Skip to main content

Rumah Terbuka Aidilfitri

Berhari raya di rumah kekanda Shahrir

Rumah terbuka ADUN Batu Tiga & Ahli Parlimen Shah Alam
Tarikh: 2 Oktober 2009
Masa: 8 hingga 10.30 malam
Tempat: Tapak Pasar Tani Seksyen 17, Shah Alam

Rumah terbuka ADUN Kota Anggerik & Ahli Parlimen Shah Alam
Tarikh: 11 Oktober 2009
Masa: 2 hingga 5.00 petang
Tempat: Pejabat ADUN Kota Anggerik Seksyen 9, Shah Alam.

Rumah terbuka Ahli Parlimen Shah Alam, ADUN Kota Anggerik & ADUN Batu Tiga
Tarikh: 11 Oktober 2009
Masa: 12 hingga 4.00 petang
Tempat: Dewan MBSA, Seksyen 16, Shah Alam.

YB Lau (Kpg Tunku) yang buat pertama kalinya berbaju Melayu.
Ini barulah dikatakan semangat 1Malaysia

Semua dijemput hadir.
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

armouris said…
makan-makan beraya tu jangan makan banyak sampai sakit perut. Sebagai langkah berjaga-jaga, baca info ini - Risiko Makan Banyak di Musim Raya dan Keracunan Makanan
Malaysian said…
Nasihat YB Nik Aziz Dalam Video 15Malaysia Untuk Semua Rakyat Malaysia

YB Nik Aziz, The Tree!!!
Click Here To Watch


Sebagai warga bukab Islam, saya juga kagum dengan sikap rendah diri dan nasihat yang diberikan oleh YB, video ini patut ditonton oelh semua sama ada penyokong Pakatan Rakyat atau Barisan Nasional
Salam 'Idul Fitri YB.


Bila YB nak pelawa abang kesayangan YB tu masuk PAS? Saya dah tak sabar2 ni nak lihat adegan menarik. ;)
Anonymous said…
YB, what is PAS going to do with Hassan Ali? He is single handedly wrecking Pakatan. Is Hassan so important to PAS that PAS is willing to tolerate his nonsense? Is Hassan that strong in PAS Selangor? Is PAS HQ blessing Hassan's actions? Even when he is championing for the corrupt? We now feel sorry for supporting Pakatan. We can be understanding if Pakatan has a little trouble managing Selangor, especially with the federal government sabotaging the states. But when Hassan goes around sabotaging Pakatan state government, ans PAS does nothing to discipline him, then we really do not understand. Is Pakatan no better than BN?
Anonymous said…
Dear YB

I want to wish you Selamat Hari Raya. I want to thank you for protecting the minority. You showed me that there are some PAS leaders stand for all Malaysians. Sadly, PAS have leader such as Hassan Ali. Please do something to save this country and PAS from Hassan Ali! Once again, thank you for fighting for justice and fairness.

Anak Malaysia
tajuddin said…
asm.sama2 kita doakan agar abang tersayang YB Khalid juga dpt masuk PAS.atau lebih bagus biar dia menjadi anai2 dari dlm.insyAllah, dgn pertolongan Allah jua kita akan dpt bina satu kerajaan baru yg bertanggungjwb pd semua rakyat dan berhati2 dgn duit rakyat
chong said…
selamat hari raya, YB.

semoga anda sihat-sihat belaka dan semangat selalu.
Anonymous said…
tajudin....PAS sanggup butakan mata.. pekakkan telinga untuk mencapai matlamat menerajui negara dengan suruh org lampat parti... Itu org Islam lagi Melayu.. yg dipanggil BANGSAT seperti anda... lekat pelekat Nik Aziz semata-mata nak masuk syurga dan dapat pahala... Agama ISLAM apa yg Nik Aziz bw? Merosakkan agama saja... Bubuh janggut, tp hati BUSUK... macam topeng... Nampak mulia hakikatnya cukup menghina kerana sanggup menghina sesama umat Islam yg mengucap Kalimah suci.... SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN
Anonymous said…
alala....nak tggu blog owner appov br nak siarkan... Itulah jenis manusia x sanggup dikritik. Sapa makan cili dia rasa pedas...
harunn said…
Salam
Selamat Hari raya kepada semua
Anonymous said…
Salam YB,
Bila nak ajak abang YB masuk PAS? Bukankah seelok-eloknya tarbiah pada saudara sendiri dulu, barulah tarbiah pada orang lain.. Kalau dah tak boleh tu, lupakanlah niat untuk jadi orang no. 1 PAS di Selangor.

Wassam
Anonymous said…
From Terminatorz Tioghua

Kepada yang dok suh ajak Shahrir masuk PAS...plez la...

Dakwah ni bukan setakat masuk PAS.. Dia jaga solat dia mengikut cara nbi dalam beribadat, tidak rasuah, jaga amanah (MP) dengan baik dah cukup...

Kepada yang cakap, "Bukankah seelok-eloknya tarbiah pada saudara sendiri dulu, barulah tarbiah pada orang lain.. "

Tuan kena ingat, nabi nuh anak sendiri pun tak sempat Islam...kena igat tuh...that why suh baca Quran..ambik pengajaran...

