Skip to main content

Rumah Terbuka Aidilfitri

Berhari raya di rumah kekanda Shahrir

Rumah terbuka ADUN Batu Tiga & Ahli Parlimen Shah Alam
Tarikh: 2 Oktober 2009
Masa: 8 hingga 10.30 malam
Tempat: Tapak Pasar Tani Seksyen 17, Shah Alam

Rumah terbuka ADUN Kota Anggerik & Ahli Parlimen Shah Alam
Tarikh: 11 Oktober 2009
Masa: 2 hingga 5.00 petang
Tempat: Pejabat ADUN Kota Anggerik Seksyen 9, Shah Alam.

Rumah terbuka Ahli Parlimen Shah Alam, ADUN Kota Anggerik & ADUN Batu Tiga
Tarikh: 11 Oktober 2009
Masa: 12 hingga 4.00 petang
Tempat: Dewan MBSA, Seksyen 16, Shah Alam.

YB Lau (Kpg Tunku) yang buat pertama kalinya berbaju Melayu.
Ini barulah dikatakan semangat 1Malaysia

Semua dijemput hadir.
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

armouris said…
makan-makan beraya tu jangan makan banyak sampai sakit perut. Sebagai langkah berjaga-jaga, baca info ini - Risiko Makan Banyak di Musim Raya dan Keracunan Makanan
Malaysian said…
Nasihat YB Nik Aziz Dalam Video 15Malaysia Untuk Semua Rakyat Malaysia

YB Nik Aziz, The Tree!!!
Click Here To Watch


Sebagai warga bukab Islam, saya juga kagum dengan sikap rendah diri dan nasihat yang diberikan oleh YB, video ini patut ditonton oelh semua sama ada penyokong Pakatan Rakyat atau Barisan Nasional
Salam 'Idul Fitri YB.


Bila YB nak pelawa abang kesayangan YB tu masuk PAS? Saya dah tak sabar2 ni nak lihat adegan menarik. ;)
Anonymous said…
YB, what is PAS going to do with Hassan Ali? He is single handedly wrecking Pakatan. Is Hassan so important to PAS that PAS is willing to tolerate his nonsense? Is Hassan that strong in PAS Selangor? Is PAS HQ blessing Hassan's actions? Even when he is championing for the corrupt? We now feel sorry for supporting Pakatan. We can be understanding if Pakatan has a little trouble managing Selangor, especially with the federal government sabotaging the states. But when Hassan goes around sabotaging Pakatan state government, ans PAS does nothing to discipline him, then we really do not understand. Is Pakatan no better than BN?
Anonymous said…
Dear YB

I want to wish you Selamat Hari Raya. I want to thank you for protecting the minority. You showed me that there are some PAS leaders stand for all Malaysians. Sadly, PAS have leader such as Hassan Ali. Please do something to save this country and PAS from Hassan Ali! Once again, thank you for fighting for justice and fairness.

Anak Malaysia
tajuddin said…
asm.sama2 kita doakan agar abang tersayang YB Khalid juga dpt masuk PAS.atau lebih bagus biar dia menjadi anai2 dari dlm.insyAllah, dgn pertolongan Allah jua kita akan dpt bina satu kerajaan baru yg bertanggungjwb pd semua rakyat dan berhati2 dgn duit rakyat
Unknown said…
selamat hari raya, YB.

semoga anda sihat-sihat belaka dan semangat selalu.
Anonymous said…
tajudin....PAS sanggup butakan mata.. pekakkan telinga untuk mencapai matlamat menerajui negara dengan suruh org lampat parti... Itu org Islam lagi Melayu.. yg dipanggil BANGSAT seperti anda... lekat pelekat Nik Aziz semata-mata nak masuk syurga dan dapat pahala... Agama ISLAM apa yg Nik Aziz bw? Merosakkan agama saja... Bubuh janggut, tp hati BUSUK... macam topeng... Nampak mulia hakikatnya cukup menghina kerana sanggup menghina sesama umat Islam yg mengucap Kalimah suci.... SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN
Anonymous said…
alala....nak tggu blog owner appov br nak siarkan... Itulah jenis manusia x sanggup dikritik. Sapa makan cili dia rasa pedas...
harunn said…
Salam
Selamat Hari raya kepada semua
Anonymous said…
Salam YB,
Bila nak ajak abang YB masuk PAS? Bukankah seelok-eloknya tarbiah pada saudara sendiri dulu, barulah tarbiah pada orang lain.. Kalau dah tak boleh tu, lupakanlah niat untuk jadi orang no. 1 PAS di Selangor.

Wassam
Anonymous said…
From Terminatorz Tioghua

Kepada yang dok suh ajak Shahrir masuk PAS...plez la...

Dakwah ni bukan setakat masuk PAS.. Dia jaga solat dia mengikut cara nbi dalam beribadat, tidak rasuah, jaga amanah (MP) dengan baik dah cukup...

Kepada yang cakap, "Bukankah seelok-eloknya tarbiah pada saudara sendiri dulu, barulah tarbiah pada orang lain.. "

Tuan kena ingat, nabi nuh anak sendiri pun tak sempat Islam...kena igat tuh...that why suh baca Quran..ambik pengajaran...

