Skip to main content

Pengumuman: Ceramah Perdana 'Bagan Pinang'

Tarikh: 11 Oktober 2009 (Ahad)
Tempat: Dewan Alamanda Sek 20 Shah Alam
Masa: 9 malam
  • Penyelewengan PKFZ
  • Isu Dewan Undangan Negeri Perak
  • dan lain-lain
Penceramah:
  1. YB Amirudin Hamzah (Exco Kedah)
  2. YB Sivakumar (Speaker Perak yang Sah)
  3. YB Saifudin Nasution (MKT PKR)
  4. YB Khalid Samad(AP Shah Alam)
Semua dijemput hadir. Bagi pihak penganjur program.
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Anonymous said…
how to go there, yb? map please.
i'll try to make it there.

4RAKYAT
shakerz said…
"YB Sivakumar (Speaker Perak yang Sah)"

tergelak aku bace yg ni....trg2 ko ni bangang, sultan dah lame x iktiraf mangkuk ni..

ko x bole nak buat ceramah motivasi ke?....x abes2 ngn ceramah politik maki hamun org
tokmod said…
ceram..cerama..cerama..
tak ada koja lain cerama..cerama..
klau bnyk edea nak cakap ada baiknya buat srip drama ke..
srip film ke.. bioo sluroh dunia dpat mnuntun.taklah hamrak kao sja yg thu tak bgitu ybb..
angah said…
kalau tak buat ceramah cam mane rakyat nak tahu perkembangan ...

dah lah permit harakah bagi 2 kali seminggu... paper BN hari2 boleh keluar...

lagi satu dengan ada ceramah secara tak langsung meningkatkan ekonomi peniaga kecil melayu...

tunang aku suka g ceramah sebab salah satunya nak makan bihun sup
tapi lama2 dengar ceramah dah sokong PR walaupun asal Puteri Umno....hehehe

betul tak yb....
Congratulation to Hasan Ali for BN's victory in Bagan Pinang.
Khalid, please convey our wishes to him. He is helping BN real hard.
Anonymous said…
YB,
Asyik asyik ceramah sana ceramah sini..nak ajak rakyat berpolitik ka?

wahai YB yg bijak sana lagi cerdik..izinkan saya nak comment sikit..drp YB ajak rakyat dgr ceramah YB tu..adalah lebih baik lah YB buat program rakyat..pikir lah benda berfaedah sikit..

buatlah pembangunan ke..rancanglah..

kat shah alam ni bnyk betul jalan yg rosak..takkan lah YB tak nmpk..benda simple mcm ni pun YB tak boleh nak settle ke??..

YB Batu 3 pulak dah hilang tah kemana..nak jumpa pun susah..lebih baik Dato' Salamon jadi wakil rakyat..

Satu lagi YB, nak comment sikit lah pasal yg YB kata pasal belajar di UK YB guna duit biasiswa..

YB kata penerima biasiswa dan bantuan kerajaan boleh menyokong pembangkang kerana bantuan yang disalurkan itu bukannya datang dari poket para pemimpin tetapi dari sumber kekayaan negara..

pada pendapat saya, sesiapapun bebas menyokong mana-mana parti politik..

pendapat saya..
kita mesti bersyukur kepada Allah..

Kedua..
bersyukur kepada pemimpin..kerana memberi kita peluang belajar demi negara..apa akan jadi jika di takdirkan pemimpin negara adalah diktaktor & zalim..adakah YB dpt apa yg YB ada sekarang??

Ketiga..
Duit biasiswa bukan dtg drp poket individu (walaupun bunyi mcm YB nak kata UMNO)..tapi adalah drp sumber kekayaan negara..betul tu YB..

tapi YB sepatutnya tambah, jika pemimpin negara tidak pandai menguruskan duit & hasil negara, maka org mcm YB mungkin tidak dapat belajar ke UK..

betul tak YB???

