Skip to main content

Video Parlimen: Bajet 2010 - MP PAS Shah Alam vs BN Jasin

MP PAS Shah Alam, Khalid Samad mencelah Ucapan MP BN Jasin membahaskan Rang Undang-Undang Perbekalan 2010 (Bajet 2010) di Dewan Rakyat pada 27 Oktober 2009



Berkaitan: Make firms pay card charges (The Star) dan MPs Want Credit Card Issuers To Bear Annual Service Tax (BERNAMA)

Video adalah ihsan MPPAS
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Telok Bakong said…
salam YB Khalid Samad

Siapa yang mengaku"bodoh" tu hu hu
Salam YB....

bodohnya YB Jasin tuh!

Macam tak sekolah je?
Anonymous said…
Kera-jaan BN pro cronisme,pro cukongisme,anti rakyat.Hutang kroni,billion billion ringgit ,lansung tak kutip,dan terpaksa ditanggung oleh rakyat utk "menjaga" profitibiliti cukong,crony,bank..Semua org tau,la ni rakyat,terpaksa cari ah long,cari ceti,pergi kedai pajak,sebab,gaji dah menurun,tetapi kos kehidupan masih tinggi.Rakyat terpaksa ambik card credit,cari ah log utk megatasi masaalah kewangan. Cukai pendapatan upper middle kelas pulak diturunkan dri 27% ke 26%.Pendek kata,kerjaan BN ni tambahkan kekayaaan para elit dgn membebankan rakyat berpendapatan rendah!!
kangks said…
Salam sejahtera YB,

Dulu YB dari [Jasin-BN] yang saya sudah lupa namanya suruh pihak kastam tutup satu mata di Parlimen. Kini muncul lagi satu kartoon yang bergelar Datuk Wira supaya semua lapuran audit ditapis dahulu sebelum di maklumkan kepada rakyat. Katanya banyak maluuuuuuuuuuu kalau di ketahui rakyat terdapat banyak rasuah di pihak atasan.
Anonymous said…
salam yb hari sabtu datang t.intan ceramah yea. selamat datang ke teluk intan
Anonymous said…
My goodness, such a person can become MP (God Bless Jasin), Malaysia Boleh lah tu.

Government should cap only those earning certain level (maybe RM5000 and above) is allow to own credit cards or even only tax those who have more than 2 or 4 cards, basic two cards should not be taxed. Only tax those third cards or more.

Primary school children (like my kids) also know the logic lah. Sigh. Betul betul, God Bless Malaysialah.
Anonymous said…
salam YB..
maaf, kalau boleh sesekali Yb solatlah di surau2 sekitar shah alam..terutamanya surau seksyen 9...terima kasih..
Anak_Jati Jasin said…
Alahai YB Jasin, this guy actually just another product of "political patronage" di bumi Hang Tuah...buat malu orang kampong jea budak yg takde sekolah tinggi & bekas askar di angkat jadi MP Jasin. Orang Jasin memang terus-terusan akan dapat malu krn selalu sahaja di wakili mereka yang tak berpelajaran tinggi di Parlimen. Dulu arwah bapanya Tun GB, kemudian berpindah ke "Mr Tutup Mata Sebelah", kemudian berpindah lak ke anak menantu lelaki Arwah Tun GB...apalah sangat yg dibuat oleh MP Jasin selain dok kebas segala peluang niaga utk suku-sakat beliau di Jasin...MACC patut siasat dia nii lama dulu. Tapi dia sorang nii memang licik membodek sana-sini utk mengekalkan kuasa. Orang kampong semua tahulah...tanah orang kampong Jasin tergadai sana-sini semuanya angkara wakil Jasin sendiri.

Yang dipentingkan adalah kepentingan suku-sakat tak habis-habis sejak 2 dekat mewakili Serkam & Jasin. Kesian kat ahli UMNO-BN yang terus "memewahkan" hidup sorang nii di Istana tepian Sg Umbai, Melaka.
Anonymous said…
Lahabau sungguh YB Jasin nie,
YB yang lama pun jenis MANGKUK HAYUN, datang yang baru pun sama spesis, tapi atas sedikit je MANGKUK TINGKAT.

Kerajaan nak ambil jalan mudah dapatkan duit dari rakyat yang sedia susah itu pun taknampak?

Rakyat kebanyakan ambik kad kredit sebab nak senang dapat duit dari bank, dahla kena Finance caj + late caj, Kerajaan tambah plak dengan Caj lain. Makin susah la rakyat jawapnya.

Ada plak Dasar automative Negara nak suruh rakyat kebanyakan cek puspakom kereta yang lebih 15 tahun. Apa punya dasar naj menyusahkan dan memiskan rakyat nie?

Macamana la orang Melaka boleh pilih MANGKUK TINGKAT nie jadi YB.

Nak menjilat pun tgk tempat la LAHABAU!!

-MADIR-
edwin michael said…
aduh!!ni ke MP BN...apa faktanya untuk mendukung hujah kerajaan? joker tol!!!

Popular posts from this blog

Keadilan Saidina Umar Al-Khattab Terhadap Rumah Ibadah Agama Lain

Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengemukakan sebuah kisah dari zaman pemerintahan Saidina Umar Al-Khattab (r.a) untuk tatapan dan renungan tuan-tuan sekalian. Melalui pendedahan ini, adalah diharap sebahagian dari ummat Islam yang tidak memahami konsep keadilan Islam terhadap agama lain, akan sedikit sebanyak dapat memikirkan kembali sikap dan pendirian mereka itu. Kisah yang ingin dikemukakan adalah kisah Saidina Umar dan Kanisah (gereja) Al-Qiamah yang terletak di Quds. Kisah ini adalah petikan dari muka surat 114, kitab Itmam al-Wafa’ fi sirah al-Khulafa’ , tulisan as-Syeikh Muhammad bin al-Afifi al-Banjuri, Darul Ibnu Hazim. “Dan apabila masuknya Saidina Umar ke dalam kota, maka masuklah beliau ke dalam Kanisah (gereja) al-Qiamah, dan beliau duduk di ruang utama gereja tersebut . Setelah tiba waktu solat asar, maka berkata Saidina Umar kepada Patriach Kanisah tersebut, “Saya ingin mengerjakan solat.” Jawab Patriach: “Solat sahajalah di sini”. Tetapi Umar menolak cadangan

Video Tazkirah Ramadhan At-Taubah Ayat 31: Pendewaan Manusia

WaLlahu 'Alam   KHALID SAMAD

Kisah Raja Najashi

Semasa saya terlibat dalam usaha dakwah di UK satu ketika dahulu, kami mendapati bahawa ramai dari kalangan penganut Kristian tidak tahu bahawa Nabi Isa (AS) diiktiraf sebagai seorang Rasul oleh Islam. Begitu juga Nabi Ibrahim, Nabi Musa dan hampir kesemua para Nabi yang diiktiraf oleh agama Kristian turut diiktiraf oleh Islam. Kecuali kumpulan yang tidak diiktiraf Islam ialah ‘Nabi’ selepas Nabi Isa, termasuk penulis Bible yang digelar sebagai ‘Prophet’ oleh mereka. Apabila mereka didedahkan dengan maklumat ini, maka ianya boleh menyebabkan mereka ingin tahu apa yang dikatakan Al-Quran mengenai Nabi Isa dan menjadi satu titik tolak bagi mereka untuk mendampingi Al-Quran.