Skip to main content

Video: Hulu Selangor By-Election at Kg Baru Kalumpang

BAHAGIAN I


BAHAGIAN II


Video merupakan ihsan MediaRakyat
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Sivakumar said…
Ucapan yang sangat bernas, jelas dan menyampaikan hujah-hujah yang cukup tepat dan melibatkan kepentingan kepada rakyat.

Saya suka dengar YB Khalid mengucap kerana YB antara 'orator' atau pembahas yang paling cekap di Pakatan Rakyat.

Semoga Pakatan Rakyat berjaya di Hulu Selangor demi kebaikan rakyat Hulu Selangor dan Malaysia!
Anonymous said…
Salam YB,
Syabas diucapkan. teruskan perjuangan....takbir
Anonymous said…
tuan sokong ke zaid ibrahim wakil parlimen? kalau tuan sokong bermakna tuan juga sokong liberal.
PopWire said…
Zaid: Saya rela dikutuk untuk membela rakyat http://j.mp/9XYo0x
Anonymous said…
YB nak bandingkan Calon BN, P. Kamalanathan dgn Calon PR Zahid Ibrahim dgn kata siapa lebih bermoral tentang isu siapa minum arak?

P. Kamalanathan bukan orang islam tetapi dlm isu Zahid Ibrahim, kena faham bahawa dia adalah seorang muslim yg mana boleh di jatuhkan hukum hudud kerana minum arak & dia sendiri yg mengaku. Habis masuk surat khabar front page hari ni gara-gara Azmin Ali.

Setahu saya, orang-orang PAS lah yg banyak cakap Zahid Ibrahim ni minum arak macam minum air sejuk.

Demi politik, YB sanggup kata calon BN pun apa kurangnya minum arak..lebih & kurang je..oohh..dangkalnya alasan YB.

malu lah saya dpt orang mcm YB.
Anonymous said…
lantak la umno nak dictate sapa calon. apahal pulak diktator?

sekarang ni time ubn bantai calon kita ni..tapi aku tengok speech yb drp mula smpi abis..buat aku meluat & tak berkenan langsung..ada ka kata si kamal tu pun minum..

gunakan otak yb jgn guna kepala lutut..

org pas pun ada yg benci dgn zaid pasal kes saman kerajaan pas dulu..takkan yb buat buat lupa..kes lina joy pun salah satu isu yg pas kena tegas drp dulu hingga kini..

mana pergi mahfuz..dulu rohaizat ke hulu ke hilir jaja dia ada masalah moral..

zaid ibrahim lagi teruk moral dia..
milestone said…
Apa Cerita UMNO/BN, mau cakap banyak2

http://showyourmiles.blogspot.com/
Anonymous said…
malu aku dengar ucapan mamat ni..
tak ada nas langsung..main belasah je..

ini lah jadinya kalau cakap dulu baru pikir & bukan pikir dulu baru cakap.
Anonymous said…
Ceramah PR yang diadakan semalam bertempat di Stadium Kuala Kubu Baru yang boleh menempatkan 2000 orang disitu langsung tidak mendapat sambutan dari penduduk-penduduk Hulu Selangor.

Ceramah yang dihadiri oleh Khalid Samad, Manikasavam, Zuraida dan Hatta Ramli hanya dihadiri oleh kurang dari 30 orang termasuk bangla tukang cuci stadium.

Ini jelas membuktikan bahawa masyarakat di Hulu Selangor telah semakin muak dengan pembohongan dari wakil-wakil Pakatan Rakyat di Selangor.

Di tempat-tempat ceramah PR lainnya juga dilaporkan berkeadaan serupa dengan di Kuala Kubu Baru. Penceramah-penceramah PR lebih banyak bercakap dengan tiang khemah dan juga tembok-tembok batu disekitar kawasan ceramah sahaja.

Berbanding dengan pentas ceramah BN, kehadiran yang diterima BN cukup menggalakkan dengan kehadiran mencecah 7 - 8 ratus masyarakat sekitar.

