Skip to main content

Thousands in Manek Urai for Nomination Day

...They performed a short prayer before marching to the nomination centre at about 8.50am.

At the PAS end, about 2,000 of the supporters started gathering at the Kuala Krai junction by about 7am.

And by the time the party held a special prayer session at the Al-Jauhar mosque, the number had swelled to almost 10,000.

These supporters, led by their spiritual leader and Kelantan Menteri Besar Nik Aziz Nik Mat, then started marching towards the nomination centre at about 8.10am.

The SMK Sultan Yahya Petra 1 nomination centre is located about 1.4 kilometres away.

Strong police presence

The other PAS leaders in the crowd include PAS president Abdul Hadi Awang, Husam Musa, Khalid Samad and Hatta Ramli. Pakatan Rakyat leaders like Azmin Ali, Zaid Ibrahim, Khalid Ibrahim and Tan Seng Giaw were also in the crowd. However PAS deputy president Nasharuddin Mat Isa was not in the crowd.

On the way, these PAS supporters shouted slogans like ‘Hidup Islam’ and recited verses from the Quran. Many waved PAS flags...

More from Blogckchew
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Anonymous said…
KALAU PAS MENANG....,
1. Terbukti rakyat menolak UG,
2. Tindakan 10 budak itam tu tepat dan sesuatu yang wajib,
3. Terbukti Haji Hadi salah,
4. Khalid Samad tu betul...

KALAU PAS KALAH....,
1. Nasharuddin punya fasallah nie..., pergi bincang dengan UMNO buat apa...., dah kita kalah..
2. Haji Hadi punya fasallah nie, memandai cadangkan UG pulak..., rakyat memang menolak UG...,
3. Rakyat Kelantan kecewa kerana Husam kalah Timbalan Presiden...,
4. Ini sebab Nasharuddin tak jenguk dan kempen kat Manik Urai lah nie...,

APA-APA PUN.., SEBAHAGIAN TANDA ORANG MUNAFIK ITU IALAH SENTIASA INGIN "MENANG" DALAM SETIAP HAL...,
zaman said…
... termasuklah anon yg komen kat atas ni.
matmantau said…
awatla... si'Anonymous'.... memangle.. kalau dah masuk bertanding.. sure le.. nak menang.. kalau cam tuh.. si parti Pekembar pun tak payah masuk bertanding... nanti kena chop oleh si'Anonymous'.... ni...

tengok ler... apa2 event di dunia ni.. gusti ker... bola ker... badminton ker... semuanya nak menang.. tak tau lak kalau team MU... main nak kalah..

sebab tu lah orang Melayu... payah nak kedepan.... kalau ikut si'Anonymous'.... sure gostan aje..

Popular posts from this blog

Menjawab Najib Razak

1. Bekas SU Politik saya Ahli Lembaga Penasihat DBKL. Ianya jawatan non-executive dan hanya berfungsi menasihati Dato Bandar dalam isu-isu dasar. Lembaga tersebut tidak memberi kelulusan untuk apa-apa permohonan. 2. Ya saya yang lantik kerana dia berpengalaman sebagai Ahli Majlis MBSA selama dua sesi dan merupakan seorang profesional lulusan Kejuruteraan dari sebuah Universiti Amerika. Dengan Pengalaman dan ilmunya dia dipercayai boleh menasihati Dato Bandar DBKL dalam banyak persoalan. 3. Ya dia juga Ketua AMANAH Kawasan Shah Alam sejak 2015 dan merupakan pimpinan pelapis yang insyaAllah akan gantikan saya. 4. Saya Ahli Parlimen Shah Alam sejak 2008, kawasan 80% pengundi Melayu yang telah menangkan saya dengan majoriti sebanyak 30 ribu lebih pada 2018. Shah Alam kawasan Melayu dan mereka inginkan wakil dan kepimpinan yang bebas rasuah. Jho Low (kanan) bersama keluarga Najib Razak. Turut serta seorang lagi kenalan mereka. - Gambar fail Astro Awani 5. Maksud 'broker' adalah ora

Hj. Azli Yusof

Di antara tugas pemimpin adalah untuk mewujudkan pelapis yang berkemampuan, berakhlak dan beramanah. Di kalangan pelapis di Shah Alam adalah Hj. Azli Yusof , beliau merupakan seorang profesional muda yang telah terlibat pada awalnya dengan PAS sejak di kampus semasa masih menuntut di US dan kemudiannya bergiat di peringkat Pemuda sekembali ke tanah air. Telah dipilih sebagai YDP PAS Kawasan Shah Alam pada 2013 bagi menggantikan saya setelah saya memilih untuk tidak mempertahankan jawatan tersebut pada tahun itu . Beliau kemudiannya meninggalkan PAS setelah melihat pasti tersebut terpesong dari jalan asalnya dan bersama AMANAH sejak penubuhannya. Seorang yang dinamik dan berkemampuan serta berpengalaman dalam bidang kejuruteraan, perniagaan dan juga politik. WaLlahu 'Alam   KHALID SAMAD

Lawatan Kerja ke Kilang Carlsberg

Tajuk posting saya kali ini barangkali akan memeranjatkan sesetengah pihak. Lanjutan daripada perbincangan berhubung Terminal Bas Shah Alam , saya bersama beberapa Ahli Majlis MBSA telah melawat kilang Carlsberg pada hari Khamis 5 Ogos, jam 3 petang. Kami disambut oleh Dato’ Chin Voon Loong, Timbalan Pengarah Urusan Syarikat berkenaan. Beliau memberikan penjelasan dan latar belakang syarikat serta prestasi perniagaannya semenjak ianya mula beroperasi. Untuk makluman semua, kilang Carlsberg Shah Alam telah mula beroperasi pada tahun 1972, iaitu 38 tahun dahulu. Ia merupakan di antara kilang yang terawal di kawasan tersebut dan semasa ianya dibina, hanya hutan dan belukar di kelilingnya.