last..si sivakumar tu..bukan speaker yg sah YB..sultan perak berkenan ke??
Anonymous said…
In the last election, my family voted for PAS/PR. But today we voted for UMNO/BN. Why? Because we felt betrayed by people like Hasan Ali, Hadi and Nas. They are not team players. They betrayed their partners. Of course they are not the only problem. There are idiots like Dzul Nordin, Wee and Jeff also. And the 3 frogs in Perak. PAS, DAP and PKR must stay united. Don't get arrogant. We felt people like Hasan was very arrogant. He is not a small fry like Dzul. Hasan is supposed to be a senior leader in PAS, so he should behave properly. As for Dzul and Wee, I wonder why Anwar does not sack them too. The voters today voted for UMNO/BN not because we like UMNO/BN. Today we delivered the PROTEST votes, so that hopefully Pakatan can clean up its act and behave like a team.
Anonymous said…
Mereka di yang di dalam UMNO adalah mereka yang tak kenal agama....sbb mereka tk sekolah agama...camna nak kenal agama...dahla bodo agama...lps tu tak nak belajo pulak...bodoh sombong..dn kera sombong....Itula sikap Melayu...sifat pemalas masih menebal....bila org kata bodo tau pulak marah.....sifat tak kesah pasal agama inila yg menjadi anutan sebahagian besar pengikut Isa Samad kat Bagan Pinang...sesapa tk puas hati bole call aku kat +966553267885
batujalan said…
to Voice of the Oppressed, Suppressed; please also convey to JEFF OOI for this victory. That's to make change/reform, we can't hypocrite like both Hasan and Jeff. All reformis supporters also either malay,chinese,indian,kadazan, etc can't just think ONLY about their rights or whatnot..just think about own 'stomach'! This show human being acted like ANIMAL!! Where is all chinese,indian,malay vote for this time?? You see, everyone of you too much focus to seek your OWN rights and to secure only your OWN 'stomach'!! We should clever enough to handle UBN oppression and unjust, if we stay unite and constant about 'change' and reform
Anonymous said…
PAS, DAP and PKR did not campaign like a team. Even PAS HQ and PAS NS did not behave like a team. There was no fighting spirit shown in the campaigning. No intensity. Pakatan behaved like a team already defeated even before the votes were cast. And of course all the bickering between PAS and DAP in Selangor, and PKR and DAP in Penang did not help. And in Penang, MIC and the Makkal Sakti fellas hijacked the Kampung Byah Pala issue to give LGE a hard time. LGE acted too slowly and too indecisively to fight back those instigators. And of course Hasan Ali's non-stop fighting against his own partners was a big irritant. The image of Pakatan was quite bad going into the BP by-election. If PR wants to be an alternative to BN, then don't behave like BN. And PAS should not behave like UMNO. DAP should not behave like MCA. And PKR should not behave like BN.
Anonymous said…
Bro Anon 10:34PM,
kepada anda yg menuduh org UMNO tak pergi sekolah agama, adalah di nasihatkan anda minta maaf secara terbuka..

aku tak nak call kau..buang duit aku je..

tapi kalau PAS atau PKR atau DAP menang adakah kau akan cakap mcm apa yg kau ckp tu??

ingat bro, dlm UMNO tu majority adalah ISLAM, dlm PAS semua ISLAM & dlm PKR tu ada yg ISLAM..

kalau tuduh mcm tu rasanya alamat lingkup lah PR..

baik kau balik malaysia je..
Anonymous said…
ko tau UMNO tak kenal agama, tapi ko yang beragama ni dalam Islam ni ada ajar ke maki hamun org.. kalau ni la stail kao jangankan kafir nak respek PAS silap2 org dalam PAS sendiri pun dah loya..

