Skip to main content

Thousands in Manek Urai for Nomination Day

...They performed a short prayer before marching to the nomination centre at about 8.50am.

At the PAS end, about 2,000 of the supporters started gathering at the Kuala Krai junction by about 7am.

And by the time the party held a special prayer session at the Al-Jauhar mosque, the number had swelled to almost 10,000.

These supporters, led by their spiritual leader and Kelantan Menteri Besar Nik Aziz Nik Mat, then started marching towards the nomination centre at about 8.10am.

The SMK Sultan Yahya Petra 1 nomination centre is located about 1.4 kilometres away.

Strong police presence

The other PAS leaders in the crowd include PAS president Abdul Hadi Awang, Husam Musa, Khalid Samad and Hatta Ramli. Pakatan Rakyat leaders like Azmin Ali, Zaid Ibrahim, Khalid Ibrahim and Tan Seng Giaw were also in the crowd. However PAS deputy president Nasharuddin Mat Isa was not in the crowd.

On the way, these PAS supporters shouted slogans like ‘Hidup Islam’ and recited verses from the Quran. Many waved PAS flags...

More from Blogckchew
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Anonymous said…
KALAU PAS MENANG....,
1. Terbukti rakyat menolak UG,
2. Tindakan 10 budak itam tu tepat dan sesuatu yang wajib,
3. Terbukti Haji Hadi salah,
4. Khalid Samad tu betul...

KALAU PAS KALAH....,
1. Nasharuddin punya fasallah nie..., pergi bincang dengan UMNO buat apa...., dah kita kalah..
2. Haji Hadi punya fasallah nie, memandai cadangkan UG pulak..., rakyat memang menolak UG...,
3. Rakyat Kelantan kecewa kerana Husam kalah Timbalan Presiden...,
4. Ini sebab Nasharuddin tak jenguk dan kempen kat Manik Urai lah nie...,

APA-APA PUN.., SEBAHAGIAN TANDA ORANG MUNAFIK ITU IALAH SENTIASA INGIN "MENANG" DALAM SETIAP HAL...,
zaman said…
... termasuklah anon yg komen kat atas ni.
matmantau said…
awatla... si'Anonymous'.... memangle.. kalau dah masuk bertanding.. sure le.. nak menang.. kalau cam tuh.. si parti Pekembar pun tak payah masuk bertanding... nanti kena chop oleh si'Anonymous'.... ni...

tengok ler... apa2 event di dunia ni.. gusti ker... bola ker... badminton ker... semuanya nak menang.. tak tau lak kalau team MU... main nak kalah..

sebab tu lah orang Melayu... payah nak kedepan.... kalau ikut si'Anonymous'.... sure gostan aje..

Popular posts from this blog

Kerana Tidak Istiqamah Maka Akhirnya Terpinggir

Keputusan PRU14 sekarang telah diketahui umum. Pakatan Harapan (PH) berjaya mengambil alih Putrajaya dan negeri-negeri di seluruh Negara kecuali Perlis, Pahang dan Sarawak yang kekal bawah BN sambil Kelantan dan Terengganu jatuh pada PAS.

Walaupun akan ada yang berkata bahawa PAS telah berjaya dengan keputusan anatara yang paling cemerlang dalam sejarahnya, hakikatnya ianya sebenarnya boleh jauh lebih baik dari itu. Malangnya, sifat gopoh dan kurang yakin kepada pendekatan yang diikutinya sejak zaman reformasi telah menyebabkan PAS semakin terpinggir dari arus perdana politik negara. Ia kembali sebagai parti pantai timur dan kawasan kampung Melayu setelah beraksi cergas di pantai barat dan kawasan bandar pada tahun-tahun pasca reformasi. Cogan kata “PAS for all” kian tidak kedengaran dan PAS kembali sebagai parti bersifat eksklusif memperjuangkan agenda khas bagi masyarakat Muslim dan Melayu.

Dakwaan Kosong Hj Hadi: Antara Kebenaran dan Khayalan

Pada 14hb April Hj. Hadi membuat satu 'pendedahan' mengenai sebab sebenar AMANAH ditolak. Kononnya ianya adalah kerana pimpinan AMANAH semasa menjawat jawatan dalam PAS ingin meminda perlembagaan PAS sehingga dikurangkan kuasa Majlis Syura Ulama. Tuduhan tersebut merupakan satu pembohongan yang nyata yang dibuat dengan penuh kesedaran bahawa ianya satu pembohongan! Saya tidak tahu mengapa Hj Hadi kebelakangan ini kerap berbohong.

Sekiranya ianya dianggap bukan satu pembohongan oleh beliau dan beliau benar yakin akan kebenarannya maka ahli-ahli PAS haruslah berwaspada. Kerana ini bermakna bahawa beliau sudah mula mengalami satu keadaan yang tidak dapat membezakan di antara kebenaran dari khayalan. Situasi 'delusional' ini menyebabkan beliau sentiasa dalam keadaan cemas dan menganggap dirinya dan Islam dimusuhi oleh semua, kecuali oleh PAS dan UMNO.

Tuduhan ini sebenarnya bukanlah baharu maka yang dikatakan sebagai 'pendedahan' selepas 3 tahun ini adalah dakwaan …