Skip to main content

1Malaysia Video: Residents March With Cow's Head



Some 50 residents enraged with the proposed relocation of a Hindu temple to their area staged a noisy protest with a severed cow's head this afternoon. The residents - from Section 23 in Shah Alam - who gathered after the Friday prayers, placed the head outside the gates of the state secretariat building for a short period before removing it. "Where is Xavier? This head is for him," shouted one of the protesters in reference to Selangor executive councillor Dr Xavier Jeyakumar.

Video news courtesy of Malaysiakini
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Anonymous said…
kita masyarakat islam yang berfikiran rasional harus merasa malu dengan tindakan keji dan jahil segelintir penduduk shah Alam(more likely UMNO goons)yang terlibat dalam rakaman video. I suppose YB can initiate a legal action to teach them some lessons. no?
azrul said…
Kita juga sokong agar pas parlimen shah alam yg turut sama berarak semasa GMI tempohari diambil tindakan. Mereka ini bodoh dan jahil undang-undang.

take beeer kpd khalid gereja dan khalid kuil
MaskRyder said…
apa punya baghal si Azrul nie... GMI untuk hapuskan undang2 yg tak adil... Arak kepala lembu sentu sensitiviti agama lain... kan elas berbeza... nie la jenis manuasi pikiaq pakai lutut.. bodos piang
dan aku cukupbengang bila istilah takbir dimodify jadi take beer... maka celakalah keatas kamu wahai si Azrul
Anonymous said…
setuju dgn MaskRyder .....
si Azrul tu kalau menguak sah bunyi dia mcm ni.....umnooooooooooooooooooooo.....!!! bunyi yg SPRM suka sgt dengar !!!....
john said…
-pedulikan le umnogoon tu..bukan berani pun,cakap degang2 habuk pun tarak...buat kerja bodoh konon islam sangat le tu..stakat 50 org tak terjejas lg sokongan..tu pun mgkin keno bayor..cit pooodah umno!
Anonymous said…
kepada MCA, MIC, PPP dan sewaktu dengannya..dengan tahap hasad UMNO mcam ni pun korang masih ikut telunjuk umno dan diam membisu..keluar dari BN..ajar sikit UMNO!!!
Pendeta Islam (Kena baca dan display kat blog Islam) said…
Assalamualaikum.

YB Khaled .... My suggestion to you is to be a popular leader. Listen to the grass roots' needs. Hell with the minorities.

There used to be a man who was a populist, he is still a populist, and people love him. He is DSAI...

Yang pentingnya YB Khaled kekal sebagai wakil parlimen penggal depan. India dan Hindu adalah kumpulan minoriti di daerah Seksyen 19, 20, 21, 22 dan 23. Walau YB Khaled mengaku bahawa jumlah India adalah 1,000 orang, YB masih berhadapan dengan puluh ribuan orang Melayu yang lebih majoriti di kawasan itu.

Ikut je cakap dia orang, insyaAllah YB Khaled dipilih lagi.

Kepala lembu tu dengarnya simbol YB Khaled yang macam lembu.....saya tidak percaya dan saya yakin YB Khaled lebih bijak dan pintar untuk disamakan dengan lembu.

Pasal MBSA tu, the residents of Seksyen 23 dah tahu yang YB Khaled nak penuhkan dengan orang-orang PAS and manipulate the decision.

My advice is jangan buat begitu, Sekalipun keputusan menyebelahi YB tercapai, tapi tak ada gunanya kerana, pahat masih berbunyi.

Come on bro, we want to see you again in the next term so, start taking positive reaction on this action from the residents of Seksyen 23.

Most rakyat acknowledge your brother, Datuk Shahrir Samad's wisdom is acknowledging the fact that the majority rakyat as his employer. I am sure you are 10x better than Shahrir, therefore please prove to us, Sir!

