Skip to main content

Program Hi-Tea PERAWAN (Persatuan Anak Melaka di Perantauan)

Bagi pihak penganjur program
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Anonymous said…
Do you want to know who the murdering lawyers of Datuk Sosilwati + 3 others + 5 more are ?

1. Pathmanabhan a/l Nalliannen
2. Surendren a/l Nalliannen

Check it out at the Bar Council website under Disciplnary Orders for Nov 2009

Justice 4 Victims of the Murdering Lawyers
Anonymous said…
YB,
Mana pergi suara lantang YB dlm kes pembunuhan paling tragis sekali Datuk Sosilawati & rakan-rakanya yg lain mcm kau membela adik Amirul?

Apakah di sebabkan yg membunuh itu adalah peguam HINDRAF maka kau ambil pendekatan utk diam atau takut hilang undi?

Lawyer tu bunuh 4 orang melayu dlm bulan Ramadhan. Di bakar & abu mayat di hanyutkan dlm sungai mcm agama hindu.

Mana pergi suara DAPig? Suara PAS dah confirm marahkan polis sebab lambat ambik tindakkan. Suara PKR sekarang tenggelam sebab sibuk nak rebut jawatan.

aku sebenarnya mendidih darah aku bila tengok utusan meloya memaparkan lawyer tu. Memang aku betul-betul panas.

aku tunggu statement drp kau khalid!!.. Jangan nak sibuk pasal hi tea je..
mo said…
Asalam saudara khalid, Selamat aidul fitri maaf zahir batin. Mengadakan apa jua aktiviti adalah baik dan terpuji. Adalah lebih baik sekira pihak saudara memperbanyak jua aktiviti di sarawak, sedangkan state election kian mendekat, yg di ketahui terlalu sedikit aktiviti yg di anjurkan di sarawak khusus nya di benting maro pusa. Seaharus nya pihak pas, pusat memberi keutamaan pada kawasan ini, sebab terbokti pas telah mendapat sebutan yg cukup meransangkan pada election lepas, Angin perubahan yg kian menjadi dgn kemenangan pakatan rakyat di sibu tempoh hari harus, di ambil dan disusurkan dan lebih berkesan lagi. Mereka di kampong terlalu sedikit access dgn intenet. Hanya dengan pendekatan turun padang sahaja akan memberi impak yg baik untuk pas dan pakatan. Harap saudara khalid dapat membawa pandangan ini dgn pas pusat. tq waslam.
Grind To The Core said…
kepada Meleis TOTOK ala-ala UMNOK TOTOK YANG BODOH yg bawa isu Dato KOSMETIK kena bunuh...

giler lawak la meleis totok ala-ala umNOK TOTOK UPCO gila siput babi ni... isu minah dato kena bunuh pun nak dipolitikan juga...

orang dok sibuk beraya lagi, dia sibuk melalak bagai menggila...

ok la, nak sangat ye? hari2 orang kena bunuh, kena rompak, curi, rogol, dan lain2.....apa lagi? melalak la setiap kes tu...ada yang Cina bunuh India, India bunuh Cina, Melayu bunuh Cina, Melayu bunuh India, Cina bunuh Melayu... pilih je.......
apsal? ta nak ek? x cukup best ke? x cukup HIPOKRIT lagi ke?

dah pening dah.. tak tau nak start mane?
Anonymous said…
YB,

Saya cukup terbakar melihat peguam hindu Hindraf tu. Lagi terbakar geng Hindraf ini menubuhkan parti Makkal sakti yg direstui olih UMNO. Muka nampak baik tapi dalam macam syaitan.
Anonymous said…
Salam Semua,
Sekitar tahun 2007 & 2008 HINDRAF kata POLIS buhuh rakyat Malaysia berketurunan India. Habis hancur perpaduan yg telah di jalinkan gara-gara 'Marahkan nyamuk, kelambu di bakar'.

Tetapi kini terbalik jadinya, HINDRAF bunuh 4 orang melayu. Bukan itu saja, dibakarnya hingga jadi abu dan abunya di hanyutkan ke sungai atau laut tak dapat nak di pastikan.

