Skip to main content

Video: Hulu Selangor By-Election at Kg Baru Kalumpang

BAHAGIAN I


BAHAGIAN II


Video merupakan ihsan MediaRakyat
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Sivakumar said…
Ucapan yang sangat bernas, jelas dan menyampaikan hujah-hujah yang cukup tepat dan melibatkan kepentingan kepada rakyat.

Saya suka dengar YB Khalid mengucap kerana YB antara 'orator' atau pembahas yang paling cekap di Pakatan Rakyat.

Semoga Pakatan Rakyat berjaya di Hulu Selangor demi kebaikan rakyat Hulu Selangor dan Malaysia!
Anonymous said…
Salam YB,
Syabas diucapkan. teruskan perjuangan....takbir
Anonymous said…
tuan sokong ke zaid ibrahim wakil parlimen? kalau tuan sokong bermakna tuan juga sokong liberal.
PopWire said…
Zaid: Saya rela dikutuk untuk membela rakyat http://j.mp/9XYo0x
Anonymous said…
YB nak bandingkan Calon BN, P. Kamalanathan dgn Calon PR Zahid Ibrahim dgn kata siapa lebih bermoral tentang isu siapa minum arak?

P. Kamalanathan bukan orang islam tetapi dlm isu Zahid Ibrahim, kena faham bahawa dia adalah seorang muslim yg mana boleh di jatuhkan hukum hudud kerana minum arak & dia sendiri yg mengaku. Habis masuk surat khabar front page hari ni gara-gara Azmin Ali.

Setahu saya, orang-orang PAS lah yg banyak cakap Zahid Ibrahim ni minum arak macam minum air sejuk.

Demi politik, YB sanggup kata calon BN pun apa kurangnya minum arak..lebih & kurang je..oohh..dangkalnya alasan YB.

malu lah saya dpt orang mcm YB.
Anonymous said…
lantak la umno nak dictate sapa calon. apahal pulak diktator?

sekarang ni time ubn bantai calon kita ni..tapi aku tengok speech yb drp mula smpi abis..buat aku meluat & tak berkenan langsung..ada ka kata si kamal tu pun minum..

gunakan otak yb jgn guna kepala lutut..

org pas pun ada yg benci dgn zaid pasal kes saman kerajaan pas dulu..takkan yb buat buat lupa..kes lina joy pun salah satu isu yg pas kena tegas drp dulu hingga kini..

mana pergi mahfuz..dulu rohaizat ke hulu ke hilir jaja dia ada masalah moral..

zaid ibrahim lagi teruk moral dia..
milestone said…
Apa Cerita UMNO/BN, mau cakap banyak2

http://showyourmiles.blogspot.com/
Anonymous said…
malu aku dengar ucapan mamat ni..
tak ada nas langsung..main belasah je..

ini lah jadinya kalau cakap dulu baru pikir & bukan pikir dulu baru cakap.
Anonymous said…
Ceramah PR yang diadakan semalam bertempat di Stadium Kuala Kubu Baru yang boleh menempatkan 2000 orang disitu langsung tidak mendapat sambutan dari penduduk-penduduk Hulu Selangor.

Ceramah yang dihadiri oleh Khalid Samad, Manikasavam, Zuraida dan Hatta Ramli hanya dihadiri oleh kurang dari 30 orang termasuk bangla tukang cuci stadium.

Ini jelas membuktikan bahawa masyarakat di Hulu Selangor telah semakin muak dengan pembohongan dari wakil-wakil Pakatan Rakyat di Selangor.

Di tempat-tempat ceramah PR lainnya juga dilaporkan berkeadaan serupa dengan di Kuala Kubu Baru. Penceramah-penceramah PR lebih banyak bercakap dengan tiang khemah dan juga tembok-tembok batu disekitar kawasan ceramah sahaja.

Berbanding dengan pentas ceramah BN, kehadiran yang diterima BN cukup menggalakkan dengan kehadiran mencecah 7 - 8 ratus masyarakat sekitar.