Wassalam.
Anonymous said…
betapa bodohnya tindakan segelintir manusia bergelar 'l...u' ini di bulan ramadhan ini. Inikah ajaran agama yang diterima oleh penganut-penganut ini dari agamanya? Tidak tahu menhormati budaya masyarakat majmuk. Betul kata penjodoh bilangan yang berbunyi " BODOH MACAM LEMBU" seolah-olah mereka mengidentitkan diri mereka ini bodoh macam lembu. Pandai dalam hal ini. Makan lembu dan dengan gayanya pijak kepala lembu. Memalukan dan menjijikan seolah-olah meludah di muka sendiri. Lebih-lebih lagi melakukannya di bulan kemerdekaan dan puasa ini. apakah tindakan yang akan diterima oleh mereka mengikut ajaran agama mereke sendiri?????
Abu said…
berarak dengan penuh provokasi!! Tapi tak nampak pulak kelibat pemancut2 air kimia dan bom kimia...double standard!!
Anonymous said…
Yang aku nk tau, pesal tuduh UMNO dalang semua ni??? Bukankah Mahyuddin jerit UMNO la...PAS la...ntah pape lagi. Dia kata ISLAM....MELAYU. Nk mengapi-apikan lagi ke?
Anonymous said…
...lawak lawak lawak..kah kah kah kah kah.......apa pasal mata mata tengok saja....(ada udang di sebalik mihun)...sabak yb khalid samad depa ni semua mangkak.....
Anonymous said…
ssebagai renungan dan panduan...sila baca apa blogger pas tulis ni...

http://monazmuslim.blogspot.com/2009/08/jangan-cabar-kesucian-islam.html
azrul said…
Bawa kepala lembu dikatakan hina penganut hindu, gantung kepala babi disurau kat melaka hina sapa pulak. Lembu dibawa sebagai tanda protes penduduk kpd kepimpinan negeri yg bodoh dan tidak sekali-kali bermaksud menghina penganut hindu. Sila lihat ulasan penduduk di Malaysiakini. Sensetif tak bertempat, bila kes arak diamkan sahaja, bila kes cina kafir baca ayat Al_Quran sekserat-sekerat ok sahaja. Inilah jadinya bila melayu terlebih berpolitik sehingga syurga jadi barang tawaran. Sy juga akan marah jika mereka secara terang menghina penganut agama hindu tetapi bila baca ulasan di Malaysiakini baru sy faham maksud mereka. Sudah berulang kali mereka berusaha, menghantar surat bantahan, menghantar memorandum bahkan membuat temujanji dgn YB Rodziah tapi tidak dilayan. Bila isu sudah besar barulah meompat semua orang. Yg menjadi dalang dlm isu tersebut adalah khalid samad dan rodziah.. mereka inilah yg mencadangkan pembinaan kuil dikawasan tersebut dgn menjanjikan kawasan seluas 1.02 hektar kepada ketua sami kuil sri mariaman.

Mana perginya Hassan ali bila penduduk merayu kepada beliau. Lupakah beliau pembantah juga merupakan ahli parti beliau atau beliau lebih rela pergi kesyurga seorang diri tanpa membawa pengikut sekali
sila lihat di blog http://samakita.blogspot.com/?zx=52c8992e1cae060d
azrul said…
PAKATAN RAKYAT = PELIWAT RAKYAT

kuil didahulukan, arak diutamakan
akibat berkawan dgn syaitan.. maka jadilah pengikut berperangai syaitan. Bila bertuhankan bapa syaitan.

Khalid gereja... nyah kau dari seksyen 23. dlm umno ada abang yg bongok, dalam pas ada lembu barua
Anonymous said…
aku nampak banyak lembu..

Malu la sikit buat kerja-kerja tak senonoh lebih-lebih lagi dalam bulan Ramadhan.
dukustreet said…
Aslm YB, saya dapat bayangkan betapa susah dan kecewanya hati YB bila perkara sebegini berlaku dikawasan YB.

sebenarnya, saya pun tidak berapa arif tentang kawasan parlimen YB. tetapi apa yang saya harapkan ialah YB dan pimpinan kerajaan negeri dapat menyelesaikan perkara ini dengan cara yang baik.

saya yakin dengan mendengar dan berbincang dengan penduduk setempat masalah ini dapat diatasi denagn cara yang baik, suara penduduk setempat adalah paling penting kerana mereka2 inilah yang mengundi YB semasa PRU yg lepas.

saya juga berharap agar kerajaan pakatan rakyat akan terus memerintah negeri2 yang mereka menangi kerana saya yakin kerajaan pakatan rakyat adalah kerajaan yang 200% lebih baik drpd kerajaan UBN.

diharap YB tabah dan akan terus berkhidmat kepada penduduk2 Shah Alam dan Malaysia.
true said…
POLIS MANA? VERY INEFFICIEN. INGATKAN POLIS AMAT CEKAP.
Khalid Samad said…
Salaam semua.

