Skip to main content

Thousands in Manek Urai for Nomination Day

...They performed a short prayer before marching to the nomination centre at about 8.50am.

At the PAS end, about 2,000 of the supporters started gathering at the Kuala Krai junction by about 7am.

And by the time the party held a special prayer session at the Al-Jauhar mosque, the number had swelled to almost 10,000.

These supporters, led by their spiritual leader and Kelantan Menteri Besar Nik Aziz Nik Mat, then started marching towards the nomination centre at about 8.10am.

The SMK Sultan Yahya Petra 1 nomination centre is located about 1.4 kilometres away.

Strong police presence

The other PAS leaders in the crowd include PAS president Abdul Hadi Awang, Husam Musa, Khalid Samad and Hatta Ramli. Pakatan Rakyat leaders like Azmin Ali, Zaid Ibrahim, Khalid Ibrahim and Tan Seng Giaw were also in the crowd. However PAS deputy president Nasharuddin Mat Isa was not in the crowd.

On the way, these PAS supporters shouted slogans like ‘Hidup Islam’ and recited verses from the Quran. Many waved PAS flags...

More from Blogckchew
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Anonymous said…
KALAU PAS MENANG....,
1. Terbukti rakyat menolak UG,
2. Tindakan 10 budak itam tu tepat dan sesuatu yang wajib,
3. Terbukti Haji Hadi salah,
4. Khalid Samad tu betul...

KALAU PAS KALAH....,
1. Nasharuddin punya fasallah nie..., pergi bincang dengan UMNO buat apa...., dah kita kalah..
2. Haji Hadi punya fasallah nie, memandai cadangkan UG pulak..., rakyat memang menolak UG...,
3. Rakyat Kelantan kecewa kerana Husam kalah Timbalan Presiden...,
4. Ini sebab Nasharuddin tak jenguk dan kempen kat Manik Urai lah nie...,

APA-APA PUN.., SEBAHAGIAN TANDA ORANG MUNAFIK ITU IALAH SENTIASA INGIN "MENANG" DALAM SETIAP HAL...,
zaman said…
... termasuklah anon yg komen kat atas ni.
matmantau said…
awatla... si'Anonymous'.... memangle.. kalau dah masuk bertanding.. sure le.. nak menang.. kalau cam tuh.. si parti Pekembar pun tak payah masuk bertanding... nanti kena chop oleh si'Anonymous'.... ni...

tengok ler... apa2 event di dunia ni.. gusti ker... bola ker... badminton ker... semuanya nak menang.. tak tau lak kalau team MU... main nak kalah..

sebab tu lah orang Melayu... payah nak kedepan.... kalau ikut si'Anonymous'.... sure gostan aje..

Popular posts from this blog

Keadilan Saidina Umar Al-Khattab Terhadap Rumah Ibadah Agama Lain

Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengemukakan sebuah kisah dari zaman pemerintahan Saidina Umar Al-Khattab (r.a) untuk tatapan dan renungan tuan-tuan sekalian. Melalui pendedahan ini, adalah diharap sebahagian dari ummat Islam yang tidak memahami konsep keadilan Islam terhadap agama lain, akan sedikit sebanyak dapat memikirkan kembali sikap dan pendirian mereka itu. Kisah yang ingin dikemukakan adalah kisah Saidina Umar dan Kanisah (gereja) Al-Qiamah yang terletak di Quds. Kisah ini adalah petikan dari muka surat 114, kitab Itmam al-Wafa’ fi sirah al-Khulafa’ , tulisan as-Syeikh Muhammad bin al-Afifi al-Banjuri, Darul Ibnu Hazim. “Dan apabila masuknya Saidina Umar ke dalam kota, maka masuklah beliau ke dalam Kanisah (gereja) al-Qiamah, dan beliau duduk di ruang utama gereja tersebut . Setelah tiba waktu solat asar, maka berkata Saidina Umar kepada Patriach Kanisah tersebut, “Saya ingin mengerjakan solat.” Jawab Patriach: “Solat sahajalah di sini”. Tetapi Umar menolak cadangan

Video Tazkirah Ramadhan At-Taubah Ayat 31: Pendewaan Manusia

WaLlahu 'Alam   KHALID SAMAD

Kisah Raja Najashi

Semasa saya terlibat dalam usaha dakwah di UK satu ketika dahulu, kami mendapati bahawa ramai dari kalangan penganut Kristian tidak tahu bahawa Nabi Isa (AS) diiktiraf sebagai seorang Rasul oleh Islam. Begitu juga Nabi Ibrahim, Nabi Musa dan hampir kesemua para Nabi yang diiktiraf oleh agama Kristian turut diiktiraf oleh Islam. Kecuali kumpulan yang tidak diiktiraf Islam ialah ‘Nabi’ selepas Nabi Isa, termasuk penulis Bible yang digelar sebagai ‘Prophet’ oleh mereka. Apabila mereka didedahkan dengan maklumat ini, maka ianya boleh menyebabkan mereka ingin tahu apa yang dikatakan Al-Quran mengenai Nabi Isa dan menjadi satu titik tolak bagi mereka untuk mendampingi Al-Quran.