"sokong Islam, bukan sokong PAS"
tokmod said…
anon 10:34..
sdapnya kau bcakap pkai hbus sja..
mcam kau sja yg beragama....
buatlah kjian dan banding...
Islam orang umno sederhana saja...
Islam orang umno bertatatertip &
bersopan satun..
Islam orang umno bergaya,kemas bila berpakain...
Islam orang umno tidak menunjuk2 bila melaku IBADAT YG DIPERENTAHKAN.
Tetapi islam orang pas bercelaru...
klau dlihat pada pnampelan saja tapi prangai dan pcakapan masaallah
tidak mnunjuk kperbadian orang beragama..
bukalah telinga..
bukalah mata..
bukalah minda..
jgn hanya mjaga tepi kain orang..
tepi kain sendiri ada najis pun tak tahu..anacam gua ckap aja bkan mgata sorrylah klau trasa....
shakerz said…
Anon tu bercakap mcm DAP tu g ke skolah agama...padahal BN la yg mewujudkan skolah2 agama....smpikan skolah agama rakyat kat kelantan pon kerajaan pusat yg tlg
Anonymous said…
Alim & beradap sungguh org UMNO nih yek... especially semenjak demo kapla lembu :-0. Islam one m'sia ajar gitu kot. Hi,hi .. Wak dulu pun umno, now no more ...
Anonymous said…
BP Lessons on What PAS, DAP, PKR should do:
PAS, DAP and PKR reps should spend more time with the people, those who voted them in, and also those who did not, but whom you want to win over.
1) PAS reps should spend some time with the non-Muslim voters to win them over. Don't say or do things that frighten them away. If you show your good nature sincerely you may even convert them to be Muslims. But if you go around frightening them away, then they run into the welcoming arms of BN/UMNO.
2) DAP reps should spend some time with the Muslim voters to understand their concerns. Show them you are not chauvinists. Show them that you care. Learn from Teresa Kok. When UMNO attecked her, her constituents and the mosque committer came to her defence because she cared for them.
3)PKR, please remember that you are no longer in BN. And please spend some time to set up your party machinery, but don't forget to spend time with your constituents. PKR has the weakest party machinery, and is over reliant on Anwar. That is dangerous because nobody lives forever. The party has to be more than just Anwar alone. Granted they have taken some steps to recruit people with leadership qualities.
And lastly, Anwar is the current glue that holds PKR,PAS,DAP together. But you got to move beyond that to a common party objective and policy that hold all of you together, even long after Anwar, Tok Guru, and LKS are all gone. If not, then PR (which still does not officially exist!) is just built on sand, and can be toppled anytime with a little breeze.
Ex Petronas Scholar said…
Apa yang terpalit dengan UMNO semuanya halal...hai budak UMNO yang tak berskolah agama....bagi aku 10 benda yang PAS buat yang boleh rosakkan akidah dan agama...dan bagi 10 benda yg UMNO buat selama 52 tahun yang bole rosakkan akidah dan agama ...tolongla support dgn Ayat Quran sekali la yer...surah apa dan ayat apa?....kalau takder yang dapat 10 benda nie...org UMNO tak payahla jadi ahli UMNO...:))sbb ko orang blom cukup power nk jadi pemimpin mcm Najib...the best leader in UMNO now.......ada 2 ker 3 character Najib..ckupla beb
Anonymous said…
Dear YB, I am a malaysian chinese with many malaysian malay friends. We are just ordinary people,with simple ordinary needs. We want to make an honest living, support our family, have some nice meals, some nice entertainment, and occasionally have "happy hours" at some nearby pubs after a hard week's work in very pressurized work environments. Yes, we do drink, but not get drunk. So you see, when PAS go to do radical things like trying to ban concerts, banning beer sales, and supports whipping for drinking beer, PAS frightens not just the non-Muslims, but also frightens the Muslims too! Can't you see that many Muslims attend concerts? Not everybody is "holy" as defined by Hasan Ali. We are not that "holy" but we are not criminals. PAS is making a big mistake thinking it will win more Muslim votes by being radical. Actually PAS frightens off a lot of voters, both Muslims and non-Muslims. Why doesn't PAS put efforts in the real issues confronting us, like corruption, crime, drug addiction? Why does it pick on petty issues? Don't obscure the real big sins by speaking so much on the little things. There are many Muslims who dare not speak up against the likes of Hasan Ali, but they will use their votes to speak. Don't fall for the traps of UMNO.
Anonymous said…
WHat has PAS ever done to fight corruption, drugs, crime,human right abuses? These are the things tha concern the rakyat (of all races and religion) a lot. These are the real crime that cause great suffering to the affected rakyat. These crime are also against Islam and against all religions. Beer and concerts hurt nobody. If PAS need to champion for Islam, why not pick on the most hideous crime to start? We would like to see the criminals, the corrupt politicians, and the abusers all go to prison. The rakyat of all religion will support PAS if they do that.
Anonymous said…
WOW..YB Khalid Cakap..ISU KERBAU DAN KUIL PASTI AKAN HANTUI BAGAN PINANG..
ehem..siapa yg kena rasuk dek hantu la ni..

