasa dia bgs,dia rasa mcm yb takut nk berbahas dgn dia...spatutnya pd ketika itu yb berbahas dan memalukn yb katak dari kulim tue...stelah dia tolak utk berdebat dgn yb di luar..
lan said…
kekecohan pula adalah ihsan pihak UMNO/BN/BEBAS.

memang kecoh! muak!
bung said…
Zainul Faqar yang biadap

Ada ilmu tapi tidak diamalkan, ada adab tapi tidak dipraktikkan, ada maruah tapi ditelanjangkan, sayangkan jamaah tapi merendah-rendahkan orang lain dihadapan khalayak.

Apakah motif Zainul Faqar menerjah Ust Nasharuddin Mat Isa ketika sedang berbual dengan seorang ahli parlimen Umno ketika parlimen sedang bersidang berkenaan isu APCO. Bagi Zainul Faqar, isu itu terlalu besar sehingga tidak boleh berehat untuk minum air.

Kalau ya pun ingin tahu apa yang dibualkan oleh Ust Nasha, kenapa sampai ‘ditelanjangkan’ maruah kawan itu semata-mata kerja bodoh engkau tu.

Apa yang buruk sangat berbual dengan MP Umno tu. Dan satu lagi, kenapa terdesak sangat engkau ingin tahu apa yang dibualkan mereka berdua.

Tak boleh ke buat secara baik, tanya dengan baik, bagi Ust Nasha selesai dulu minum pastu jumpa dan ajukan persoalan yang engkau mahu tanya sangat kalau ya pun penting bagi engkau orang.
Ambang PRU13 said…
Saya amat menyokong dengan istiqamah perjuangan saudara Khalid Samad. Kami di Kuantan mendoakan kesihatan dan kekuatan kepada saudara Khalid Samad
nikman said…
saya setuju dgn MC_Shaharul.. kenapa YB x bagi ruang YB Kulim utk mencelah..?
Anonymous said…
Khalid..kau sebenarnya telah memalukan umat Islam..kau sendiri mengaku berucap dlm gereja & bagi ayat al quran..utk berhujah mengenai keadilan..tetapi mencalitkan nama umno utk kepentingan politik yb.

ini adalah salah satu putar belit yg sangat bahaya.

sebagai orang islam, saya tidak berani nak komen mengenai kalimah Allah sebab tak cukup ilmu..akan tetapi,saya ambil pendekatan tidak menyokong yb sebagaimana yg telah di hujahkan oleh dr harun din & juga ulama yg lain..

satu lagi..suruh je anwar ibrahim bersumpah dengan nama Allah bahawa dia tidak meliwat saiful..habis cerita..tak perlu nak berhujah kata bn itu akan rugi..
Anonymous said…
Sejak Najib melakukan sumpah di sebuah masjid di Permatang Pauh tidak lama dahulu, tidak ada seorang pun termasuk pihak pembangkang yang mempertikaikan sumpah tersebut.
Malah tokoh-tokoh agama seperti bersetuju dengan tindakan Najib bagi membersihkan dirinya daripada fitnah jahat setelah penafian yang dibuat beliau sebelum itu masih juga dipersoalkan.
Ini membuktikan bahawa Najib berani bersaksikan atas nama Allah s.w.t bahawa beliau tidak pernah terbabit dalam kes tersebut, sebaliknya dijadikan mangsa fitnah oleh mereka yang mempunyai agenda politik.
Ini berbeza dengan Anwar yang sehingga kini terlalu takut untuk bersumpah bersaksikan Al-Quran di mana-mana masjid bagi menafikan bahawa sepanjang hidupnya beliau tidak pernah terlibat dengan kes meliwat.
Ketika Mohd. Saiful Bukhari bersumpah di Masjid Negara bahawa beliau menjadi mangsa liwat, Anwar masih juga tidak berani untuk berbuat demikian bagi menafikan tuduhan tersebut.
Justeru itu, apabila Najib selaku Perdana Menteri pun sanggup bersumpah manakala Saiful pula sebagai pemuda biasa juga sanggup bersumpah bagi membuktikan kebenaranntya, kenapa Anwar sebagai pemain politik tiba-tiba menjadi pengecut?
Tinta Hitam said…
Bagus taici YB tu pd Zul Kulim.kah kah kah.Terkena dia sebijik.Or gmcm ni mmg perlu di taichi selalu
harunn said…
Salam to All