Ini merupakan bukti muktamad bagaimana UMNO merosakkan Melayu dan imej ugama Islam. Mereka kata mereka bukan dari UMNO. Seperti biasa mereka bohong. Tiada orang PAS dan PKR yang sanggup bersama tindakan 'Take Beeer' mereka. Hakikat Polis tidak ganggu adalah bukti kukuh ini tindakan UMNO.

Mereka mahu tunjukkan samseng mereka tetapi pada masa sama nyatakan keinginan untuk berbincang. Mereka tuduh mereka dipinggirkan sedangkan mereka tahu dari awal perbincangan dengan penduduk akan diadakan. Ini hanya mainan politik murahan mereka yang menzahirkan kehodohan muka UMNO itu sendiri. Lagi mereka buat, lagi rakyat benci.

Kuil tersebut ingin diletakkan di kawasan industri, jauh dari rumah-rumah dan surau. Mereka tahu tetapi mereka sengaja ingin buat provokasi.

Saya harap ummat Islam tidak tertipu.
joe said…
YB Khalid Samad ..

We all know who's the real culprit in this disgrace and inhuman act. We here will always support you and PR. Btw, all the best in dealing with these idiotic goons.

Selamat Berpuasa.
Anonymous said…
Mahyudin dan Ibrahim Sabri (ketua2 demo) mengaku mereka bukan UMNO. Sekiranya benar, saya nak dengar mereka sanggah Najib dan Khairy.

Katakan Najib dan Khairy bodoh dan pengkhianat bangsa.

Siarkan di Utusan dan Sinar Harian.

Kalau tak buat, memang SAH UMNO!
Anonymous said…
Azrul, lu punya hotak ada miringkah? bagi orang yang waras, pikir dulu sebelum bikin. Bila bantahan kerana pembinaan sebuah kuil hindu tak ada wajarnya menggunakan kepala lembu kerana itu adalah binatang suci bagi Agama mereka. Tak perlulah dolak dalik.
Anonymous said…
pindah kuil bukan buat kuil baru.. lembooooooo (sama bunyik mcm umnooooo)
the action of this group do not represent Malaysian and

please do not be provoked but pray and seek forgiveness

on their behalf from God.
Vincent Lee said…
This clearly shows who are the real extremist in our country…

Why can’t some Malays accept other races or religions…

Though I’m not a Hindu and has nothing to do with me but this actions is a real DISGRACE TO ISLAM in MALAYSIA…

1 Malaysia = Bullshit!!! There can never be 1 Malaysia when we practice double standards…
Anonymous said…
wahai duhai yang komen2 sekalian.. kapir dah korang ni.. x masuk syurga.. ishk2

khalid, kalau ko x approve ini komen, ko pon x syurga.. sebab ko menipu..hahhahahha

woi malu lah wei
kalau bende ni kecil, kenapa x setelkan awal2..

ini bukan lagi soal umno hasad pada pas atau pkr..

ini bole jadi soal agama, jadi soal besar..

kau pon tahu khalid, kalau jadi soal agama, bole jadi pergaduhan kaum..

duduk semeja la, berbincang.. bengong la ko khalid

ini baru cerita satu kuil, belum cerita berjuta lagi kuil haram kat selangor tu..

tolonglah ambil langkah yang terbaik, jgn biarkan..
Anonymous said…
YB, i am lost of words!

To all that support this act.

ask yourself ...where do we go from here onwards ? hell ? fight ?
civil war ?

use you brain .... orang utan lebih waras lagi tau !! kalau la orang macam ini hendak menyelesaikan cara keras .... apa bezanya dengan Israel.
iqbal said…
Khalid,

Please provide facts in your statement "Kuil tersebut ingin diletakkan di kawasan industri, jauh dari rumah-rumah dan surau"

Use your blog and attached maps with distance from houses and surau. Also real pictures and vidoes of where the new temple will be built.