Kemana suara melayu ketika ini? Lupakan sekejap tentang politik kepartian.

Bukan nak ajak bergaduh tetapi kuasa melayu nampaknya memang tenggelam kerana takutkan undi jatuh ketangan sesuatu pihak.

Kenapa PAS perlu menyalahkan POLIS? Adakah PAS menidakkkan Qada' & Qadar Illahi?

Kalau HINDRAF boleh kata Melayu bunuh INDIA kenapa kita tak nak kata HINDRAF bunuh Melayu pulak?

PAS kena bertegas. Yang bunuh itu HINDARF.

Berlaku adil sikit YB. Jangan ambil isu terpilih sahaja. Setakat ni tiada pun statement drp YB mengenai pembunuhan Datuk Sosilawati & rakan-rakannya yg lain. Sekurang-kurangnya, YB boleh berfikiran waras tentang ini.
Anonymous said…
Laporan 16 Sep 2010

Beberapa orang blogger mesra kerajaan telah ditahan dan blogger gomo masih diburu. Baca posting sepenuhnya yang diambil dari blog papa gomo dibawah ini.


Putrajaya 16 Sept : Kira kira 30 ribu ahli Pakatan Rakyat DAP, PAS dan PKR telah berhimpun di Sekitar Putrajaya bagi meraikan kemenangan mereka dalam menawan Putrajaya apabila kerajaan Barisan Nasional yang di terajui Dato Seri Najib tumbang awal pagi tadi.


Mengikut Laporan dari wartawan yang bertugas di lapangan Papa Diva memaklumkan bahawa pejabat pejabat kerajaan pada waktu ini sedang di kepung oleh penyokong penyokong pakatan rakyat yang mana sambil melaungkan "Berambus" kepada semua kakitangan kakitangan kerajaan yang ada di dalam bangunan.


Kereta kereta Menteri, Timbalan Menteri dan juga semua kereta Rasmi kerajaan telah berjaya di rampas oleh para penyokong Pakatan Rakyat malah Lori Najis yang di terdapat di Putrajaya juga berjaya di rampas oleh mereka ini.


Di Hadapan bangunan Utama pejabat Kerajaan Malaysia Dato Seri Anwar Ibrahim di iringi Tuan Guru Haji Hadi selaku Presiden Pas dan juga Lim Kit Siang DAP mengangkat tangan kearah para penyokong mereka sambil melaungkan "Reforbasi" berulang ulang kali sambil di ikuti oleh para penyokong Pakatan Rakyat yang jumlahnya hampir 10 ribu orang.


Kelibat Dato Seri Najib, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan para Menteri serta Timbalan Menteri tidak kelihatan pada masa ini di percayai telah bergegas keluar dari pejabat masing masing apabila Putrajaya berjaya di Tawan Pakatan Rakyat awal pagi tadi.


Laporan juga memaklumkan tedapat segelintir penyokong PAS yang telah berguling guling di atas jalanraya Bagi meraikan Kejayaan mereka menawan Putrajaya.


Kelihatan juga Roney Liu DAP dan penyokong mereka berarak memasuki Bangunan Kementerian Dalam Negeri. Namun sumber tidak dapat mengesahkan apa yang di lakukan oleh beberapa pemimpin DAP dan penyokong mereka di dalam Bangunan tersebut.


Mengikut laporan dari ibu pejabat Bukit Aman, arahan telah di keluarkan awal pagi tadi oleh Dato Seri Anwar Ibrahim selaku ketua Umum Pakatan Rakyat bagi mengerahkan Pasukan Keselamatan mengkuatkuasakan ISA dengan serta merta kepada mana mana Rakyat yang menentang kerajaan baru Pakatan Rakyat.


Laporan dari Haprakdaily juga memetik bahawa Pihak Polis telah berjaya menahan berpuluh puluh orang Blogger di bawah Tahanan ISA kerana mengeluarkan kenyataan yang menentang Kerajaan Pakatan Rakyat.