lama dah tak update blog..dah habis modal nak kacau YB Hassan ali ke?
Anonymous said…
IS there a Pakatan Rakyat, I mean a REAL coalition???
Or are there 3 different parties that have the top leaders shaking hands on stage, but the troops on the ground bicker and quarrel? Are there common objectives where 3 parties DAP, PAS and PKR, ALL agree upon and publicly announced, and ALL their troops subscribe to? If their troops misbehave, will the individual component party be disciplined and bold enough to sack the offending trooper? Or is this coalition all shadow play?
Anonymous said…
Is Hasan Ali misbehaving due to support by Nas and Hadi? This bad boy's antics will cost PAS a lot of votes. He wants the MB position so badly that he is willing to sabotage the coalition.
And Zul Nordin. This ultra animal should be sacked straight away. Pure evil.
And Jeff Ooi need a zipper on the lips. Good intentions but wrong place to talk.
Wee is potential trouble maker. Should be sacked too.
Hadi and Nas: if PAS want to build a modern Malaysia, then these two are not good fit. They are too old fashion. Maybe should be just moral councellors for PAS.
PKR: Too many ex-BN people there with the same greedy traits...just looking for money.
I wonder how long Pakatan can last.
Anonymous said…
Orang yang cakap seseorang tu tak sekolah agama dan tak tahu agama tu, cukup tinggi agamanya. Dia masa belajar agama dulu, diajar memaki hamun sesama manusia. Ini lah jadi dengan pengikut totok PAS sekarang ni.
Kereta Kebal said…
PRK DAP..SEMUA GILER..PAS IKUT TELUNJUK JERR KESIAN LAAA..BILA LAA NAK BERGOLEK2 DIATAS JALAN RAYA memalukan yang menang kat perak tuh DAP laa bodohh...PAS jadik MB sbb sultan tak nak CINA..tak paham2 betul nak bawah bendera palastin buat ape? harap yb siarkan comment sya tau
Anonymous said…
Nampak gaya tak ada sapa dr puak UMNO totok yg berjaya menjawap cabaran Ex Scholar Petronas ek?...Akan ku tunggu!!! Bila Tiba Saat Itu....:)))). A'ah lupa pulak...org UMNO totok mana sekolah agama...kitab mutaal badrin pun tak pernah dengar kot...budak sekolah agama johor mesti tau.....
KAMI PEKERJA-PEKERJA DI SHAH ALAM TIDAK NAMPAK USAHA YB MEMBANGUN MINDA PEKERJA YANG POSITIF. MALAH SABAN HARI KAMI RASA ORANG-ORANG KANAN YB SEMAKIN SALAH CARA MEREKA BERKEMPEN MENEGAKKAN YB.
DARI KACA MATA KAMI, YB SUDAH JAUH TERSASAR, JIWA YB SEORANG PENDEMDAM DAN TAK HABIS HABIS MENGHENTAM ORANG ISLAM DI MANA SAHAJA. INI BUKAN CONTOH LEADER YANG BAIK.
OLEH ITU KAMI KESATUANSEKERJA SEK 26 SHAH ALAM BERAZAM MENINGGALKAN YB DAN PENYOKONG-PENYOKONG YB.
MAAFKAN KAMI, JANGAN HERET KAMI MENJADI PEMBANCENG DIDALAM MENAIKKAN YB KE PUNCAK SEBAB KAMI TAKUT, APABILA YB DI PUNCAK CEPAT TAK BERTAHAN LAMA. KAMI MAHUKAN LEADER YANG PANDAI MANAGING. SEBENARNYA ADA RAMAI YANG PEEKRJA SEK 26 YANG BERKEBOLEHAN TETAPI MEREKA BUKAN MACAM YB, YANG MENGGUNAKAN DUIT UNTUK MELOBY PENGUNDI MENJULANG YB KE PUNCAK.

KAMI BERUNDUR, DAN IKATAN HANYA SEBAGAI KAWAN SAHAJA.
Anonymous said…
klau kitab mutaal badrin apa 2....
klau kitab nikah mutaal aku thulah.....waaakakakak
Anonymous said…
Kpd Bro Anon 16 Oct 550AM,
Dah ada org tulis dahh...

Sedih saya bila membaca komen seperti ini lebih-lebih dari seseorang yang berpelajaran seperti YB.

Seperti YB, saya pernah belajar di England dengan biasiswa kerajaan BN (UMNO).Saya percaya kalau kerajaan BN(UMNO) tidak usahakan biasiswa tersebut saya dan ribuan Melayu lain sudah tentu tak dapat meneruskan pelajaran saya kerana ayah saya hanyalah seorang kuli sahaja.. gaji hanya cukup makan sahaja ..