Give us real hard facts why the temple is not built in section 22.

We want facts. Use the multimedia (pictures, maps, video, scanned letters).

Please provide them.
Anonymous said…
Saya setuju, jelas satu provokasi dlm usaha menggugat kerajaan negeri sekarang. They can keep plotting, but who is the best plotter?
Anonymous said…
1malaysia diuar-uarkan oleh melayu.... dan kebencian juga diuar-uarkan ole melayu... tak kesah melayu umno ke atau melayu pas... serupa jek... menyesal lahir di malaysia
oneEast said…
Isu kuil ini perlukan pendekatan yang lebih spiritual, dan pemahaman terhadap asas kehidupan Islam. Kita di bumi ini dijadikan berbangsa-bangsa,untuk kita saling kenal-mengenal. Dan di dalam proses itu, pasti ada pergeseran dan tuntutan dari satu pihak ke pihak yang lain.Tuntutan itu pastinya perlu ditangani dengan adil.

Soalnya, adilkah kita jika kita memenuhi tuntutan suatu pihak dan mengabaikan pihak yang lain? Adilkah kita jika kita bias biarpun kepada saudara seislam?

Menyekat ataupun menyusahkan orang lain beribadah biarpun berlainan agama amat ditegah. Apatah lagi dengan membawa kepala lembu yang merupakan haiwan suci penganut hindu. Tindakan ini boleh disamakan dengan memaki sembahan. Allah SWT telah memberi amaran di dalam surah Al-An`aam Ayat 108

"Dan janganlah kamu memaki sembahan-sembahan yang mereka sembah selain Allah, karena mereka nanti akan memaki Allah dengan melampaui batas tanpa pengetahuan. Demikianlah Kami jadikan setiap umat menganggap baik pekerjaan mereka. Kemudian kepada Tuhan merekalah kembali mereka, lalu Dia memberitakan kepada mereka apa yang dahulu mereka kerjakan."

Ayat ini jelas menunjukkan larangan di dalam hubungan didalam masyarakat berbilang kaum dan agama. Jika kita melakukan juga, maka ianya seperti kita menolak ayat ini. Al Quran ini sifatnya perlu diterima secara total, bukan hanya ayat yang kita suka.Jika kita menolak satu ayat, maksudnya kita menolak keseluruhan isi kandungannya. Na`uzubillah.

Menghalang diri dari melakukan larangan Allah adalah satu ibadah. Ibadah ini pahalanya akan sentiasa mengalir umpama sungai yang tak pernah kering airnya. Jadi, mengawal diri dari memijak kepala lembu satu ibadah, mengawal diri dari memulakan pertumpahan darah satu ibadah dan berkorban untuk kemaslahatan umum juga satu ibadah.

Kita boleh lihat perkara ini dari sudut begini. Jika kuil tersebut dibina di tempat jauh seperti seksyen 22, penganut hindu pasti akan berasa tidak puas hati kerana jauh dan menyusahkan mereka. Ini lama kelamaan tidak akan membawa kebaikan tetapi akhirnya akan membawa rasa benci. Kita boleh elak perkara ini dengan membina di Seksyen 23.

Walaupun kita sebagai umat islam tidak suka, tetapi kita telah melaksanakan satu tuntutan Allah sepertimana disebut didalam ayat tadi.Ini satu kebajikan. Berkorban untuk kepentingan umum satu kebajikan. Setiap saat hembusan nafas kita,selagi ada kuil itu didepan kita, selagi itu pahala kita tidak akan putus.

Alangkah beruntungnya saya jika duduk di Seksyen 23.
Anonymous said…
That's why others surge forward while we are laging behind in this 21st century.