Di antara Blogger Blogger yang di Tahan di Bawah ISA awal pagi tadi:
GAP
Megat Pisau
Parpu Kari
DET
Garam Manis
Panglima Perang Cyber
RBF
Medan Info
Keris Putra
Jefrry Damien

Dan beberapa puluh lagi blogger lain.


Dalam usaha penahanan Blogger di bawah ISA awal pagi tadi juga satu kekecohan berlaku apabila seorang Blogger yang paling di Kehendaki Kerajaan Pakatan Rakyat Papa Gomo telah berjaya melepasi sekatan pihak Polis, Kastam, dan Imigresen dan telah melarikan diri dengan berlepas menaiki pesawat Air Asia menuju ke Bangkok, Thailand.
Anonymous said…
HINDRAF Pertubuhan perkauman yang haram dengan lantang menggunakan majlis peguam secara tersembunyi untuk mengutuk PDRM. Dalam kes polis menembak remaja India dalam satu majlis perkahwinan, menembak mati dua penjenayah di Taiping dan kematian Kugan dalam tahanan menjadikan Hindraf semakin berani meghina polis. Tahukah mereka menghina polis sama juga menghina DYMM YDP AGONG kerana polis menggunakan lambang DI RAJA.

Hari ini Hindraf membisu dalam kes pembunuhan Dato Solilawati dan tiga rakannya. Kenapa Hindraf bisu ? Ini menunjukkan Hindraf yang dahagakan darah Melayu dan Polis.

Hindraf bersifat perkauman dengan menggunakan nama Indiaan dalam perjuagan mereka. Pada hal ramai orang India membencinya. Hanya India atau Hindu yang menyokong Dap dan Pkr sahaja yang berseketing dengan Hindraf Laknat.
Anonymous said…
Lawak la kau ni Grind To The Core. Masa TBH, Kugan & Adik Amirul mati, siapa yang sibuk mempolitikkan isu tersebut kalau bukan PAS, PKR & DAP.

Kauorang yg beria-ia mempolitikkan tapi bila tiba pembunuhan Datuk Sosilawati kau kata "giler lawak la meleis totok ala-ala umNOK TOTOK UPCO gila siput babi"

Bodo tak makan telur la..
Grind To The Core said…
kepada Anon, September 17, 2010 3:00 PM, (si tipikal meleis pemalas nak letak nama...)

akhirnya, ada mamat anon mengaku meleis totok...

gua rasa lu tak paham apa gua nak terangkan disini... pasal isu Datuk Sosilawati mati, gua bagi short point dari kesimpulan penerangan oleh mamat2 bangang meleis totok yang menggunakan KEMATIAN ORANG UNTUK MENIMBULKAN ISU RASICM....

Lu x paham ke bila aku letak "ada yang Cina bunuh India, India bunuh Cina, Melayu bunuh Cina, Melayu bunuh India, Cina bunuh Melayu... pilih je......."????

Lain kali baca abis laa wahai mamat anon otak taik....

memang gua berasa lawak bila terbaca ayat lu yang x paham "BM"... aiseh buat ape gua nak ungkit... UMNO memang bukan BM pun....pasal diorang Untuk Monyet No Otak.... Duhhhhhhhh.....
Anonymous said…
Grind To The Core! Lu la otak taik.
Anonymous said…
Silap. Grind To The Core & Anon pukul 3 tu. Dua dua otak taik.

PAS = PARTI AJARAN SESAT
PKR= PARTI ROSAK RAKYAT
DAP= DAPIG
UMNO = Untuk Monyet No Otak

Jadi sokong lah PERKASA.
Grind To The Core said…
kepada Anon Totok, Sept 20 2010..

wakakaka!!!..... jangan lah nangis si meleis totok...
takpe bagi si ultra meleis (penyokong katak pekasam) anon, sept20, 2010 pujuk lu dan sama-sama la korang cium molot...

kelakar la korang ni, dua-dua KKK...eh silap Meleis Supremacy, tapi nak sesama maki juga...LOL!

Popular posts from this blog

Berakhirnya Drama RUU 355?