Cuba YB bayangkan kalau dari tahun 1969 dulu Malaysia diperintah oleh DAP dan mengamalkan sistem meritokrasi. Saya percaya ramai orang melayu seperti YB dan saya sendiri takkan dapat merasa melanjutkan pelajaran ke luar negeri dan tanpa pelajaran bukan mudah untuk orang Melayu untuk merubahkan kedudukan sosio-ekonomi mereka yang kebanyakan masa itu hanya kais pagi makan pagi, kais petang makan petang.

Disebabkan polisi DEB lah, orang Melayu dapat merasa nikmat melanjutkan pelajaran dan ramainya penerima penerima biasiswa ini memegang jawatan tinggi di Petronas dan GLC yang lainnya.Sedarlah!

Cukupkah berterima kasih pada Tuhan dan negara seperti cadangan YB? Yang menerajui negara adalah manusia dan cara pemerintahan dan polisi mereka yang memerintah yang akan mencorakkan kehidupan masa depan kita.Kalau di Burma, pemerintah nya berkuku besi, tiada demokrasi dan hasil negeri walaupun limpah ruah banyak dihabiskan menguatkan junta tentera negara tersebut dan pelajaran serta kebajikan rakyat diabaikan.

Syukurlah Malaysia ini mempunyai pemimpin yang berwawasan yang melebihkan pelajaran dan kebajikan penduduk dari mementingkan pertahanan negara. Lebih 30% perbelanjaan negara dihabiskan untuk pelajaran rakyat dan negara ini, kalau dibandingkan dengan jiran Indonesia, Thailand dan Phillipines, Malaysia mempunyai kadar penduduk berpelajaran yang amat tinggi.Ianya tak mungkin jadi sebegini kerana kebetulan ('fluke') tapi kerana bekas pemimpin negara Malaysia ini berwawasan.Ingat tu.!

Berterima kasih dan membuat baik kepada mereka yang telah berjasa pada diri kita adalah nilai sejagat (universal values) yang seharusnya dimuliakan dan diamalkan.Kita tak perlu malu dalam hal ini.

Nilai songsang (perverted values) seperti yang disyorkan YB hanya akan merosakkan struktur kemasyarakatan. Bayangkanlah jika logik YB ini digunakan; "anak boleh derhaka pada orang tua'; "isteri boleh curang pada suami";"anak buah boleh engkar pada majikan"; "rakyat boleh memberontak pada pemerintah", seperti logik YB kalau orang tua buat baik tak perlu terima kasih (patuh) kerana dah memang tanggung-jawab dia ,.mana-mana isteri tak perlu berterima kasih (hormat) pada sang suami kerana memang tanggung-jawab dia untuk menyara keluarga dan memberi nafkah batin pada isteri.

Bayangkanlah kalau perbuatan timbal-balik positif (positive reciprocal) ini tidak ada, akan kucar kacirnya institusi keluarga, kucar-kacir perjalanan syarikat, kucar kacir pemerintahan dan akan kucar-kacir negara.Akan berlaku satu senario perasaan syak-wasangka diantara satu dan lainnya. Hendak ke jadi begini.

Saya setuju sekiranya seorang ayah tak bertanggung-jawab tak perlulah si anak anaknya bersusah payah untuk berterima kasih dan berjasa pada ayahnya kerana selama hidupnya si ayah, sesen pun tak pernahkan diberikan pada anak, didikan agama maupun pelajaran telah diabaikan.

Tapi pada ayah yang mulia dan bertanggung-jawab, adalah wajib sianak untuk membalas jasa ayahnya , kalau tidak mampu sekurang-kurangnya hormat dan berterima kasih pada ayahnya.

Untuk YB , saya dan ramai lagi orang Melayu diluar sana, walaupun kita mungkin tak bersetuju dengan sebahagian polisi kerajaan ketika ini,sekurang-kurangnya perlu kita bersyukur pada Allah dan berterima kasih pada mereka mereka yang bertanggung-jawab untuk merubah kehidupan kita melalui kemudahan yang telah diberikan,bukanke begitu!

"Terima Kasih, TDM"
Anonymous said…
Kepada Bro Oct, 2009 12:17

Susah kalau orang berhujah mengikut hukum akal jer...susah la jugak utk smua ustaz untuk menjawap apa logiknya setiap perintah Allah yg ada dalam Quran tu....itula yang terjadi kepada kaum Nabi Musa dn Isa.(Bani Israel)..tak abis2 buat komen pasal Islam...tp nak ikut..haram At last....kene Allah dn dpt bencana..Nauzubillah...yang selamat and still tak puas hati dgn jawapan n mukjizat Nabi...buatla kitab Injil version sendiri...tu yang kita dapat 7 version of Bible yg di edit ikut citarasa mereka yg berkepentingan...that what is happening in Malaysia now..bila orang dah mula fikir ikut logik tanpa disandarkan kepada Islam...Cakap ikut hentam jer....