We are still surviving simply becos we have a lot of money to throw ..
After all it's Grand Father's money.Easy money , Who care.
Anonymous said…
Eating pork is bad for your health.
Eating beef is also bad for your health.
So let's all go vegetarian and be healthy, and at the same time nobody can be insulted by the sight of vegetables, which is acceptable by all religions!
Anonymous said…
Non-muslims have learnt to live with the azan blaring from mosques and suraus into their homes without complaining that it disturbed their faiths or sleep. Why can't these people pay the same courtesy to their fellow Malaysians? Why so arrogant and biadap?
Fazly said…
"Dan janganlah kamu cerca benda-benda yang mereka sembah yang lain dari Allah, kerana mereka kelak, akan mencerca Allah secara melampaui batas dengan ketiadaan pengetahuan. Demikianlah Kami memperelokkan pada pandangan tiap-tiap umat akan amal perbuatan mereka, kemudian kepada Tuhan merekalah tempat kembali mereka, lalu Dia menerangkan kepada mereka apa yang mereka telah lakukan." (Surah: Al-An'am, Ayat: 108)
Anonymous said…
Anon 10.48, ko ni tak baca ke komen YB kat atas tu? ataupun artikel dalam blog ni? nampak sangat tak baca.. dah diberitahu perbincangan/duduk semeja semua tu dah dibuat dan akan terus dibuat selagi ada keperluan... kau yang bengong..lain kali baca betul2 sebelum nak tulis sesuatu yang boleh membodohkan kau balik! - Neo
Anonymous said…
Verse 108 of Surah al-An'am in the Qur'an:. And insult not those whom they (disbelievers) worship besides Allah, lest they insult Allah wrongfully without knowledge. Thus We have made fair-seeming to each people its own doings; then to their Lord is their return and He shall then inform them of all that they used to do.
Anonymous said…
If this Khalid Samad and his boss Khalid Ibrahim did not run away and ignored from discussing with residents, this wont happened... First, Khalid and Rodziah denied proposed the residential area and now they kept numb until these residents had no choice but to act...

Whats the problem with cows? Cows only belong to Indians. Malays and Chinese cant touch them? Therefore, if you take beef you are insulting their god also.. Make any sense or not if you relate to race and religion?

Khalid, you deserve the reward... Residents are telling that you are as just too dumb to be awarded the bull's head...

Not the first time you lied...
Anonymous said…
Fazly, jawab ni... Ronnie Liu, Jeff Ooi, Karpal Singh, Teresa Kok menghina Islam... apa tindakan kamu?

Khalid tak nak jawab atau takut?
Anonymous said…
SUNGUH MENAKJUBKAN DIMANA ORANG ISLAM MENYOKONG PEMBINAAN KUIL.

YB GEREJA BERTAUBATLAH

ALLAH MAHA MENGETAHUI
Anonymous said…
KENAPA BILA PERKARA-PERKARA INI BERLAKU HANYA UMNO YANG DIPERSALAHKAN.
Anonymous said…
Can we bring a pig's head to a protest against the building of a mosque in a non-Muslim majority area?

One wonders what will be the reaction of the muslims and whether the police will just stand there and do nothing?

Looks like there are different rules for different folks in Malaysia.
Sivakumar said…
Di berita dikatakan lembu itu 'suci' bagi warga beragama Hindu. Tanggapan bahawa lembu itu 'suci' bagi orang Hindu itu tidak tepat.

Orang Hindu, tapi terutamanya orang India secara keseluruhan menghormati haiwan lembu, dan ini kerana di India lembulah yang membajak sawah, dan memberi makanan dan susu dan baja dan banyak membantu kehidupan manusia.

Oleh kerana itu, atas rasa sayang terhadap budi seekor haiwan ciptaan Tuhan yang juga ada perasaan, maka orang India tidak membunuh lembu.

Itu dia sebabnya. Lembu itu bukan dijadikan alat sembahyang atau sebagai Tuhan.

Namun begitu, bagi orang India dan pasti bagi mana-mana manusia yang lain yang berhati perut, sudah tentu terasa dukacita dan sedih apabila seekor haiwan dibunuh dan dihina begitu rupa, seekor haiwan yang tidak melawan itu diheret dan dipijak dan diludah kepalanya. Bagaimana rasanya kalau saudara atau keluarga kita diperlakukan begitu rupa? Tak kesian ke?

