Skip to main content

Video: Hulu Selangor By-Election at Kg Baru Kalumpang

BAHAGIAN I


BAHAGIAN II


Video merupakan ihsan MediaRakyat
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Sivakumar said…
Ucapan yang sangat bernas, jelas dan menyampaikan hujah-hujah yang cukup tepat dan melibatkan kepentingan kepada rakyat.

Saya suka dengar YB Khalid mengucap kerana YB antara 'orator' atau pembahas yang paling cekap di Pakatan Rakyat.

Semoga Pakatan Rakyat berjaya di Hulu Selangor demi kebaikan rakyat Hulu Selangor dan Malaysia!
Anonymous said…
Salam YB,
Syabas diucapkan. teruskan perjuangan....takbir
Anonymous said…
tuan sokong ke zaid ibrahim wakil parlimen? kalau tuan sokong bermakna tuan juga sokong liberal.
Anonymous said…
YB nak bandingkan Calon BN, P. Kamalanathan dgn Calon PR Zahid Ibrahim dgn kata siapa lebih bermoral tentang isu siapa minum arak?

P. Kamalanathan bukan orang islam tetapi dlm isu Zahid Ibrahim, kena faham bahawa dia adalah seorang muslim yg mana boleh di jatuhkan hukum hudud kerana minum arak & dia sendiri yg mengaku. Habis masuk surat khabar front page hari ni gara-gara Azmin Ali.

Setahu saya, orang-orang PAS lah yg banyak cakap Zahid Ibrahim ni minum arak macam minum air sejuk.

Demi politik, YB sanggup kata calon BN pun apa kurangnya minum arak..lebih & kurang je..oohh..dangkalnya alasan YB.

malu lah saya dpt orang mcm YB.
Anonymous said…
lantak la umno nak dictate sapa calon. apahal pulak diktator?

sekarang ni time ubn bantai calon kita ni..tapi aku tengok speech yb drp mula smpi abis..buat aku meluat & tak berkenan langsung..ada ka kata si kamal tu pun minum..

gunakan otak yb jgn guna kepala lutut..

org pas pun ada yg benci dgn zaid pasal kes saman kerajaan pas dulu..takkan yb buat buat lupa..kes lina joy pun salah satu isu yg pas kena tegas drp dulu hingga kini..

mana pergi mahfuz..dulu rohaizat ke hulu ke hilir jaja dia ada masalah moral..

zaid ibrahim lagi teruk moral dia..
milestone said…
Apa Cerita UMNO/BN, mau cakap banyak2

http://showyourmiles.blogspot.com/
Anonymous said…
malu aku dengar ucapan mamat ni..
tak ada nas langsung..main belasah je..

ini lah jadinya kalau cakap dulu baru pikir & bukan pikir dulu baru cakap.
Anonymous said…
Ceramah PR yang diadakan semalam bertempat di Stadium Kuala Kubu Baru yang boleh menempatkan 2000 orang disitu langsung tidak mendapat sambutan dari penduduk-penduduk Hulu Selangor.

Ceramah yang dihadiri oleh Khalid Samad, Manikasavam, Zuraida dan Hatta Ramli hanya dihadiri oleh kurang dari 30 orang termasuk bangla tukang cuci stadium.

Ini jelas membuktikan bahawa masyarakat di Hulu Selangor telah semakin muak dengan pembohongan dari wakil-wakil Pakatan Rakyat di Selangor.

Di tempat-tempat ceramah PR lainnya juga dilaporkan berkeadaan serupa dengan di Kuala Kubu Baru. Penceramah-penceramah PR lebih banyak bercakap dengan tiang khemah dan juga tembok-tembok batu disekitar kawasan ceramah sahaja.

Berbanding dengan pentas ceramah BN, kehadiran yang diterima BN cukup menggalakkan dengan kehadiran mencecah 7 - 8 ratus masyarakat sekitar.

