Skip to main content

Video Parlimen: Bahas Titah Diraja 2010

BAHAGIAN I


BAHAGIAN II


BAHAGIAN III


Video merupakan ihsan MPPAS. Manakala kekecohan pula adalah ihsan pihak UMNO/BN/BEBAS.
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Anonymous said…
salam yb
wartawan harakah si zainul tu nampak suka sangat dengan yb

tapi sayang adabnya kurang

yb tegur2 la dia tu sikit

maklumlah

walaupun niat baik untuk jemaah

tapi jgn la sampai nampak macam pas ni tak reti nak mendidik wartawannya supaya bradab

tolong ya yb
MC_Shaharul said…
yb sy kecewa la ngan perbahasan yb di parlimen hari tue..knp yb x bg peluang kpd yb katak dari kulim tue...yb bahas jer ngan katak tue spatutnya..bila yb x bg peluang camtue nmpk mcm yb xleh nk berhujah jer...yb katak tue mula la akan merasa dia bgs,dia rasa mcm yb takut nk berbahas dgn dia...spatutnya pd ketika itu yb berbahas dan memalukn yb katak dari kulim tue...stelah dia tolak utk berdebat dgn yb di luar..
lan said…
kekecohan pula adalah ihsan pihak UMNO/BN/BEBAS.

memang kecoh! muak!
bung said…
Zainul Faqar yang biadap

Ada ilmu tapi tidak diamalkan, ada adab tapi tidak dipraktikkan, ada maruah tapi ditelanjangkan, sayangkan jamaah tapi merendah-rendahkan orang lain dihadapan khalayak.

Apakah motif Zainul Faqar menerjah Ust Nasharuddin Mat Isa ketika sedang berbual dengan seorang ahli parlimen Umno ketika parlimen sedang bersidang berkenaan isu APCO. Bagi Zainul Faqar, isu itu terlalu besar sehingga tidak boleh berehat untuk minum air.

Kalau ya pun ingin tahu apa yang dibualkan oleh Ust Nasha, kenapa sampai ‘ditelanjangkan’ maruah kawan itu semata-mata kerja bodoh engkau tu.

Apa yang buruk sangat berbual dengan MP Umno tu. Dan satu lagi, kenapa terdesak sangat engkau ingin tahu apa yang dibualkan mereka berdua.

Tak boleh ke buat secara baik, tanya dengan baik, bagi Ust Nasha selesai dulu minum pastu jumpa dan ajukan persoalan yang engkau mahu tanya sangat kalau ya pun penting bagi engkau orang.
Ambang PRU13 said…
Saya amat menyokong dengan istiqamah perjuangan saudara Khalid Samad. Kami di Kuantan mendoakan kesihatan dan kekuatan kepada saudara Khalid Samad
nikman said…
saya setuju dgn MC_Shaharul.. kenapa YB x bagi ruang YB Kulim utk mencelah..?
Anonymous said…
Khalid..kau sebenarnya telah memalukan umat Islam..kau sendiri mengaku berucap dlm gereja & bagi ayat al quran..utk berhujah mengenai keadilan..tetapi mencalitkan nama umno utk kepentingan politik yb.

ini adalah salah satu putar belit yg sangat bahaya.

sebagai orang islam, saya tidak berani nak komen mengenai kalimah Allah sebab tak cukup ilmu..akan tetapi,saya ambil pendekatan tidak menyokong yb sebagaimana yg telah di hujahkan oleh dr harun din & juga ulama yg lain..

satu lagi..suruh je anwar ibrahim bersumpah dengan nama Allah bahawa dia tidak meliwat saiful..habis cerita..tak perlu nak berhujah kata bn itu akan rugi..
Anonymous said…
Sejak Najib melakukan sumpah di sebuah masjid di Permatang Pauh tidak lama dahulu, tidak ada seorang pun termasuk pihak pembangkang yang mempertikaikan sumpah tersebut.
Malah tokoh-tokoh agama seperti bersetuju dengan tindakan Najib bagi membersihkan dirinya daripada fitnah jahat setelah penafian yang dibuat beliau sebelum itu masih juga dipersoalkan.
Ini membuktikan bahawa Najib berani bersaksikan atas nama Allah s.w.t bahawa beliau tidak pernah terbabit dalam kes tersebut, sebaliknya dijadikan mangsa fitnah oleh mereka yang mempunyai agenda politik.
Ini berbeza dengan Anwar yang sehingga kini terlalu takut untuk bersumpah bersaksikan Al-Quran di mana-mana masjid bagi menafikan bahawa sepanjang hidupnya beliau tidak pernah terlibat dengan kes meliwat.
Ketika Mohd. Saiful Bukhari bersumpah di Masjid Negara bahawa beliau menjadi mangsa liwat, Anwar masih juga tidak berani untuk berbuat demikian bagi menafikan tuduhan tersebut.
Justeru itu, apabila Najib selaku Perdana Menteri pun sanggup bersumpah manakala Saiful pula sebagai pemuda biasa juga sanggup bersumpah bagi membuktikan kebenaranntya, kenapa Anwar sebagai pemain politik tiba-tiba menjadi pengecut?
Tinta Hitam said…
Bagus taici YB tu pd Zul Kulim.kah kah kah.Terkena dia sebijik.Or gmcm ni mmg perlu di taichi selalu
harunn said…
Salam to All

