Skip to main content

Kempen Mesra Polis Shah Alam

Polis sering digambarkan secara negatif melalui laporan-laporan buruk yang memenuhi lembaran akhbar. Yang berbuat salah sering mendapat publisiti dan ditonjolkan sedangkan yang begitu ramai berkerja dengan baik jarang sekali diberi pengiktirafan.

Kearah memulihkan imej Polis, saya ingin melancarkan
“PROGRAM KEMPEN MESRA POLIS SHAH ALAM”
Ianya bertujuan untuk menonjolkan anggota-anggota Polis yang bertindak mesra dan profesional terhadap rakyat jelata dan memberi penghargaan sewajarnya kepada mereka. Ianya bertujuan memberi galakkan kepada mereka di mana sikap mesra dan profesional mereka jelas dihargai.

Untuk maklumat lanjut dan borang penyertaan, sila muat turun fail berikut:

1. Kertas Kerja Kempen Mesra Polis Shah Alam [PDF]
2. Borang Penyertaan Pertandingan Anugerah Polis Contoh [PDF]
3. Borang Penyertaan Pertandingan Essei [PDF]

Semua dijemput untuk menjayakan Kempen Mesra Polis Shah Alam ini
KHALID SAMAD

Comments

Ummu Ubaid said…
salam,
syabas YB move forward..
tokgaru said…
hakikat yang pertama ... "Pas dan kalah kepada DAP"

hakikat yang kedua .... "Nik Aziz dan Hadi Awang dah kalah kepada Karpal Singh dan Lim Kit Siang"

meh kita orang umno ker atau orang pas ker ... pakat setuju dan iktiraf keputusan itu.
Anonymous said…
For a start, you will need the cooperation of the mass media ie the press and tv to start painting a good picture of PDRM. The journalists must start writing positive stories about the men in blue. After all, not all of them are bad.
Anonymous said…
yb... yang banyak burukkan imej polis pun datangnya dari puak2 yab juga... media2 yg dibawah kawalan puak2 yb jugak...

Popular posts from this blog

Keadilan Saidina Umar Al-Khattab Terhadap Rumah Ibadah Agama Lain

Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengemukakan sebuah kisah dari zaman pemerintahan Saidina Umar Al-Khattab (r.a) untuk tatapan dan renungan tuan-tuan sekalian. Melalui pendedahan ini, adalah diharap sebahagian dari ummat Islam yang tidak memahami konsep keadilan Islam terhadap agama lain, akan sedikit sebanyak dapat memikirkan kembali sikap dan pendirian mereka itu. Kisah yang ingin dikemukakan adalah kisah Saidina Umar dan Kanisah (gereja) Al-Qiamah yang terletak di Quds. Kisah ini adalah petikan dari muka surat 114, kitab Itmam al-Wafa’ fi sirah al-Khulafa’ , tulisan as-Syeikh Muhammad bin al-Afifi al-Banjuri, Darul Ibnu Hazim. “Dan apabila masuknya Saidina Umar ke dalam kota, maka masuklah beliau ke dalam Kanisah (gereja) al-Qiamah, dan beliau duduk di ruang utama gereja tersebut . Setelah tiba waktu solat asar, maka berkata Saidina Umar kepada Patriach Kanisah tersebut, “Saya ingin mengerjakan solat.” Jawab Patriach: “Solat sahajalah di sini”. Tetapi Umar menolak cadangan

Video Tazkirah Ramadhan At-Taubah Ayat 31: Pendewaan Manusia

WaLlahu 'Alam   KHALID SAMAD

Kisah Raja Najashi

Semasa saya terlibat dalam usaha dakwah di UK satu ketika dahulu, kami mendapati bahawa ramai dari kalangan penganut Kristian tidak tahu bahawa Nabi Isa (AS) diiktiraf sebagai seorang Rasul oleh Islam. Begitu juga Nabi Ibrahim, Nabi Musa dan hampir kesemua para Nabi yang diiktiraf oleh agama Kristian turut diiktiraf oleh Islam. Kecuali kumpulan yang tidak diiktiraf Islam ialah ‘Nabi’ selepas Nabi Isa, termasuk penulis Bible yang digelar sebagai ‘Prophet’ oleh mereka. Apabila mereka didedahkan dengan maklumat ini, maka ianya boleh menyebabkan mereka ingin tahu apa yang dikatakan Al-Quran mengenai Nabi Isa dan menjadi satu titik tolak bagi mereka untuk mendampingi Al-Quran.