Semua senario ini menjadi petanda jelas bahawa PKR dan Pakatan Rakyat bakal berputih mata di P94 Hulu Selangor ini.
Anonymous said…
Dulu kata pemimpin UMNO tak ada moral..kata UMNO zalim kata UMNO tu jahat..

ha..kali ni kau dpt Zaid Ibrahim jadi calon..bekas UMNO yg tegar minum arak..bukan aku kata yer..tapi kauorang jugak yg kata..

dah la calon rendah moral. lepas tu kau nak kata dia baik. pehhh..
aku pun tak tau apa nak jadi la dgn kau ni khalid.

ucapan kau pun agak bengap. kau kata umno pilih calon. lantak dia la. kau kata calon bn minum jgk, tu yg aku tengah pikir ni. sejak bila pulak arak ni pas boleh toleransi?

sebenarnya pepatah inggeris kata "WHAT'S COME AROUND GOES AROUND"

dah kena batang hidung sendiri. apa nak buat..

p/s..kau cakap dgn kerusi ke khalid??
Anonymous said…
UMNO dah makin kuat. Blh tentukan calon MIC dan calon MCA. Hidup UMNO. Melayu dah makin kuat.
Anonymous said…
Kembalulah pada ajaran islam dalam situasi apapun,ada buruk baiknya setiap yang belaku,ambil yang baik jauhkan lah yang kurang baik,apa yang penting cuba kita renungkan adakah kita sudah berjaya mendidik diri kita,isteri dan anak-anak kita sebelum kita katakan salah dan benar seseorang tu....

Popular posts from this blog

Kisah Raja Najashi

Semasa saya terlibat dalam usaha dakwah di UK satu ketika dahulu, kami mendapati bahawa ramai dari kalangan penganut Kristian tidak tahu bahawa Nabi Isa (AS) diiktiraf sebagai seorang Rasul oleh Islam. Begitu juga Nabi Ibrahim, Nabi Musa dan hampir kesemua para Nabi yang diiktiraf oleh agama Kristian turut diiktiraf oleh Islam. Kecuali kumpulan yang tidak diiktiraf Islam ialah ‘Nabi’ selepas Nabi Isa, termasuk penulis Bible yang digelar sebagai ‘Prophet’ oleh mereka. Apabila mereka didedahkan dengan maklumat ini, maka ianya boleh menyebabkan mereka ingin tahu apa yang dikatakan Al-Quran mengenai Nabi Isa dan menjadi satu titik tolak bagi mereka untuk mendampingi Al-Quran.

Keadilan Saidina Umar Al-Khattab Terhadap Rumah Ibadah Agama Lain

Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengemukakan sebuah kisah dari zaman pemerintahan Saidina Umar Al-Khattab (r.a) untuk tatapan dan renungan tuan-tuan sekalian. Melalui pendedahan ini, adalah diharap sebahagian dari ummat Islam yang tidak memahami konsep keadilan Islam terhadap agama lain, akan sedikit sebanyak dapat memikirkan kembali sikap dan pendirian mereka itu. Kisah yang ingin dikemukakan adalah kisah Saidina Umar dan Kanisah (gereja) Al-Qiamah yang terletak di Quds. Kisah ini adalah petikan dari muka surat 114, kitab Itmam al-Wafa’ fi sirah al-Khulafa’ , tulisan as-Syeikh Muhammad bin al-Afifi al-Banjuri, Darul Ibnu Hazim. “Dan apabila masuknya Saidina Umar ke dalam kota, maka masuklah beliau ke dalam Kanisah (gereja) al-Qiamah, dan beliau duduk di ruang utama gereja tersebut . Setelah tiba waktu solat asar, maka berkata Saidina Umar kepada Patriach Kanisah tersebut, “Saya ingin mengerjakan solat.” Jawab Patriach: “Solat sahajalah di sini”. Tetapi Umar menolak cadangan

Video Tazkirah Ramadhan At-Taubah Ayat 31: Pendewaan Manusia

WaLlahu 'Alam   KHALID SAMAD