Skip to main content

Video: Pakatan Target of Guerrilla Tabloid

An underground anti-Pakatan Rakyat publication has been sneaked into Parliament and left at the MPs' lounge.

Khalid Samad (PAS-Shah Alam) found copies of the tabloid's second edition there today which had been made available for free.



The newspaper which started distribution in February very closely mimics the layout of the Selangor state's official publication SelangorKini.

However, anti-Pakatan Selangor Kita does not carry the printing and publication license numbers, a mandatory requirement for all newspapers.

Video courtesy of Malaysiakini
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

sam raspiut said…
"AKHIRNYA SPINNER HADI KEMBALI BERKEMPEN UTK RAKAN UMNO DIHULU SELANGOR"

Dia, tokoh ulama malayu melenguih dgn bango membela zaid meletakan calon PKR jadi 'hot and easy target' penembak UG dan anti PR.
Hadi kata di Sinar harian"dakwaan negetif terhadap zaid tidak adil" tetapi, adakah adil tindakan dia pd zaid mengulas komen LIar diblog picisan?
sedangkan dia tahu pancing blog gampang ini menunggu komen dr tokoh pimpinan bangang utk menaikkan dan mengesahkan berita liar spt ini?
Bukankah hujah pembelaan gampang dia adalah satu bentuk serangan pada calon PR?
Bukan dia tahu ISU paling besar di PRK hulu selangor adalah isu kredibiliti PERIBADI DAN KETOKOHAN calon.. atau Hadi memang BERUSAHA meletakkan pribadi zaid sebagai bahan polimik umun di PRK Hulu S'gor??

Dakwaan hadi, “Saya tidak baca blog, jadi saya tidak tahu, tetapi sebagai orang Islam, kita perlu bertanya dengan tuan badan sendiri, bukannya mempercayai blogger,” benarkah begitu??
kalau benar mengapa dia tidak tanya zaid , timbang baik dan buruk sebelum ulas MENAIKkan isu dan rating blog ug/umno itu?
kalau benar tak pernah baca.. mengapa gatai nak ulas barang yg dia tak mahir, tak fasih?? serah pd bebudak blog je la uruss..

MEMbelakah hadi.. bila dihighlightnya cuma 'kaki minum', 'saman hudud', 'sudah berubah', 'baru balik mekah' meletakkan calon PKR seolah2 semua sama spt Zul Nordin.. sedangkan umum menerima Zaid dgn cara berbeda!!
mengapa TIDAK di highlight pengorbanan zaid.. betapa zaid meninggal kehidupan buruknya dalam umno, meninggal jawatan menteri, kemewahan dan masa depan gemilang dlm umno.. hanya semata-mata utk BERSAMA PR? tinggalkan semua!
atau dgn mengankat fakta ini hadi takut mendedahkan keburukan penyokong ug yg tidak berani melepaskan umno??

saya akui Hadi sebagai orang tua PAS cukup mahir dalam kerja spin politik ini.. cuma sebagai ulama MELAYU dia agak lembab berbandingkan pemahaman politik benih muda PR hari ini.
Hadi tetap Hadi.. CUMA tokoh "ULAMA MELAYU!!"
spy said…
gunalah apa cara pun selangor kita ke.. selangor kota ke..rakyat sekarang dah dapat bezakan yg mana satu munafik yg mana satu tidak & rakyat dah muak dengan fitnah dan mehnah umno.

Popular posts from this blog

Keadilan Saidina Umar Al-Khattab Terhadap Rumah Ibadah Agama Lain

Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengemukakan sebuah kisah dari zaman pemerintahan Saidina Umar Al-Khattab (r.a) untuk tatapan dan renungan tuan-tuan sekalian. Melalui pendedahan ini, adalah diharap sebahagian dari ummat Islam yang tidak memahami konsep keadilan Islam terhadap agama lain, akan sedikit sebanyak dapat memikirkan kembali sikap dan pendirian mereka itu. Kisah yang ingin dikemukakan adalah kisah Saidina Umar dan Kanisah (gereja) Al-Qiamah yang terletak di Quds. Kisah ini adalah petikan dari muka surat 114, kitab Itmam al-Wafa’ fi sirah al-Khulafa’ , tulisan as-Syeikh Muhammad bin al-Afifi al-Banjuri, Darul Ibnu Hazim. “Dan apabila masuknya Saidina Umar ke dalam kota, maka masuklah beliau ke dalam Kanisah (gereja) al-Qiamah, dan beliau duduk di ruang utama gereja tersebut . Setelah tiba waktu solat asar, maka berkata Saidina Umar kepada Patriach Kanisah tersebut, “Saya ingin mengerjakan solat.” Jawab Patriach: “Solat sahajalah di sini”. Tetapi Umar menolak cadangan

Video Tazkirah Ramadhan At-Taubah Ayat 31: Pendewaan Manusia

WaLlahu 'Alam   KHALID SAMAD

Kisah Raja Najashi

Semasa saya terlibat dalam usaha dakwah di UK satu ketika dahulu, kami mendapati bahawa ramai dari kalangan penganut Kristian tidak tahu bahawa Nabi Isa (AS) diiktiraf sebagai seorang Rasul oleh Islam. Begitu juga Nabi Ibrahim, Nabi Musa dan hampir kesemua para Nabi yang diiktiraf oleh agama Kristian turut diiktiraf oleh Islam. Kecuali kumpulan yang tidak diiktiraf Islam ialah ‘Nabi’ selepas Nabi Isa, termasuk penulis Bible yang digelar sebagai ‘Prophet’ oleh mereka. Apabila mereka didedahkan dengan maklumat ini, maka ianya boleh menyebabkan mereka ingin tahu apa yang dikatakan Al-Quran mengenai Nabi Isa dan menjadi satu titik tolak bagi mereka untuk mendampingi Al-Quran.