Saya tak sanggup tengok Yb berbahas kat Parlimen , macam ni ke Yb Shah Alam , saya rasa penyampaian Yb tak sampai , hanya tau hentam Yb Kulim je , saya rasa mual dan getik tengok video no 2 , geli rasanya tengok cara YB berpolitik , sungguhpun saya bukan pengundi dikawasan Yb , tapi saya rasa geram , minta Pas pusat tukar wakil kawasan Shah Alam untuk Pru akan datang , saya rasa Pas akan kalah kalau Yb le orangnya yang akan jadi wakil , kalau Yb betul2 nak tarbiah , tarbiah la abang Yb terlebih dahulu , dia kan wakil umno , jangan dok entam sana sini , tapi abang sendiri kuat umno , kalau Yb kata umno zalim , rasuah dan tak adil abang yb pun sama le camtu ... amacam...
Anonymous said…
kepada pembaca2 yang tak bersetuju dengan YB khalid, tak perlu lah berhujah untuk menegakkan kebenartan atau mempertikaikan yb yang sorang ini. Aku, sepuluh dia cakap, satu pun aku tak percaya. Biarlah dia hanyut bersama-sama penyokong2 nya yang terlalu taksub. Kita tunggu je PRU 13, tahu lah nasib dia dan kuncu2 gerejanya.

Popular posts from this blog

Surat Terbuka Untuk Penduduk Seksyen 23

2hb September 2009 M 13 Ramadan 1430 H السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Kehadapan penduduk Seksyen 23 yang dihormati, Semoga surat ini menemui tuan-tuan dalam keadaan sihat wal afiat serta keimanan yang teguh dan jitu berkat bulan Ramadhan ini. Saya mengambil kesempatan ini untuk mengingatkan diri saya serta tuan-tuan akan Firman Allah, Surah Al Maaidah ayat 8 yang bermaksud; “Bertindak adil! Ianya lebih rapat dengan keTaqwaan.” Semoga dalam usaha kita membina keTaqwaan dalam bulan Ramadhan ini, kita mengingati hakikat bahawa ‘keTaqwaan’ yang diusahakan itu mempunyai hubungan rapat dengan keadilan. Keadilan ini pula perlu dilaksanakan terhadap semua, walaupun terhadap yang tidak disenangi. Ini ditegaskan di dalam ayat yang sama yang bermaksud, “dan jangan oleh kerana kebencian kamu terhadap sesuatu kaum menyebabkan kamu tidak berlaku adil…” Kalau terhadap kaum yang dibenci sekalipun dituntut keadilan, apatah lagi terhadap jiran sekampung dan warga sekota? Walaupun mereka tidak seba

Keadilan Saidina Umar Al-Khattab Terhadap Rumah Ibadah Agama Lain

Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengemukakan sebuah kisah dari zaman pemerintahan Saidina Umar Al-Khattab (r.a) untuk tatapan dan renungan tuan-tuan sekalian. Melalui pendedahan ini, adalah diharap sebahagian dari ummat Islam yang tidak memahami konsep keadilan Islam terhadap agama lain, akan sedikit sebanyak dapat memikirkan kembali sikap dan pendirian mereka itu. Kisah yang ingin dikemukakan adalah kisah Saidina Umar dan Kanisah (gereja) Al-Qiamah yang terletak di Quds. Kisah ini adalah petikan dari muka surat 114, kitab Itmam al-Wafa’ fi sirah al-Khulafa’ , tulisan as-Syeikh Muhammad bin al-Afifi al-Banjuri, Darul Ibnu Hazim. “Dan apabila masuknya Saidina Umar ke dalam kota, maka masuklah beliau ke dalam Kanisah (gereja) al-Qiamah, dan beliau duduk di ruang utama gereja tersebut . Setelah tiba waktu solat asar, maka berkata Saidina Umar kepada Patriach Kanisah tersebut, “Saya ingin mengerjakan solat.” Jawab Patriach: “Solat sahajalah di sini”. Tetapi Umar menolak cadan

Tapak Kuil Seksyen 23 Shah Alam

Baru-baru ini, banyak betul yang kita dengar berhubung isu tapak kuil yang dicadangkan di Seksyen 23, Shah Alam. Yang tahu, yang tak tahu dan yang buat-buat tahu, semuanya turut sama mengemukakan pandangan masing-masing. Di antaranya, pandangan Noh Omar yang menyatakan bagaimana kerajaan PR tidak peka terhadap sensitiviti umat Islam. Oleh itu, bagi mereka yang ingin tahu, izinkan saya menceritakan serba sedikit perkara sebenar berkenaan isu ini. Tapak Kuil yang dicadangkan adalah di kawasan Industri, lebih 200 meter dari kawasan perumahan. Sebuah Kuil yang sekarang ini berada di Seksyen 19 akan dipindahkan ke tapak baru yang dicadangkan ini. Di Seksyen 19, kuil berkenaan hanya berjarak 20 kaki dari kawasan perumahan! Buka pintu rumah, seberang jalan terdapat kuil. Sebenarnya, kuil Seksyen 19 telah berada di situ sejak zaman sebelum wujudnya Shah Alam lagi. Pada masa itu kawasan di mana kuil tersebut dibina dinamakan Ladang Sungai Renggam. Apabila PKNS ambil-alih, maka dijadikan kaw