Sekali lagi, dakwah dan tarbiyah bukan milik pAS...dakwah kepada Allah dan rasul...Dia nak masuk PAS ke tak biarlah...janji bila kita nak wat syariat dia support...kalu dia tak support kita jelaskan sampai dia faham...kalu dia tak nak gak timer, biarlah dia dengan TuhanNYA...
Anonymous said…
Salam YB,
teruskan perjuanagan murni YB untuk PR. Semua statement terbuka Hassan Ali hanya menjauhkan penyokong PR kepada Pas. Saya tidak berparti tetapi menyokong Hassan Ali di Gombak Setia, mula menyampah dengan telatah Hasan Ali. Wassalam.
Udeng said…
Kepada sesiapa yang duk bercakap soal dakwah tuh... meh sini nak kasi tau... dakwah bukan milik PAS tapi dakwah milik seluruh umat. mmg semayang, zakat, haji pon dikira ibadah... tapi kalau kita berada dalam arena politik kenapa kita perlu berjuang bersama dgn org2 yang amalkan Islam mee celup? bukan kah amal makruf nahi mungkar perlu ditegakkan takiralah dgn apa cara sekali pon termasuk politik. semua ini akan dikira di akhirat esok walau sebesar zarah sekali ponakan ditanya... apa kita nak jawab pada Allah bila di tanya kenapa kamu tak cuba tegakkan hukum aku di muka bumi? hah nak jawab aper sebab pemimpin aku tak kasi? dah kalau pemimpin tak kasi kenapa tak perjuangkan? hah ambik tuh baru satu soalan dari Allah belum masuk yang lain2 lagi... menangis la nak jawab...
udeng said…
lagi satu yang pasal pelekat Nik aziz masuk syurga tuh...
itu hanya satu asumption yang paling bodoh aku pernah baca... kalau tak paham kenyataan seseorang sila rujuk dulu, kaji dulu, pastikan apa yang kita dengar itu kita paham... kalau ko paham yang org PAS tampal pelekat nik aziz boleh masuk syurga aku pon nak tampal penuh satu kereta aku lah camtu! this is a very stupid thinking!

Popular posts from this blog

Berakhirnya Drama RUU 355?

Drama perlaksanaan sistem perundangan Islam yang mengambil bentuk usul persendirian YB Marang berhubung Akta 355 kelihatan menghampiri adegan penamatnya. Pada peringkat kesudahannya UMNO/BN kelihatan sebagai pihak yang meraih keuntungan terbesar dengan pembangkang berada dalam keadaan berpecah dan tidak bersepakat. Keutuhan Pakatan Rakyat yang telah mewarnai pilihan raya ke 13 pada 2013 sudah jelas hilang. Yang sepatutnya mengambil tempatnya, iaitu Pakatan Harapan, masih dalam keadaan sedikit terumbang-ambing, khususnya berhubung hubungan dengan PAS.

Tindakan UMNO/BN untuk mensasarkan PAS melalui isu perundangan Islam adalah satu ‘master-stroke’ yang tidak boleh dinafikan mana-mana pihak. Melaluinya bukan sahaja PR berpecah, namun ketidak-tentuan sikap terhadap PAS menyebabkan apa-apa tindakbalas untuk menyelamatkan keadaan menjadi tidak padu dan kurang bersungguh-sungguh. Kebergantungan terhadap PAS oleh pihak tertentu menyebabkan mereka tidak sanggup memutuskan hubungan dengan PAS s…

Kapal Perang Tariq Ibn Ziyad dan Isu Bai’ah Taklik – Kata Penutup

Pada 8 Ramadhan tahun ke-92 Hijrah, tentera-tentera Islam di bawah pimpinan Tariq Ibn Ziyad telah mendarat di bumi Sepanyol selepas merentasi lautan Mediterranean. Sebaik sahaja mendarat, Tariq mengarahkan supaya kapal-kapal tentera Islam ini dibakar. Beliau melakukan ini dengan tujuan supaya tentera-tenteranya menyedari bahawa mereka tiada pilihan lain selain dari meneruskan perjuangan, samada gugur atau mencapai kemenangan.

Bagi yang tidak faham, tindakan Tariq Ibn Ziyad merupakan tindakan yang tidak bertanggung jawab, mencampakkan nyawa tentera-tenteranya dalam bahaya, kejam dan zalim! Bagi yang tidak berilmu, mereka akan pantas menyatakan tindakan itu adalah haram kerana cuba membunuh diri!

Dari sudut strategi peperangan ianya menzahirkan satu tekad yang teramat tinggi agar berjuang berhabis-habisan agar mencapai kemenangan. Tindakan membakar kapal-kapal ini adalah bertujuan untuk menghalang tentera Islam dari memikirkan pilihan untuk berpatah balik, berundur dan lari dari pertempur…

Penjelasan atas Fitnah yang Disebar Kononnya Ahli Parlimen Shah Alam, YBKS 'Sembah Ayam'

1. PAS untuk sekian kali sudah bertukar menjadi parti fitnah dan maki hamun. Tiada selain memunafikkan, mengkafirkan atau dituduhnya syirik kepada orang lain termasuklah dalam gambar saat akhir video CNY yang dibuat DAP.



2. Perlu faham bahawa mengikut bahasa Cina, perkataan Na (itu) Ji (Ayam) yang kebetulan bunyinya sama macam Najib.

3. Video tersebut adalah berkaitan Kisah Ayam itu (Na Ji) yang jahat dan selalu merugikan tuannya.

4. Tuannya serah ayam itu kepada YB Teresa kerana sudah tidak mampu lagi membela ayam itu. Tiba-tiba semasa menerima ayam itu, ia terlepas lari, mereka semua mengejarnya dan berjaya ditangkapnya semula.

5. YBKS telah memasukkan ayam itu (na ji) dalam sangkar (penjara) dan ucap Selamat Tahun Baharu Cina.

6. Photo terakhir itu menunjukkan mereka semua mengucapkan Selamat Tahun Baru Cina pada Na Ji yang sudah berada dlm sangkar (penjara).


7. Tiada upacara atau scene sembahan di situ. Gong Xi Faa Chai yang disebut bukanlah penyembahan.

Seronokkah buat dan se…