Skip to main content

Video: Zulkefly Mohd Omar (Calon PR N.31) - Broga Project (BM & Chinese)


Video profil ini berkisar pendedahan penduduk Broga terhadap projek Incinerator yang telah berjaya dibatalkan pembinaan kerana berada terlalu dekat dengan kawasan penduduk. Calon PRK N31 Bagan Pinang ini adalah salah seorang pemimpin yang telah berjuang berhabis-habisan selama 4 tahun untuk membela nasib warga di Broga.



Berkaitan: Zulkefly Mohammad bin Omar yang saya kenal [Mujahid Yusof Rawa]
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Anonymous said…
YB Khalid oh YB Khalid..
Masa YB nak pindah KUIL HARAM (REPEAT: KUIL HARAM) without consulted dgn penduduk..bila mereka bantah, YB KHALID cakap macam-macam..
tiada toleransi lah..penygak lahh

Tapi..Bila kes SDR ZUL ni..nilah pejuang sejati..

To be honest, saya betul -betul meluat dgn YB, really.
Anonymous said…
Sapa yg tak consult dgn penduduk? PR ke BN? Siapa yg buat perjumpaan dgn penduduk PR ke BN? Aku lagi meluat tgk orang yg hipokrit tahap gaban macam kau tuh, really2.
Anonymous said…
seriously, I really really really really really really really really really really really really really really x 1,0000000000,000000000000.000000000000 FED UP u dengan Be End, bila depa "...nak mampuss" (ungkapan P. Ramlee punya cerita lah...)
Anonymous said…
Hello Saudara,
Yang mana kuil haram?
Kuil berusia 150 tahun atau penduduk yang mulai menduduk selama 20 tahun lalu?
Itulah kalau sejarah tak diutamakan!!
sejadahburuk said…
untuk orang yang xsekolah dan xamik tau perkembangan baik jgn cakapla.
yb khalid and pr dah buat keputusan terbaik tapi gaban-gaban umno yang wat kacau.tuk warga shah alam anda bertuah kerana mempunyai yb yang bijak dan cukup cekap.
Anonymous said…
//seriously, I really really really really really really really really really really really really really really x 1,0000000000,000000000000.000000000000 FED UP u dengan Be End, bila depa "...nak mampuss" (ungkapan P. Ramlee punya cerita lah...)//
:-).BEND is DEAD..waiting only to be buried:-).Only undi pos can save them.
Anonymous said…
sejadah buruk..Congratulation

Your comment was selected as 'the funniest' comment of the year..

KUIL HARAM..sbb di buat atas tanah kerajaan..tanpa kebenaran..PERIOD (Please do you homework)..
lama atau baru tu...it was different issue altogether

Popular posts from this blog

Berakhirnya Drama RUU 355?

Drama perlaksanaan sistem perundangan Islam yang mengambil bentuk usul persendirian YB Marang berhubung Akta 355 kelihatan menghampiri adegan penamatnya. Pada peringkat kesudahannya UMNO/BN kelihatan sebagai pihak yang meraih keuntungan terbesar dengan pembangkang berada dalam keadaan berpecah dan tidak bersepakat. Keutuhan Pakatan Rakyat yang telah mewarnai pilihan raya ke 13 pada 2013 sudah jelas hilang. Yang sepatutnya mengambil tempatnya, iaitu Pakatan Harapan, masih dalam keadaan sedikit terumbang-ambing, khususnya berhubung hubungan dengan PAS.

Tindakan UMNO/BN untuk mensasarkan PAS melalui isu perundangan Islam adalah satu ‘master-stroke’ yang tidak boleh dinafikan mana-mana pihak. Melaluinya bukan sahaja PR berpecah, namun ketidak-tentuan sikap terhadap PAS menyebabkan apa-apa tindakbalas untuk menyelamatkan keadaan menjadi tidak padu dan kurang bersungguh-sungguh. Kebergantungan terhadap PAS oleh pihak tertentu menyebabkan mereka tidak sanggup memutuskan hubungan dengan PAS s…

Kenyataan Media Amanah Mengenai RUU 355

Muqaddimah

Amanah menganggap mahkamah syariah sebagai institusi penting dalam usaha menzahirkan kebenaran dan keadilan Islam. Oleh itu imejnya sebagai institusi yang cekap dan berwibawa perlu sentiasa dijaga. Amanah bersetuju bahawa segala usaha ke arah memperkasakan mahkamah syariah, dari segi kecekapan perlaksanaan undang-undang Islam, perlu disokong dan dibantu.

Kenyataan Berhubung Usul Persendirian Marang: Cadangan Pindaan ke Atas Akta 355

MUQADDIMAH

1. AMANAH ingin menegaskan bahawa Mahkamah Syariah adalah institusi keadilan Islam dan oleh itu apa jua usaha ke arah menperkasakannya adalah disokong. Bidang kuasanya berhubung kesalahan jenayah syariah dijelaskan dalam Akta 355 sediada. Akta 355 ini perlu dijaga dengan baik dan apa jua usaha pembaik-pulihan serta pindaan terhadapnya perlu diperhalusi secara teliti supaya tidak menjejas kedudukan mahkamah syariah.

2. Akta 355 sediada telah digubal mengambil kira kedudukan dan peranan Mahkamah Syariah di dalam kerangka struktur kenegaraan Malaysia yang di dalamnya wujud Mahkamah Sivil dan juga Mahkamah Syariah. Sepertimana diketahui umum, bidang kuasa Mahkamah Syariah adalah terhad kepada orang Islam dan kesalahan-kesalahan tertentu seperti terkandung dalam Senarai II Senarai Negeri Jadual kesembilan Perlembagaan Persekutuan. Selainnya adalah di bawah Mahkamah Sivil.

3. Apa jua pindaan yang ingin dibawa semestinya selari dengan kedudukan dan peranan ini supaya tidak berlaku…