Skip to main content

Rumah Terbuka Aidilfitri

Berhari raya di rumah kekanda Shahrir

Rumah terbuka ADUN Batu Tiga & Ahli Parlimen Shah Alam
Tarikh: 2 Oktober 2009
Masa: 8 hingga 10.30 malam
Tempat: Tapak Pasar Tani Seksyen 17, Shah Alam

Rumah terbuka ADUN Kota Anggerik & Ahli Parlimen Shah Alam
Tarikh: 11 Oktober 2009
Masa: 2 hingga 5.00 petang
Tempat: Pejabat ADUN Kota Anggerik Seksyen 9, Shah Alam.

Rumah terbuka Ahli Parlimen Shah Alam, ADUN Kota Anggerik & ADUN Batu Tiga
Tarikh: 11 Oktober 2009
Masa: 12 hingga 4.00 petang
Tempat: Dewan MBSA, Seksyen 16, Shah Alam.

YB Lau (Kpg Tunku) yang buat pertama kalinya berbaju Melayu.
Ini barulah dikatakan semangat 1Malaysia

Semua dijemput hadir.
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

armouris said…
makan-makan beraya tu jangan makan banyak sampai sakit perut. Sebagai langkah berjaga-jaga, baca info ini - Risiko Makan Banyak di Musim Raya dan Keracunan Makanan
Malaysian said…
Nasihat YB Nik Aziz Dalam Video 15Malaysia Untuk Semua Rakyat Malaysia

YB Nik Aziz, The Tree!!!
Click Here To Watch


Sebagai warga bukab Islam, saya juga kagum dengan sikap rendah diri dan nasihat yang diberikan oleh YB, video ini patut ditonton oelh semua sama ada penyokong Pakatan Rakyat atau Barisan Nasional
Salam 'Idul Fitri YB.


Bila YB nak pelawa abang kesayangan YB tu masuk PAS? Saya dah tak sabar2 ni nak lihat adegan menarik. ;)
Anonymous said…
YB, what is PAS going to do with Hassan Ali? He is single handedly wrecking Pakatan. Is Hassan so important to PAS that PAS is willing to tolerate his nonsense? Is Hassan that strong in PAS Selangor? Is PAS HQ blessing Hassan's actions? Even when he is championing for the corrupt? We now feel sorry for supporting Pakatan. We can be understanding if Pakatan has a little trouble managing Selangor, especially with the federal government sabotaging the states. But when Hassan goes around sabotaging Pakatan state government, ans PAS does nothing to discipline him, then we really do not understand. Is Pakatan no better than BN?
Anonymous said…
Dear YB

I want to wish you Selamat Hari Raya. I want to thank you for protecting the minority. You showed me that there are some PAS leaders stand for all Malaysians. Sadly, PAS have leader such as Hassan Ali. Please do something to save this country and PAS from Hassan Ali! Once again, thank you for fighting for justice and fairness.

Anak Malaysia
tajuddin said…
asm.sama2 kita doakan agar abang tersayang YB Khalid juga dpt masuk PAS.atau lebih bagus biar dia menjadi anai2 dari dlm.insyAllah, dgn pertolongan Allah jua kita akan dpt bina satu kerajaan baru yg bertanggungjwb pd semua rakyat dan berhati2 dgn duit rakyat
chong said…
selamat hari raya, YB.

semoga anda sihat-sihat belaka dan semangat selalu.
Anonymous said…
tajudin....PAS sanggup butakan mata.. pekakkan telinga untuk mencapai matlamat menerajui negara dengan suruh org lampat parti... Itu org Islam lagi Melayu.. yg dipanggil BANGSAT seperti anda... lekat pelekat Nik Aziz semata-mata nak masuk syurga dan dapat pahala... Agama ISLAM apa yg Nik Aziz bw? Merosakkan agama saja... Bubuh janggut, tp hati BUSUK... macam topeng... Nampak mulia hakikatnya cukup menghina kerana sanggup menghina sesama umat Islam yg mengucap Kalimah suci.... SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN
Anonymous said…
alala....nak tggu blog owner appov br nak siarkan... Itulah jenis manusia x sanggup dikritik. Sapa makan cili dia rasa pedas...
harunn said…
Salam
Selamat Hari raya kepada semua
Anonymous said…
Salam YB,
Bila nak ajak abang YB masuk PAS? Bukankah seelok-eloknya tarbiah pada saudara sendiri dulu, barulah tarbiah pada orang lain.. Kalau dah tak boleh tu, lupakanlah niat untuk jadi orang no. 1 PAS di Selangor.

Wassam
Anonymous said…
From Terminatorz Tioghua

Kepada yang dok suh ajak Shahrir masuk PAS...plez la...

Dakwah ni bukan setakat masuk PAS.. Dia jaga solat dia mengikut cara nbi dalam beribadat, tidak rasuah, jaga amanah (MP) dengan baik dah cukup...