Semua senario ini menjadi petanda jelas bahawa PKR dan Pakatan Rakyat bakal berputih mata di P94 Hulu Selangor ini.
Anonymous said…
Dulu kata pemimpin UMNO tak ada moral..kata UMNO zalim kata UMNO tu jahat..

ha..kali ni kau dpt Zaid Ibrahim jadi calon..bekas UMNO yg tegar minum arak..bukan aku kata yer..tapi kauorang jugak yg kata..

dah la calon rendah moral. lepas tu kau nak kata dia baik. pehhh..
aku pun tak tau apa nak jadi la dgn kau ni khalid.

ucapan kau pun agak bengap. kau kata umno pilih calon. lantak dia la. kau kata calon bn minum jgk, tu yg aku tengah pikir ni. sejak bila pulak arak ni pas boleh toleransi?

sebenarnya pepatah inggeris kata "WHAT'S COME AROUND GOES AROUND"

dah kena batang hidung sendiri. apa nak buat..

p/s..kau cakap dgn kerusi ke khalid??
Anonymous said…
UMNO dah makin kuat. Blh tentukan calon MIC dan calon MCA. Hidup UMNO. Melayu dah makin kuat.
Anonymous said…
Kembalulah pada ajaran islam dalam situasi apapun,ada buruk baiknya setiap yang belaku,ambil yang baik jauhkan lah yang kurang baik,apa yang penting cuba kita renungkan adakah kita sudah berjaya mendidik diri kita,isteri dan anak-anak kita sebelum kita katakan salah dan benar seseorang tu....

Popular posts from this blog

Berakhirnya Drama RUU 355?

Drama perlaksanaan sistem perundangan Islam yang mengambil bentuk usul persendirian YB Marang berhubung Akta 355 kelihatan menghampiri adegan penamatnya. Pada peringkat kesudahannya UMNO/BN kelihatan sebagai pihak yang meraih keuntungan terbesar dengan pembangkang berada dalam keadaan berpecah dan tidak bersepakat. Keutuhan Pakatan Rakyat yang telah mewarnai pilihan raya ke 13 pada 2013 sudah jelas hilang. Yang sepatutnya mengambil tempatnya, iaitu Pakatan Harapan, masih dalam keadaan sedikit terumbang-ambing, khususnya berhubung hubungan dengan PAS.

Tindakan UMNO/BN untuk mensasarkan PAS melalui isu perundangan Islam adalah satu ‘master-stroke’ yang tidak boleh dinafikan mana-mana pihak. Melaluinya bukan sahaja PR berpecah, namun ketidak-tentuan sikap terhadap PAS menyebabkan apa-apa tindakbalas untuk menyelamatkan keadaan menjadi tidak padu dan kurang bersungguh-sungguh. Kebergantungan terhadap PAS oleh pihak tertentu menyebabkan mereka tidak sanggup memutuskan hubungan dengan PAS s…

Video Parlimen: Melayu, Songkok dan Biadab?

Banyak yang telah diperkatakan berkenaan respon saya terhadap Pasir Salak di Parlimen awal minggu ini. Saya sertakan disini video perbalahan tersebut.



Dia mencarut dan mempermainkan nama keluarga Seputeh dan apabila ditegur terus berdegil. Kemudian dia terus mengejek Batu Kawan yang turut menegurnya. Sikap degil Pasir Salak mempertahankan akhlak buruk diri sendiri terpaksa saya hadapi dengan kata-kata keras sebegitu dan malangnya dibela pula oleh Speaker.

Harap saksikan dan nilai sendiri videonya secara keseluruhan dan jangan dirujuk satu lagi versi yang telah disunting melalui Blog BNBBC. Sudahlah akhlak tidak seberapa, cuba menipu pula?



WaLlahu 'Alam
KHALID SAMAD

Penjelasan atas Fitnah yang Disebar Kononnya Ahli Parlimen Shah Alam, YBKS 'Sembah Ayam'

1. PAS untuk sekian kali sudah bertukar menjadi parti fitnah dan maki hamun. Tiada selain memunafikkan, mengkafirkan atau dituduhnya syirik kepada orang lain termasuklah dalam gambar saat akhir video CNY yang dibuat DAP.



2. Perlu faham bahawa mengikut bahasa Cina, perkataan Na (itu) Ji (Ayam) yang kebetulan bunyinya sama macam Najib.

3. Video tersebut adalah berkaitan Kisah Ayam itu (Na Ji) yang jahat dan selalu merugikan tuannya.

4. Tuannya serah ayam itu kepada YB Teresa kerana sudah tidak mampu lagi membela ayam itu. Tiba-tiba semasa menerima ayam itu, ia terlepas lari, mereka semua mengejarnya dan berjaya ditangkapnya semula.

5. YBKS telah memasukkan ayam itu (na ji) dalam sangkar (penjara) dan ucap Selamat Tahun Baharu Cina.

6. Photo terakhir itu menunjukkan mereka semua mengucapkan Selamat Tahun Baru Cina pada Na Ji yang sudah berada dlm sangkar (penjara).


7. Tiada upacara atau scene sembahan di situ. Gong Xi Faa Chai yang disebut bukanlah penyembahan.

Seronokkah buat dan se…