Berbuat demikian hanya berpunca daripada rasa benci dan dengki yang amat mendalam kepada agama lain dan kepada pemimpin-pemimpin politik Pakatan Rakyat. Itu saja. Walaupun mereka mengatakan mereka 'pejuang agama', mereka ini bukan manusia yang benar-benar beriman; mereka cuma mempergunakan agama mereka iaitu agama Islam untuk tujuan politik kotor, dan ini sesuatu yang amat menjijikkan.

Saya menghormati semua agama termasuk agama Islam, dan saya tidak suka apabila ada manusia yang bertindak atas rasa benci dan hina hingga sanggup mempergunakan agama untuk tujuan ideologi sendiri.
azrul said…
KENAPA MEREKA TAK BERGULING SAMBIL PEGANG BENDERA PALESTIN MCM DI IPOH. KONFIRM MASYUK SYURGA NIK AJIS
Anonymous said…
org hindu dah naik tocang bila ada YB samdol mcm kalid samad.
dulu dah stuju nak pindah ke sek 22...tup-tup bila PR memerintah terus tak stuju!
pooooorah!!!!
ahli PAS seksyen23 said…
hoi yb kuil.kenapa kau delete artikel tadi!

bacul!
loreburner said…
Many instigators here. Who sent them UMNO? Memang sesat.
Anonymous said…
UMNO memang sesat...go to hell with them.
but now, kalid samad 10 kali lebih sesat drp UMNO. don't ever think that you will win in the next election!!!!!
Perawi said…
Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Datuk Wan Mohamad Sheikh Abd Aziz menyifatkan hasrat Gerakan Reformis Rakyat Malaysia (Reformis) yang mengancam untuk berbogel sebagai tanda protes kepada kerajaan Selangor sebagai "miskin idea dan tidak waras."

Beliau berkata, orang yang bijaksana akan memprotes dengan cara lain yang melambangkan kewarasan dan berasaskan etika.

"Ada banyak cara (untuk memprotes). Cara seperti separuh bogel atau berbogel adalah sikap yang melampau.

"Adakah telah miskin idea untuk menzahirkan protes sehingga boleh berfikir hendak berbogel?" katanya ketika dihubungi mStar Online hari ini.

Wan Mohamad berkata, kumpulan itu perlu kembali kepada kewarasan dan memikirkan kesan jangka panjang terhadap keluarga mereka jika meneruskan demonstrasi 'bogel' tersebut.

Jumaat lalu, Presiden Reformis, Ramlan Abu Bakar mengancam untuk berbogel di hadapan Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah (SSAAS) yang menempatkan pejabat Menteri Besar dan Exco bagi mendesak kerajaan negeri agar tidak membuat tindakan yang tidak menguntungkan rakyat.

Antara perkara yang menyebabkan kemarahan Reformis adalah tindakan kerajaan negeri menaikkan sewa bulanan rumah Projek Perumahan Rakyat (PPR) daripada RM124 sebulan kepada RM250 sebulan yang didakwa membebankan penyewanya yang kebanyakannya berpendapatan RM500 sebulan.

Semalam, Ketua Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Datuk Muhammed Khusrin Munawi berkata, pihaknya akan mengambil tindakan terhadap Reformis jika mereka masih berkeras mahu mengadakan demonstrasi 'bogel' tersebut.

Katanya, tindakan terhadap mereka boleh dikenakan di bawah peruntukan mengikut Seksyen 31, Enakmen Jenayah Syariah Selangor yang menetapkan denda maksimum RM1,000.
SyawaL said…
UMNO tak berakhlak langsung. Inilah lambang kejahilan tahap tertinggi dlm UMNO..

UMNO tak faham atau buat-buat tak tahu atau memangnya mereka jahil langsung dgn agama Islam itu sendiri.

Mana ustaz UMNO entah?
Anonymous said…
Al-Quran surah 6:108 dah kata jangan menghina tuhan penganut agama lain.

Kalau betul2 kuil hindu tu ada depan rumah orang2 Muslim, memang lah orang faham, tapi kita masih tak perlu menghina agama dan tuhan orang lain. Bawak berbincang dahulu.