Saya tak sanggup tengok Yb berbahas kat Parlimen , macam ni ke Yb Shah Alam , saya rasa penyampaian Yb tak sampai , hanya tau hentam Yb Kulim je , saya rasa mual dan getik tengok video no 2 , geli rasanya tengok cara YB berpolitik , sungguhpun saya bukan pengundi dikawasan Yb , tapi saya rasa geram , minta Pas pusat tukar wakil kawasan Shah Alam untuk Pru akan datang , saya rasa Pas akan kalah kalau Yb le orangnya yang akan jadi wakil , kalau Yb betul2 nak tarbiah , tarbiah la abang Yb terlebih dahulu , dia kan wakil umno , jangan dok entam sana sini , tapi abang sendiri kuat umno , kalau Yb kata umno zalim , rasuah dan tak adil abang yb pun sama le camtu ... amacam...
Anonymous said…
kepada pembaca2 yang tak bersetuju dengan YB khalid, tak perlu lah berhujah untuk menegakkan kebenartan atau mempertikaikan yb yang sorang ini. Aku, sepuluh dia cakap, satu pun aku tak percaya. Biarlah dia hanyut bersama-sama penyokong2 nya yang terlalu taksub. Kita tunggu je PRU 13, tahu lah nasib dia dan kuncu2 gerejanya.

Popular posts from this blog

Berakhirnya Drama RUU 355?

Drama perlaksanaan sistem perundangan Islam yang mengambil bentuk usul persendirian YB Marang berhubung Akta 355 kelihatan menghampiri adegan penamatnya. Pada peringkat kesudahannya UMNO/BN kelihatan sebagai pihak yang meraih keuntungan terbesar dengan pembangkang berada dalam keadaan berpecah dan tidak bersepakat. Keutuhan Pakatan Rakyat yang telah mewarnai pilihan raya ke 13 pada 2013 sudah jelas hilang. Yang sepatutnya mengambil tempatnya, iaitu Pakatan Harapan, masih dalam keadaan sedikit terumbang-ambing, khususnya berhubung hubungan dengan PAS.

Tindakan UMNO/BN untuk mensasarkan PAS melalui isu perundangan Islam adalah satu ‘master-stroke’ yang tidak boleh dinafikan mana-mana pihak. Melaluinya bukan sahaja PR berpecah, namun ketidak-tentuan sikap terhadap PAS menyebabkan apa-apa tindakbalas untuk menyelamatkan keadaan menjadi tidak padu dan kurang bersungguh-sungguh. Kebergantungan terhadap PAS oleh pihak tertentu menyebabkan mereka tidak sanggup memutuskan hubungan dengan PAS s…

Kenyataan Media Amanah Mengenai RUU 355

Muqaddimah

Amanah menganggap mahkamah syariah sebagai institusi penting dalam usaha menzahirkan kebenaran dan keadilan Islam. Oleh itu imejnya sebagai institusi yang cekap dan berwibawa perlu sentiasa dijaga. Amanah bersetuju bahawa segala usaha ke arah memperkasakan mahkamah syariah, dari segi kecekapan perlaksanaan undang-undang Islam, perlu disokong dan dibantu.

Kenyataan Berhubung Usul Persendirian Marang: Cadangan Pindaan ke Atas Akta 355

MUQADDIMAH

1. AMANAH ingin menegaskan bahawa Mahkamah Syariah adalah institusi keadilan Islam dan oleh itu apa jua usaha ke arah menperkasakannya adalah disokong. Bidang kuasanya berhubung kesalahan jenayah syariah dijelaskan dalam Akta 355 sediada. Akta 355 ini perlu dijaga dengan baik dan apa jua usaha pembaik-pulihan serta pindaan terhadapnya perlu diperhalusi secara teliti supaya tidak menjejas kedudukan mahkamah syariah.

2. Akta 355 sediada telah digubal mengambil kira kedudukan dan peranan Mahkamah Syariah di dalam kerangka struktur kenegaraan Malaysia yang di dalamnya wujud Mahkamah Sivil dan juga Mahkamah Syariah. Sepertimana diketahui umum, bidang kuasa Mahkamah Syariah adalah terhad kepada orang Islam dan kesalahan-kesalahan tertentu seperti terkandung dalam Senarai II Senarai Negeri Jadual kesembilan Perlembagaan Persekutuan. Selainnya adalah di bawah Mahkamah Sivil.

3. Apa jua pindaan yang ingin dibawa semestinya selari dengan kedudukan dan peranan ini supaya tidak berlaku…