Skip to main content

Video: Zulkefly Mohd Omar (Calon PR N.31) - Broga Project (BM & Chinese)


Video profil ini berkisar pendedahan penduduk Broga terhadap projek Incinerator yang telah berjaya dibatalkan pembinaan kerana berada terlalu dekat dengan kawasan penduduk. Calon PRK N31 Bagan Pinang ini adalah salah seorang pemimpin yang telah berjuang berhabis-habisan selama 4 tahun untuk membela nasib warga di Broga.



Berkaitan: Zulkefly Mohammad bin Omar yang saya kenal [Mujahid Yusof Rawa]
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Anonymous said…
YB Khalid oh YB Khalid..
Masa YB nak pindah KUIL HARAM (REPEAT: KUIL HARAM) without consulted dgn penduduk..bila mereka bantah, YB KHALID cakap macam-macam..
tiada toleransi lah..penygak lahh

Tapi..Bila kes SDR ZUL ni..nilah pejuang sejati..

To be honest, saya betul -betul meluat dgn YB, really.
Anonymous said…
Sapa yg tak consult dgn penduduk? PR ke BN? Siapa yg buat perjumpaan dgn penduduk PR ke BN? Aku lagi meluat tgk orang yg hipokrit tahap gaban macam kau tuh, really2.
Anonymous said…
seriously, I really really really really really really really really really really really really really really x 1,0000000000,000000000000.000000000000 FED UP u dengan Be End, bila depa "...nak mampuss" (ungkapan P. Ramlee punya cerita lah...)
Anonymous said…
Hello Saudara,
Yang mana kuil haram?
Kuil berusia 150 tahun atau penduduk yang mulai menduduk selama 20 tahun lalu?
Itulah kalau sejarah tak diutamakan!!
sejadahburuk said…
untuk orang yang xsekolah dan xamik tau perkembangan baik jgn cakapla.
yb khalid and pr dah buat keputusan terbaik tapi gaban-gaban umno yang wat kacau.tuk warga shah alam anda bertuah kerana mempunyai yb yang bijak dan cukup cekap.
Anonymous said…
//seriously, I really really really really really really really really really really really really really really x 1,0000000000,000000000000.000000000000 FED UP u dengan Be End, bila depa "...nak mampuss" (ungkapan P. Ramlee punya cerita lah...)//
:-).BEND is DEAD..waiting only to be buried:-).Only undi pos can save them.
Anonymous said…
sejadah buruk..Congratulation

Your comment was selected as 'the funniest' comment of the year..

KUIL HARAM..sbb di buat atas tanah kerajaan..tanpa kebenaran..PERIOD (Please do you homework)..
lama atau baru tu...it was different issue altogether

Popular posts from this blog

Keadilan Saidina Umar Al-Khattab Terhadap Rumah Ibadah Agama Lain

Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengemukakan sebuah kisah dari zaman pemerintahan Saidina Umar Al-Khattab (r.a) untuk tatapan dan renungan tuan-tuan sekalian. Melalui pendedahan ini, adalah diharap sebahagian dari ummat Islam yang tidak memahami konsep keadilan Islam terhadap agama lain, akan sedikit sebanyak dapat memikirkan kembali sikap dan pendirian mereka itu. Kisah yang ingin dikemukakan adalah kisah Saidina Umar dan Kanisah (gereja) Al-Qiamah yang terletak di Quds. Kisah ini adalah petikan dari muka surat 114, kitab Itmam al-Wafa’ fi sirah al-Khulafa’ , tulisan as-Syeikh Muhammad bin al-Afifi al-Banjuri, Darul Ibnu Hazim. “Dan apabila masuknya Saidina Umar ke dalam kota, maka masuklah beliau ke dalam Kanisah (gereja) al-Qiamah, dan beliau duduk di ruang utama gereja tersebut . Setelah tiba waktu solat asar, maka berkata Saidina Umar kepada Patriach Kanisah tersebut, “Saya ingin mengerjakan solat.” Jawab Patriach: “Solat sahajalah di sini”. Tetapi Umar menolak cadan

Surat Terbuka Untuk Penduduk Seksyen 23

2hb September 2009 M 13 Ramadan 1430 H السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Kehadapan penduduk Seksyen 23 yang dihormati, Semoga surat ini menemui tuan-tuan dalam keadaan sihat wal afiat serta keimanan yang teguh dan jitu berkat bulan Ramadhan ini. Saya mengambil kesempatan ini untuk mengingatkan diri saya serta tuan-tuan akan Firman Allah, Surah Al Maaidah ayat 8 yang bermaksud; “Bertindak adil! Ianya lebih rapat dengan keTaqwaan.” Semoga dalam usaha kita membina keTaqwaan dalam bulan Ramadhan ini, kita mengingati hakikat bahawa ‘keTaqwaan’ yang diusahakan itu mempunyai hubungan rapat dengan keadilan. Keadilan ini pula perlu dilaksanakan terhadap semua, walaupun terhadap yang tidak disenangi. Ini ditegaskan di dalam ayat yang sama yang bermaksud, “dan jangan oleh kerana kebencian kamu terhadap sesuatu kaum menyebabkan kamu tidak berlaku adil…” Kalau terhadap kaum yang dibenci sekalipun dituntut keadilan, apatah lagi terhadap jiran sekampung dan warga sekota? Walaupun mereka tidak seba

Peta Lokasi Berhubung Kuil Seksyen 19

Memandangkan persoalan kuil Seksyen 19 yang ingin dipindahkan telah menjadi isu Nasional, saya sertakan di sini peta-peta yang menunjukkan kedudukan lokasi-lokasi yang relevan berhubung persoalan ini. Oleh yang demikian, tuan-tuan boleh menilai sendiri samada tapak cadangan di Seksyen 23 adalah wajar atau sebaliknya. [PETA 1 - Seksyen 19,20,22 dan 23] Peta pertama menunjukkan kedudukan Seksyen 19, 20, 22 dan 23 serta kedudukan kuil di Seksyen 19, tapak cadangankan asal oleh BN di Seksyen 22 dan tapak yang dicadangkan di Seksyen 23. Harap diberi perhatian bahawa Seksyen 22 merupakan kawasan Industri berat (berwarna gelap) tanpa adanya rumah berhampiran sepertimana peta yang kedua. Dakwaan Seksyen 22 adalah kawasan majoriti masyarakat India adalah dakwaan palsu. [PETA 2 - Seksyen 22] Peta ketiga menunjukkan ‘close-up’ Seksyen 19 dan bagaimana Kuil berkenaan dikelilingi rumah. Jarak di antara rumah terdekat dan Kuil adalah lebih kurang 20 kaki iaitu selebar jalan. [PETA 3 - Seksyen