Kenapa banyak orang menyatakan "sensitivity melayu" ? Ini saya dah syak dah, banyak confuse antara Islam dan Melayu. Kita ni kuat Melayu, Islam kurang.
Anonymous said…
saya penduduk seksyen23 tidak menyokong langsung ape yang dibangkit oleh mamat2 yang melalak tak tentu pasal nie. Ini adalah manusia yang paling tidak brmaruah sebab menggunakan Islam untuk menghalalkan perbuatan mereka.

Kepada mamat2 yang memijak kepala lembu tu tolonglah jangan jadi macam binatang sbb tidak menghormati langsung makhluk ciptaan tuhan. cuba kalau binatang pijak kepala kamu ape kamu rasa????
Anonymous said…
Kepada mamat yang memakai baju biru sambil pegang microphone tu...dengar nie kamu telah berperangai seperti binatang.
Anonymous said…
Ciptaan Tuhan diseksa, dibunuh, dipijak dibulan Ramadhan ini, semata-mata agenda biadap mereka. Allah memang "bangga" dengan perbuatan mereka hari ini, sungguh "suci" dan "beriman". Wahai Muslimin & Musliman ... bangkit tidak sama dengan kecoh. Mempertahankan agama tidak beerti mencaci kepercayaan lain.

No man becomes truly a Muslim without knowing the meaning of Islam, because he becomes a Muslim not through birth but through knowledge.

Selamat Hari Merdeka.
Anonymous said…
Kepada Azrul hentikanlah buat komen membabi buta. Jemu dan meluat bila terbaca hang punya komen. Berilah komen yang bernas bila diperlukan. Dan usahlah sampai ke tahap menghina.
Anonymous said…
azrul tu tak sekolah. itu aje.
Anonymous said…
Kepada azrul..mmg kepala otak kamu kepala otak UMNO dulu kini dan selamanya memainkan isu perkauman utk kekal berkuasa.Sememangnya dibaca UMNO la menjadi dalang kepada semua agenda puak2 baghal ni.Menggambarkan kepada org bukan Islam bahawa Islam agama yang ekstrim dan langsung takde toleran kepada agama lain.
Mengapa kuil itu yang berada entah berapa tahun didalam pemerintahan BN tidak pernah dipertikaikan oleh puak2 UMNO tetapi apabila dipindahkan keseksyen 23 dan kuil itu langsung tak mengganggu kehidupan seharian org melayu diseksyen maka puak2 lembu ini tampil kononnya membela perjuangan Islam.Inilah budaya UMNO yang menyepikan diri apabila mereka kekal berkuasa tetapi cuba mempolitikkan isu dan mengapikan isu perkauman dan kebencian kepada bangsa dan agama lain.Sebaliknya pemimpin2 mereka bersekongkol pula dgn puak2 Cina(MCA) & India(MIC) sedangkan mereka sering memomokkan org cina dgn org melayu dan kaum lain.
Dalam isu arak pula memperlihatkan UMNO tidak pernah serius utk menghalang org Islam dari meminum arak bahkan betapa anak muda Islam secara terang2 minum arak di area Lembah Klang dan apa yg UMNO buat utk mencegah org Islam utk meminumnya.Mereka hanya pandai membuat slogan 1Malaysia,Take Beerla..dan banyak lagi benda karut marut mereka.Jawabnya takde dan itulah sikap hipokrit UMNO,dulu kini dan selamanya.
Anonymous said…
dia ni (Azrul)memang baghal pun cam lembu..orang camni ko ckp apa pun xkan dengar punya, bukak la quran, hadis atau apa saja dia xkan dgr punya sbb dia cuma akan dengar bila UMNO cakap..aku rasa dia bukan baca pun apa yang ditulis tu..biasanya pro UMNO memang berperangai camni(akal sempit)
AKAI said…
Aku pun baghal mcm Azrul juga... tapi aku sanggup berkorban ke-baghal-lan aku, dan tak sanggup nak tengok kuil didepan rumah... KORANG SANGGUP KE????? KALAU SANGGUP ...SILA LAH... JANGAN MALU!!!
Anonymous said…
i hate malay
all malay in malaysia is totally scumbag.

always eat shit.
Anonymous said…
If you hate malays, go back to your old country, this country is not for animal like you, never appreciate what you got. Lembu!!