Drama perlaksanaan sistem perundangan Islam yang mengambil bentuk usul persendirian YB Marang berhubung Akta 355 kelihatan menghampiri adegan penamatnya. Pada peringkat kesudahannya UMNO/BN kelihatan sebagai pihak yang meraih keuntungan terbesar dengan pembangkang berada dalam keadaan berpecah dan tidak bersepakat. Keutuhan Pakatan Rakyat yang telah mewarnai pilihan raya ke 13 pada 2013 sudah jelas hilang. Yang sepatutnya mengambil tempatnya, iaitu Pakatan Harapan, masih dalam keadaan sedikit terumbang-ambing, khususnya berhubung hubungan dengan PAS.

Tindakan UMNO/BN untuk mensasarkan PAS melalui isu perundangan Islam adalah satu ‘master-stroke’ yang tidak boleh dinafikan mana-mana pihak. Melaluinya bukan sahaja PR berpecah, namun ketidak-tentuan sikap terhadap PAS menyebabkan apa-apa tindakbalas untuk menyelamatkan keadaan menjadi tidak padu dan kurang bersungguh-sungguh. Kebergantungan terhadap PAS oleh pihak tertentu menyebabkan mereka tidak sanggup memutuskan hubungan dengan PAS s…

Kapal Perang Tariq Ibn Ziyad dan Isu Bai’ah Taklik – Kata Penutup

Pada 8 Ramadhan tahun ke-92 Hijrah, tentera-tentera Islam di bawah pimpinan Tariq Ibn Ziyad telah mendarat di bumi Sepanyol selepas merentasi lautan Mediterranean. Sebaik sahaja mendarat, Tariq mengarahkan supaya kapal-kapal tentera Islam ini dibakar. Beliau melakukan ini dengan tujuan supaya tentera-tenteranya menyedari bahawa mereka tiada pilihan lain selain dari meneruskan perjuangan, samada gugur atau mencapai kemenangan.

Bagi yang tidak faham, tindakan Tariq Ibn Ziyad merupakan tindakan yang tidak bertanggung jawab, mencampakkan nyawa tentera-tenteranya dalam bahaya, kejam dan zalim! Bagi yang tidak berilmu, mereka akan pantas menyatakan tindakan itu adalah haram kerana cuba membunuh diri!

Dari sudut strategi peperangan ianya menzahirkan satu tekad yang teramat tinggi agar berjuang berhabis-habisan agar mencapai kemenangan. Tindakan membakar kapal-kapal ini adalah bertujuan untuk menghalang tentera Islam dari memikirkan pilihan untuk berpatah balik, berundur dan lari dari pertempur…

Penjelasan atas Fitnah yang Disebar Kononnya Ahli Parlimen Shah Alam, YBKS 'Sembah Ayam'

1. PAS untuk sekian kali sudah bertukar menjadi parti fitnah dan maki hamun. Tiada selain memunafikkan, mengkafirkan atau dituduhnya syirik kepada orang lain termasuklah dalam gambar saat akhir video CNY yang dibuat DAP.



2. Perlu faham bahawa mengikut bahasa Cina, perkataan Na (itu) Ji (Ayam) yang kebetulan bunyinya sama macam Najib.

3. Video tersebut adalah berkaitan Kisah Ayam itu (Na Ji) yang jahat dan selalu merugikan tuannya.

4. Tuannya serah ayam itu kepada YB Teresa kerana sudah tidak mampu lagi membela ayam itu. Tiba-tiba semasa menerima ayam itu, ia terlepas lari, mereka semua mengejarnya dan berjaya ditangkapnya semula.

5. YBKS telah memasukkan ayam itu (na ji) dalam sangkar (penjara) dan ucap Selamat Tahun Baharu Cina.

6. Photo terakhir itu menunjukkan mereka semua mengucapkan Selamat Tahun Baru Cina pada Na Ji yang sudah berada dlm sangkar (penjara).


7. Tiada upacara atau scene sembahan di situ. Gong Xi Faa Chai yang disebut bukanlah penyembahan.

Seronokkah buat dan se…