Skip to main content

PWD Should Takeover Shah Alam Hospital Project

By Nurul Huda Jamaluddin (The Malay Mail)

The Public Works Department (PWD) should takeover the controversy-riddled Shah Alam Hospital project, Shah Alam MP Khalid Samad said today.

"Currently, the construction is slow due to the dispute between the main contractor Sunshine Fleet Sdn Bhd and subcontractor GM Healthcare Sdn Bhd. During my visit two days ago, the manpower working at the site seemed to have reduced tremendously.



"PWD has to take action fast by taking over the project so that it will be completed on time and with no extra costs. However, we do not want the federal government to re-tender the project.

"If they terminate the contract and appoint a new contractor, it will cause more delay and increase in price. I want to preempt that this would be unacceptable. The residents in Shah Alam has been waiting for the completion of the hospital for years," he said.

Khalid said the PWD can manage the project and do "what they must" as long as it is completed on time. "I am confident the government can take this as a challenge," he said.

At present, the project is 26 per cent completed.

"The contractor has performed on schedule all this while. Actually, they can perform. Unfortunately, since the problem between the main contractor and the subcontractor occured, the project has been delayed.

"Any delay is an additional cost to the government. We cannot let this happen," he added.

In a report on Tuesday, Sunshine Fleet Sdn Bhd, the main contractor for the new Shah Alam Hospital and a company owned by the Selangor sultan's sister, had obtained an injunction from the High Court to stop Bank Rakyat from releasing payment to GM Healthcare.

GM Healthcare had filed a suit to wind up Sunshine Fleet for breach of contract and outstanding payments. The suit came after The Malay Mail reported that Sunshine Fleet director Putera Azamuddin Shah Abdul Aziz, 28, had filed a petition to wind up Sunshine Fleet via his counsel at the High Court registry in Shah Alam. This was after Sunshine Fleet failed to respond to a one-day notice of demand by GM Healthcare for RM10 million, the bond it placed with the PWD on behalf of Sunshine Fleet.

Putera Azamuddin, who is the Selangor sultan’s nephew, named his mother Tengku Putri Arafiah, his uncle Tengku Abd Samad Shah and the company as respondents. His mother, who is the Selangor sultan’s sister, and his uncle are directors of the company.

Works Minister Datuk Shaziman Abu Mansor had claimed his officers had inspected relevant records and work progress and found no evidence of breach of trust or contract. He said they did not find technical problems to warrant any action at the project site.

On claims that the project cost had ballooned to RM482 million from the initial RM300 million, the minister had said such situations were common as prices for materials may increase, so it would be okay to include the cost into the overall construction budget.

He had also said there were no work delays on the project.

Last December, Petaling Jaya Utara MP Tony Pua pushed the Public Accounts Committee (PAC) to probe the hospital fiasco, including the controversial manner the contract was awarded by the PWD.

The contract for the project was awarded to Sunshine Fleet in 2007.

It was also reported that Isyoda Corp, which Sunshine Fleet had originally sub-contracted the project to, was unable to complete the project after facing some financial constraints. Sunshine Fleet had then sub-contracted the project to GM Healthcare.

Initially slated to be completed in November this year, the project was granted an extension to June next year.

Despite being the Selangor capital, Shah Alam does not have its own public hospital yet.

Courtesy of The Malay Mail
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Anonymous said…
Salam YB
Format baru blog YB 'kureng' skit..
Anonymous said…
YB, please don't let this project be another fiasco. Please continue to monitor and press for action.
Anonymous said…
Apa la YB ni.
Semua nak hentam. Apa nak buat structure tu senang ke apa??..foundation & structure memang la lambat..sebelum tu procedure nak luluskan bangunan pun ambik masa.

bagi la yg bernas sikit YB..sikit sikit nak hentam je..kata x-engineer petronas. takkan tu pun tak tau.
Anonymous said…
YB terus kan perjuangan..

dan saya setuju format blog YB kereng sikit la..

Popular posts from this blog

Berakhirnya Drama RUU 355?