Semua senario ini menjadi petanda jelas bahawa PKR dan Pakatan Rakyat bakal berputih mata di P94 Hulu Selangor ini.
Anonymous said…
Dulu kata pemimpin UMNO tak ada moral..kata UMNO zalim kata UMNO tu jahat..

ha..kali ni kau dpt Zaid Ibrahim jadi calon..bekas UMNO yg tegar minum arak..bukan aku kata yer..tapi kauorang jugak yg kata..

dah la calon rendah moral. lepas tu kau nak kata dia baik. pehhh..
aku pun tak tau apa nak jadi la dgn kau ni khalid.

ucapan kau pun agak bengap. kau kata umno pilih calon. lantak dia la. kau kata calon bn minum jgk, tu yg aku tengah pikir ni. sejak bila pulak arak ni pas boleh toleransi?

sebenarnya pepatah inggeris kata "WHAT'S COME AROUND GOES AROUND"

dah kena batang hidung sendiri. apa nak buat..

p/s..kau cakap dgn kerusi ke khalid??
Anonymous said…
UMNO dah makin kuat. Blh tentukan calon MIC dan calon MCA. Hidup UMNO. Melayu dah makin kuat.
Anonymous said…
Kembalulah pada ajaran islam dalam situasi apapun,ada buruk baiknya setiap yang belaku,ambil yang baik jauhkan lah yang kurang baik,apa yang penting cuba kita renungkan adakah kita sudah berjaya mendidik diri kita,isteri dan anak-anak kita sebelum kita katakan salah dan benar seseorang tu....

Popular posts from this blog

Kerana Tidak Istiqamah Maka Akhirnya Terpinggir

Keputusan PRU14 sekarang telah diketahui umum. Pakatan Harapan (PH) berjaya mengambil alih Putrajaya dan negeri-negeri di seluruh Negara kecuali Perlis, Pahang dan Sarawak yang kekal bawah BN sambil Kelantan dan Terengganu jatuh pada PAS.

Walaupun akan ada yang berkata bahawa PAS telah berjaya dengan keputusan anatara yang paling cemerlang dalam sejarahnya, hakikatnya ianya sebenarnya boleh jauh lebih baik dari itu. Malangnya, sifat gopoh dan kurang yakin kepada pendekatan yang diikutinya sejak zaman reformasi telah menyebabkan PAS semakin terpinggir dari arus perdana politik negara. Ia kembali sebagai parti pantai timur dan kawasan kampung Melayu setelah beraksi cergas di pantai barat dan kawasan bandar pada tahun-tahun pasca reformasi. Cogan kata “PAS for all” kian tidak kedengaran dan PAS kembali sebagai parti bersifat eksklusif memperjuangkan agenda khas bagi masyarakat Muslim dan Melayu.

Dakwaan Kosong Hj Hadi: Antara Kebenaran dan Khayalan

Pada 14hb April Hj. Hadi membuat satu 'pendedahan' mengenai sebab sebenar AMANAH ditolak. Kononnya ianya adalah kerana pimpinan AMANAH semasa menjawat jawatan dalam PAS ingin meminda perlembagaan PAS sehingga dikurangkan kuasa Majlis Syura Ulama. Tuduhan tersebut merupakan satu pembohongan yang nyata yang dibuat dengan penuh kesedaran bahawa ianya satu pembohongan! Saya tidak tahu mengapa Hj Hadi kebelakangan ini kerap berbohong.

Sekiranya ianya dianggap bukan satu pembohongan oleh beliau dan beliau benar yakin akan kebenarannya maka ahli-ahli PAS haruslah berwaspada. Kerana ini bermakna bahawa beliau sudah mula mengalami satu keadaan yang tidak dapat membezakan di antara kebenaran dari khayalan. Situasi 'delusional' ini menyebabkan beliau sentiasa dalam keadaan cemas dan menganggap dirinya dan Islam dimusuhi oleh semua, kecuali oleh PAS dan UMNO.

Tuduhan ini sebenarnya bukanlah baharu maka yang dikatakan sebagai 'pendedahan' selepas 3 tahun ini adalah dakwaan …