Popular posts from this blog

Berakhirnya Drama RUU 355?

Drama perlaksanaan sistem perundangan Islam yang mengambil bentuk usul persendirian YB Marang berhubung Akta 355 kelihatan menghampiri adegan penamatnya. Pada peringkat kesudahannya UMNO/BN kelihatan sebagai pihak yang meraih keuntungan terbesar dengan pembangkang berada dalam keadaan berpecah dan tidak bersepakat. Keutuhan Pakatan Rakyat yang telah mewarnai pilihan raya ke 13 pada 2013 sudah jelas hilang. Yang sepatutnya mengambil tempatnya, iaitu Pakatan Harapan, masih dalam keadaan sedikit terumbang-ambing, khususnya berhubung hubungan dengan PAS.

Tindakan UMNO/BN untuk mensasarkan PAS melalui isu perundangan Islam adalah satu ‘master-stroke’ yang tidak boleh dinafikan mana-mana pihak. Melaluinya bukan sahaja PR berpecah, namun ketidak-tentuan sikap terhadap PAS menyebabkan apa-apa tindakbalas untuk menyelamatkan keadaan menjadi tidak padu dan kurang bersungguh-sungguh. Kebergantungan terhadap PAS oleh pihak tertentu menyebabkan mereka tidak sanggup memutuskan hubungan dengan PAS s…

Kapal Perang Tariq Ibn Ziyad dan Isu Bai’ah Taklik – Kata Penutup

Pada 8 Ramadhan tahun ke-92 Hijrah, tentera-tentera Islam di bawah pimpinan Tariq Ibn Ziyad telah mendarat di bumi Sepanyol selepas merentasi lautan Mediterranean. Sebaik sahaja mendarat, Tariq mengarahkan supaya kapal-kapal tentera Islam ini dibakar. Beliau melakukan ini dengan tujuan supaya tentera-tenteranya menyedari bahawa mereka tiada pilihan lain selain dari meneruskan perjuangan, samada gugur atau mencapai kemenangan.

Bagi yang tidak faham, tindakan Tariq Ibn Ziyad merupakan tindakan yang tidak bertanggung jawab, mencampakkan nyawa tentera-tenteranya dalam bahaya, kejam dan zalim! Bagi yang tidak berilmu, mereka akan pantas menyatakan tindakan itu adalah haram kerana cuba membunuh diri!

Dari sudut strategi peperangan ianya menzahirkan satu tekad yang teramat tinggi agar berjuang berhabis-habisan agar mencapai kemenangan. Tindakan membakar kapal-kapal ini adalah bertujuan untuk menghalang tentera Islam dari memikirkan pilihan untuk berpatah balik, berundur dan lari dari pertempur…

Penjelasan atas Fitnah yang Disebar Kononnya Ahli Parlimen Shah Alam, YBKS 'Sembah Ayam'

1. PAS untuk sekian kali sudah bertukar menjadi parti fitnah dan maki hamun. Tiada selain memunafikkan, mengkafirkan atau dituduhnya syirik kepada orang lain termasuklah dalam gambar saat akhir video CNY yang dibuat DAP.



2. Perlu faham bahawa mengikut bahasa Cina, perkataan Na (itu) Ji (Ayam) yang kebetulan bunyinya sama macam Najib.

3. Video tersebut adalah berkaitan Kisah Ayam itu (Na Ji) yang jahat dan selalu merugikan tuannya.

4. Tuannya serah ayam itu kepada YB Teresa kerana sudah tidak mampu lagi membela ayam itu. Tiba-tiba semasa menerima ayam itu, ia terlepas lari, mereka semua mengejarnya dan berjaya ditangkapnya semula.

5. YBKS telah memasukkan ayam itu (na ji) dalam sangkar (penjara) dan ucap Selamat Tahun Baharu Cina.

6. Photo terakhir itu menunjukkan mereka semua mengucapkan Selamat Tahun Baru Cina pada Na Ji yang sudah berada dlm sangkar (penjara).


7. Tiada upacara atau scene sembahan di situ. Gong Xi Faa Chai yang disebut bukanlah penyembahan.

Seronokkah buat dan se…