Sekali lagi, dakwah dan tarbiyah bukan milik pAS...dakwah kepada Allah dan rasul...Dia nak masuk PAS ke tak biarlah...janji bila kita nak wat syariat dia support...kalu dia tak support kita jelaskan sampai dia faham...kalu dia tak nak gak timer, biarlah dia dengan TuhanNYA...
Anonymous said…
Salam YB,
teruskan perjuanagan murni YB untuk PR. Semua statement terbuka Hassan Ali hanya menjauhkan penyokong PR kepada Pas. Saya tidak berparti tetapi menyokong Hassan Ali di Gombak Setia, mula menyampah dengan telatah Hasan Ali. Wassalam.
Udeng said…
Kepada sesiapa yang duk bercakap soal dakwah tuh... meh sini nak kasi tau... dakwah bukan milik PAS tapi dakwah milik seluruh umat. mmg semayang, zakat, haji pon dikira ibadah... tapi kalau kita berada dalam arena politik kenapa kita perlu berjuang bersama dgn org2 yang amalkan Islam mee celup? bukan kah amal makruf nahi mungkar perlu ditegakkan takiralah dgn apa cara sekali pon termasuk politik. semua ini akan dikira di akhirat esok walau sebesar zarah sekali ponakan ditanya... apa kita nak jawab pada Allah bila di tanya kenapa kamu tak cuba tegakkan hukum aku di muka bumi? hah nak jawab aper sebab pemimpin aku tak kasi? dah kalau pemimpin tak kasi kenapa tak perjuangkan? hah ambik tuh baru satu soalan dari Allah belum masuk yang lain2 lagi... menangis la nak jawab...
udeng said…
lagi satu yang pasal pelekat Nik aziz masuk syurga tuh...
itu hanya satu asumption yang paling bodoh aku pernah baca... kalau tak paham kenyataan seseorang sila rujuk dulu, kaji dulu, pastikan apa yang kita dengar itu kita paham... kalau ko paham yang org PAS tampal pelekat nik aziz boleh masuk syurga aku pon nak tampal penuh satu kereta aku lah camtu! this is a very stupid thinking!

Popular posts from this blog

Surat Terbuka Untuk Penduduk Seksyen 23

2hb September 2009 M 13 Ramadan 1430 H السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Kehadapan penduduk Seksyen 23 yang dihormati, Semoga surat ini menemui tuan-tuan dalam keadaan sihat wal afiat serta keimanan yang teguh dan jitu berkat bulan Ramadhan ini. Saya mengambil kesempatan ini untuk mengingatkan diri saya serta tuan-tuan akan Firman Allah, Surah Al Maaidah ayat 8 yang bermaksud; “Bertindak adil! Ianya lebih rapat dengan keTaqwaan.” Semoga dalam usaha kita membina keTaqwaan dalam bulan Ramadhan ini, kita mengingati hakikat bahawa ‘keTaqwaan’ yang diusahakan itu mempunyai hubungan rapat dengan keadilan. Keadilan ini pula perlu dilaksanakan terhadap semua, walaupun terhadap yang tidak disenangi. Ini ditegaskan di dalam ayat yang sama yang bermaksud, “dan jangan oleh kerana kebencian kamu terhadap sesuatu kaum menyebabkan kamu tidak berlaku adil…” Kalau terhadap kaum yang dibenci sekalipun dituntut keadilan, apatah lagi terhadap jiran sekampung dan warga sekota? Walaupun mereka tidak seba

Keadilan Saidina Umar Al-Khattab Terhadap Rumah Ibadah Agama Lain

Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengemukakan sebuah kisah dari zaman pemerintahan Saidina Umar Al-Khattab (r.a) untuk tatapan dan renungan tuan-tuan sekalian. Melalui pendedahan ini, adalah diharap sebahagian dari ummat Islam yang tidak memahami konsep keadilan Islam terhadap agama lain, akan sedikit sebanyak dapat memikirkan kembali sikap dan pendirian mereka itu. Kisah yang ingin dikemukakan adalah kisah Saidina Umar dan Kanisah (gereja) Al-Qiamah yang terletak di Quds. Kisah ini adalah petikan dari muka surat 114, kitab Itmam al-Wafa’ fi sirah al-Khulafa’ , tulisan as-Syeikh Muhammad bin al-Afifi al-Banjuri, Darul Ibnu Hazim. “Dan apabila masuknya Saidina Umar ke dalam kota, maka masuklah beliau ke dalam Kanisah (gereja) al-Qiamah, dan beliau duduk di ruang utama gereja tersebut . Setelah tiba waktu solat asar, maka berkata Saidina Umar kepada Patriach Kanisah tersebut, “Saya ingin mengerjakan solat.” Jawab Patriach: “Solat sahajalah di sini”. Tetapi Umar menolak cadan

Tapak Kuil Seksyen 23 Shah Alam

Baru-baru ini, banyak betul yang kita dengar berhubung isu tapak kuil yang dicadangkan di Seksyen 23, Shah Alam. Yang tahu, yang tak tahu dan yang buat-buat tahu, semuanya turut sama mengemukakan pandangan masing-masing. Di antaranya, pandangan Noh Omar yang menyatakan bagaimana kerajaan PR tidak peka terhadap sensitiviti umat Islam. Oleh itu, bagi mereka yang ingin tahu, izinkan saya menceritakan serba sedikit perkara sebenar berkenaan isu ini. Tapak Kuil yang dicadangkan adalah di kawasan Industri, lebih 200 meter dari kawasan perumahan. Sebuah Kuil yang sekarang ini berada di Seksyen 19 akan dipindahkan ke tapak baru yang dicadangkan ini. Di Seksyen 19, kuil berkenaan hanya berjarak 20 kaki dari kawasan perumahan! Buka pintu rumah, seberang jalan terdapat kuil. Sebenarnya, kuil Seksyen 19 telah berada di situ sejak zaman sebelum wujudnya Shah Alam lagi. Pada masa itu kawasan di mana kuil tersebut dibina dinamakan Ladang Sungai Renggam. Apabila PKNS ambil-alih, maka dijadikan kaw