Drama perlaksanaan sistem perundangan Islam yang mengambil bentuk usul persendirian YB Marang berhubung Akta 355 kelihatan menghampiri adegan penamatnya. Pada peringkat kesudahannya UMNO/BN kelihatan sebagai pihak yang meraih keuntungan terbesar dengan pembangkang berada dalam keadaan berpecah dan tidak bersepakat. Keutuhan Pakatan Rakyat yang telah mewarnai pilihan raya ke 13 pada 2013 sudah jelas hilang. Yang sepatutnya mengambil tempatnya, iaitu Pakatan Harapan, masih dalam keadaan sedikit terumbang-ambing, khususnya berhubung hubungan dengan PAS.

Tindakan UMNO/BN untuk mensasarkan PAS melalui isu perundangan Islam adalah satu ‘master-stroke’ yang tidak boleh dinafikan mana-mana pihak. Melaluinya bukan sahaja PR berpecah, namun ketidak-tentuan sikap terhadap PAS menyebabkan apa-apa tindakbalas untuk menyelamatkan keadaan menjadi tidak padu dan kurang bersungguh-sungguh. Kebergantungan terhadap PAS oleh pihak tertentu menyebabkan mereka tidak sanggup memutuskan hubungan dengan PAS s…

Kapal Perang Tariq Ibn Ziyad dan Isu Bai’ah Taklik – Kata Penutup

Pada 8 Ramadhan tahun ke-92 Hijrah, tentera-tentera Islam di bawah pimpinan Tariq Ibn Ziyad telah mendarat di bumi Sepanyol selepas merentasi lautan Mediterranean. Sebaik sahaja mendarat, Tariq mengarahkan supaya kapal-kapal tentera Islam ini dibakar. Beliau melakukan ini dengan tujuan supaya tentera-tenteranya menyedari bahawa mereka tiada pilihan lain selain dari meneruskan perjuangan, samada gugur atau mencapai kemenangan.

Bagi yang tidak faham, tindakan Tariq Ibn Ziyad merupakan tindakan yang tidak bertanggung jawab, mencampakkan nyawa tentera-tenteranya dalam bahaya, kejam dan zalim! Bagi yang tidak berilmu, mereka akan pantas menyatakan tindakan itu adalah haram kerana cuba membunuh diri!

Dari sudut strategi peperangan ianya menzahirkan satu tekad yang teramat tinggi agar berjuang berhabis-habisan agar mencapai kemenangan. Tindakan membakar kapal-kapal ini adalah bertujuan untuk menghalang tentera Islam dari memikirkan pilihan untuk berpatah balik, berundur dan lari dari pertempur…

Penjelasan atas Fitnah yang Disebar Kononnya Ahli Parlimen Shah Alam, YBKS 'Sembah Ayam'

1. PAS untuk sekian kali sudah bertukar menjadi parti fitnah dan maki hamun. Tiada selain memunafikkan, mengkafirkan atau dituduhnya syirik kepada orang lain termasuklah dalam gambar saat akhir video CNY yang dibuat DAP.



2. Perlu faham bahawa mengikut bahasa Cina, perkataan Na (itu) Ji (Ayam) yang kebetulan bunyinya sama macam Najib.

3. Video tersebut adalah berkaitan Kisah Ayam itu (Na Ji) yang jahat dan selalu merugikan tuannya.

4. Tuannya serah ayam itu kepada YB Teresa kerana sudah tidak mampu lagi membela ayam itu. Tiba-tiba semasa menerima ayam itu, ia terlepas lari, mereka semua mengejarnya dan berjaya ditangkapnya semula.

5. YBKS telah memasukkan ayam itu (na ji) dalam sangkar (penjara) dan ucap Selamat Tahun Baharu Cina.

6. Photo terakhir itu menunjukkan mereka semua mengucapkan Selamat Tahun Baru Cina pada Na Ji yang sudah berada dlm sangkar (penjara).


7. Tiada upacara atau scene sembahan di situ. Gong Xi Faa Chai yang disebut bukanlah penyembahan.

Seronokkah buat dan se…