Kepada yang cakap, "Bukankah seelok-eloknya tarbiah pada saudara sendiri dulu, barulah tarbiah pada orang lain.. "

Tuan kena ingat, nabi nuh anak sendiri pun tak sempat Islam...kena igat tuh...that why suh baca Quran..ambik pengajaran...

Sekali lagi, dakwah dan tarbiyah bukan milik pAS...dakwah kepada Allah dan rasul...Dia nak masuk PAS ke tak biarlah...janji bila kita nak wat syariat dia support...kalu dia tak support kita jelaskan sampai dia faham...kalu dia tak nak gak timer, biarlah dia dengan TuhanNYA...
Anonymous said…
Salam YB,
teruskan perjuanagan murni YB untuk PR. Semua statement terbuka Hassan Ali hanya menjauhkan penyokong PR kepada Pas. Saya tidak berparti tetapi menyokong Hassan Ali di Gombak Setia, mula menyampah dengan telatah Hasan Ali. Wassalam.
Udeng said…
Kepada sesiapa yang duk bercakap soal dakwah tuh... meh sini nak kasi tau... dakwah bukan milik PAS tapi dakwah milik seluruh umat. mmg semayang, zakat, haji pon dikira ibadah... tapi kalau kita berada dalam arena politik kenapa kita perlu berjuang bersama dgn org2 yang amalkan Islam mee celup? bukan kah amal makruf nahi mungkar perlu ditegakkan takiralah dgn apa cara sekali pon termasuk politik. semua ini akan dikira di akhirat esok walau sebesar zarah sekali ponakan ditanya... apa kita nak jawab pada Allah bila di tanya kenapa kamu tak cuba tegakkan hukum aku di muka bumi? hah nak jawab aper sebab pemimpin aku tak kasi? dah kalau pemimpin tak kasi kenapa tak perjuangkan? hah ambik tuh baru satu soalan dari Allah belum masuk yang lain2 lagi... menangis la nak jawab...
udeng said…
lagi satu yang pasal pelekat Nik aziz masuk syurga tuh...
itu hanya satu asumption yang paling bodoh aku pernah baca... kalau tak paham kenyataan seseorang sila rujuk dulu, kaji dulu, pastikan apa yang kita dengar itu kita paham... kalau ko paham yang org PAS tampal pelekat nik aziz boleh masuk syurga aku pon nak tampal penuh satu kereta aku lah camtu! this is a very stupid thinking!

Popular posts from this blog

Kerana Tidak Istiqamah Maka Akhirnya Terpinggir

Keputusan PRU14 sekarang telah diketahui umum. Pakatan Harapan (PH) berjaya mengambil alih Putrajaya dan negeri-negeri di seluruh Negara kecuali Perlis, Pahang dan Sarawak yang kekal bawah BN sambil Kelantan dan Terengganu jatuh pada PAS.

Walaupun akan ada yang berkata bahawa PAS telah berjaya dengan keputusan anatara yang paling cemerlang dalam sejarahnya, hakikatnya ianya sebenarnya boleh jauh lebih baik dari itu. Malangnya, sifat gopoh dan kurang yakin kepada pendekatan yang diikutinya sejak zaman reformasi telah menyebabkan PAS semakin terpinggir dari arus perdana politik negara. Ia kembali sebagai parti pantai timur dan kawasan kampung Melayu setelah beraksi cergas di pantai barat dan kawasan bandar pada tahun-tahun pasca reformasi. Cogan kata “PAS for all” kian tidak kedengaran dan PAS kembali sebagai parti bersifat eksklusif memperjuangkan agenda khas bagi masyarakat Muslim dan Melayu.

Dakwaan Kosong Hj Hadi: Antara Kebenaran dan Khayalan

Pada 14hb April Hj. Hadi membuat satu 'pendedahan' mengenai sebab sebenar AMANAH ditolak. Kononnya ianya adalah kerana pimpinan AMANAH semasa menjawat jawatan dalam PAS ingin meminda perlembagaan PAS sehingga dikurangkan kuasa Majlis Syura Ulama. Tuduhan tersebut merupakan satu pembohongan yang nyata yang dibuat dengan penuh kesedaran bahawa ianya satu pembohongan! Saya tidak tahu mengapa Hj Hadi kebelakangan ini kerap berbohong.

Sekiranya ianya dianggap bukan satu pembohongan oleh beliau dan beliau benar yakin akan kebenarannya maka ahli-ahli PAS haruslah berwaspada. Kerana ini bermakna bahawa beliau sudah mula mengalami satu keadaan yang tidak dapat membezakan di antara kebenaran dari khayalan. Situasi 'delusional' ini menyebabkan beliau sentiasa dalam keadaan cemas dan menganggap dirinya dan Islam dimusuhi oleh semua, kecuali oleh PAS dan UMNO.

Tuduhan ini sebenarnya bukanlah baharu maka yang dikatakan sebagai 'pendedahan' selepas 3 tahun ini adalah dakwaan …