Popular posts from this blog

Berakhirnya Drama RUU 355?

Drama perlaksanaan sistem perundangan Islam yang mengambil bentuk usul persendirian YB Marang berhubung Akta 355 kelihatan menghampiri adegan penamatnya. Pada peringkat kesudahannya UMNO/BN kelihatan sebagai pihak yang meraih keuntungan terbesar dengan pembangkang berada dalam keadaan berpecah dan tidak bersepakat. Keutuhan Pakatan Rakyat yang telah mewarnai pilihan raya ke 13 pada 2013 sudah jelas hilang. Yang sepatutnya mengambil tempatnya, iaitu Pakatan Harapan, masih dalam keadaan sedikit terumbang-ambing, khususnya berhubung hubungan dengan PAS.

Tindakan UMNO/BN untuk mensasarkan PAS melalui isu perundangan Islam adalah satu ‘master-stroke’ yang tidak boleh dinafikan mana-mana pihak. Melaluinya bukan sahaja PR berpecah, namun ketidak-tentuan sikap terhadap PAS menyebabkan apa-apa tindakbalas untuk menyelamatkan keadaan menjadi tidak padu dan kurang bersungguh-sungguh. Kebergantungan terhadap PAS oleh pihak tertentu menyebabkan mereka tidak sanggup memutuskan hubungan dengan PAS s…

Kapal Perang Tariq Ibn Ziyad dan Isu Bai’ah Taklik – Kata Penutup

Pada 8 Ramadhan tahun ke-92 Hijrah, tentera-tentera Islam di bawah pimpinan Tariq Ibn Ziyad telah mendarat di bumi Sepanyol selepas merentasi lautan Mediterranean. Sebaik sahaja mendarat, Tariq mengarahkan supaya kapal-kapal tentera Islam ini dibakar. Beliau melakukan ini dengan tujuan supaya tentera-tenteranya menyedari bahawa mereka tiada pilihan lain selain dari meneruskan perjuangan, samada gugur atau mencapai kemenangan.

Bagi yang tidak faham, tindakan Tariq Ibn Ziyad merupakan tindakan yang tidak bertanggung jawab, mencampakkan nyawa tentera-tenteranya dalam bahaya, kejam dan zalim! Bagi yang tidak berilmu, mereka akan pantas menyatakan tindakan itu adalah haram kerana cuba membunuh diri!

Dari sudut strategi peperangan ianya menzahirkan satu tekad yang teramat tinggi agar berjuang berhabis-habisan agar mencapai kemenangan. Tindakan membakar kapal-kapal ini adalah bertujuan untuk menghalang tentera Islam dari memikirkan pilihan untuk berpatah balik, berundur dan lari dari pertempur…

Penjelasan atas Fitnah yang Disebar Kononnya Ahli Parlimen Shah Alam, YBKS 'Sembah Ayam'

1. PAS untuk sekian kali sudah bertukar menjadi parti fitnah dan maki hamun. Tiada selain memunafikkan, mengkafirkan atau dituduhnya syirik kepada orang lain termasuklah dalam gambar saat akhir video CNY yang dibuat DAP.



2. Perlu faham bahawa mengikut bahasa Cina, perkataan Na (itu) Ji (Ayam) yang kebetulan bunyinya sama macam Najib.

3. Video tersebut adalah berkaitan Kisah Ayam itu (Na Ji) yang jahat dan selalu merugikan tuannya.

4. Tuannya serah ayam itu kepada YB Teresa kerana sudah tidak mampu lagi membela ayam itu. Tiba-tiba semasa menerima ayam itu, ia terlepas lari, mereka semua mengejarnya dan berjaya ditangkapnya semula.

5. YBKS telah memasukkan ayam itu (na ji) dalam sangkar (penjara) dan ucap Selamat Tahun Baharu Cina.

6. Photo terakhir itu menunjukkan mereka semua mengucapkan Selamat Tahun Baru Cina pada Na Ji yang sudah berada dlm sangkar (penjara).


7. Tiada upacara atau scene sembahan di situ. Gong Xi Faa Chai yang disebut bukanlah penyembahan.

Seronokkah buat dan se…