Skip to main content

Thousands in Manek Urai for Nomination Day

...They performed a short prayer before marching to the nomination centre at about 8.50am.

At the PAS end, about 2,000 of the supporters started gathering at the Kuala Krai junction by about 7am.

And by the time the party held a special prayer session at the Al-Jauhar mosque, the number had swelled to almost 10,000.

These supporters, led by their spiritual leader and Kelantan Menteri Besar Nik Aziz Nik Mat, then started marching towards the nomination centre at about 8.10am.

The SMK Sultan Yahya Petra 1 nomination centre is located about 1.4 kilometres away.

Strong police presence

The other PAS leaders in the crowd include PAS president Abdul Hadi Awang, Husam Musa, Khalid Samad and Hatta Ramli. Pakatan Rakyat leaders like Azmin Ali, Zaid Ibrahim, Khalid Ibrahim and Tan Seng Giaw were also in the crowd. However PAS deputy president Nasharuddin Mat Isa was not in the crowd.

On the way, these PAS supporters shouted slogans like ‘Hidup Islam’ and recited verses from the Quran. Many waved PAS flags...

More from Blogckchew
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Anonymous said…
KALAU PAS MENANG....,
1. Terbukti rakyat menolak UG,
2. Tindakan 10 budak itam tu tepat dan sesuatu yang wajib,
3. Terbukti Haji Hadi salah,
4. Khalid Samad tu betul...

KALAU PAS KALAH....,
1. Nasharuddin punya fasallah nie..., pergi bincang dengan UMNO buat apa...., dah kita kalah..
2. Haji Hadi punya fasallah nie, memandai cadangkan UG pulak..., rakyat memang menolak UG...,
3. Rakyat Kelantan kecewa kerana Husam kalah Timbalan Presiden...,
4. Ini sebab Nasharuddin tak jenguk dan kempen kat Manik Urai lah nie...,

APA-APA PUN.., SEBAHAGIAN TANDA ORANG MUNAFIK ITU IALAH SENTIASA INGIN "MENANG" DALAM SETIAP HAL...,
zaman said…
... termasuklah anon yg komen kat atas ni.
matmantau said…
awatla... si'Anonymous'.... memangle.. kalau dah masuk bertanding.. sure le.. nak menang.. kalau cam tuh.. si parti Pekembar pun tak payah masuk bertanding... nanti kena chop oleh si'Anonymous'.... ni...

tengok ler... apa2 event di dunia ni.. gusti ker... bola ker... badminton ker... semuanya nak menang.. tak tau lak kalau team MU... main nak kalah..

sebab tu lah orang Melayu... payah nak kedepan.... kalau ikut si'Anonymous'.... sure gostan aje..

Popular posts from this blog

Berakhirnya Drama RUU 355?

Drama perlaksanaan sistem perundangan Islam yang mengambil bentuk usul persendirian YB Marang berhubung Akta 355 kelihatan menghampiri adegan penamatnya. Pada peringkat kesudahannya UMNO/BN kelihatan sebagai pihak yang meraih keuntungan terbesar dengan pembangkang berada dalam keadaan berpecah dan tidak bersepakat. Keutuhan Pakatan Rakyat yang telah mewarnai pilihan raya ke 13 pada 2013 sudah jelas hilang. Yang sepatutnya mengambil tempatnya, iaitu Pakatan Harapan, masih dalam keadaan sedikit terumbang-ambing, khususnya berhubung hubungan dengan PAS.

Tindakan UMNO/BN untuk mensasarkan PAS melalui isu perundangan Islam adalah satu ‘master-stroke’ yang tidak boleh dinafikan mana-mana pihak. Melaluinya bukan sahaja PR berpecah, namun ketidak-tentuan sikap terhadap PAS menyebabkan apa-apa tindakbalas untuk menyelamatkan keadaan menjadi tidak padu dan kurang bersungguh-sungguh. Kebergantungan terhadap PAS oleh pihak tertentu menyebabkan mereka tidak sanggup memutuskan hubungan dengan PAS s…

Kenyataan Media Amanah Mengenai RUU 355

Muqaddimah

Amanah menganggap mahkamah syariah sebagai institusi penting dalam usaha menzahirkan kebenaran dan keadilan Islam. Oleh itu imejnya sebagai institusi yang cekap dan berwibawa perlu sentiasa dijaga. Amanah bersetuju bahawa segala usaha ke arah memperkasakan mahkamah syariah, dari segi kecekapan perlaksanaan undang-undang Islam, perlu disokong dan dibantu.

Kenyataan Berhubung Usul Persendirian Marang: Cadangan Pindaan ke Atas Akta 355

MUQADDIMAH

1. AMANAH ingin menegaskan bahawa Mahkamah Syariah adalah institusi keadilan Islam dan oleh itu apa jua usaha ke arah menperkasakannya adalah disokong. Bidang kuasanya berhubung kesalahan jenayah syariah dijelaskan dalam Akta 355 sediada. Akta 355 ini perlu dijaga dengan baik dan apa jua usaha pembaik-pulihan serta pindaan terhadapnya perlu diperhalusi secara teliti supaya tidak menjejas kedudukan mahkamah syariah.

2. Akta 355 sediada telah digubal mengambil kira kedudukan dan peranan Mahkamah Syariah di dalam kerangka struktur kenegaraan Malaysia yang di dalamnya wujud Mahkamah Sivil dan juga Mahkamah Syariah. Sepertimana diketahui umum, bidang kuasa Mahkamah Syariah adalah terhad kepada orang Islam dan kesalahan-kesalahan tertentu seperti terkandung dalam Senarai II Senarai Negeri Jadual kesembilan Perlembagaan Persekutuan. Selainnya adalah di bawah Mahkamah Sivil.

3. Apa jua pindaan yang ingin dibawa semestinya selari dengan kedudukan dan peranan ini supaya tidak berlaku…