Skip to main content

Invitation: Open Dialogue with YB Khalid Samad in London

We would like to invite you to an open dialogue, details as follows:

Main speaker: Khalid Samad MP

Date: Saturday 11 July 2009

Time: 2pm, for 2.30pm start to 4.30pm.

Venue: Hyde Park Suite, Holiday Villa Hotel, 37 Leinster Gardens, London W2 3AN (click here for map)

Chair: Wan Saiful Wan Jan, Director General, Malaysia Think Tank


In this moderated dialogue, Khalid Samad MP will elaborate his ideas and thoughts on PAS, Pakatan Rakyat, and the future of Malaysian politics.

Khalid Samad is PAS Member of Parliament for Shah Alam. He was recently appointed as a member of the Opposition's Cabinet Committee monitoring the Prime Minister's Department and the Ministry of Transport. Khalid created controversy recently when PAS Shah Alam, of which he is head, proposed that the group Sisters in Islam should be banned, which he later clarified as a mistake. Khalid was also one of the 10 PAS MPs who signed the open letter rejecting 'unity government' proposition.

On 27 March 2008, Khalid became the first elected Muslim Member of Parliament to step into the Roman Catholic Church of the Divine Mercy, Shah Alam, since it was completed in 2005. He spoke about his ideas and Islamic principles. The congregation gave him a standing ovation.

When studying at Leeds University in the 1970s, Khalid was active in the group Suara Al-Islam. Seeing that PAS under Dato Asri was heavily influenced by Malay nationalism, members of Suara Al-Islam tried to register Parti Negara Islam (Islamic State Party) upon their return to Malaysia, but their application was rejected in 1981. Khalid joined PAS in 1983, after the party committed itself to the concept of "leadership by ulama" (kepimpinan ulama)

Light refreshments will be served. We encourage a donation of at least £5.00 per person (optional only) to help cover costs, which will be collected at the door.

For further information, please contact Wan Saiful Wan Jan (wansaiful@gmail.com / 07920 132233) or
Khalid Samad's office via blog@khalidsamad.com


Source: www.wansaiful.com
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Anonymous said…
See you in London YB, have a safe journey.
Salam, interesting.. Only thing is that i’m still a student.. Hope to get a chance to do this kind of stuff in the future.. Only to be better than my muslim predecessors insyaAllah.
Anonymous said…
emmm student takleh dtg ke?? takde pun kata kt dlm invitation tu... OPEN kan?
Malaysian in the UK said…
Bolehhhh...

Apa salahnya, nak dengar saja.

Takkan pasal tu pun nak tarik scholarship.
Anonymous said…
The event is open to all. Please come.
manatuhanallah said…
ALLAH BERADA DI BUMI MENJELANG KIAMAT!!!!

Tenang-tenangkan diri...
Sila layari http://manatuhanallah.wordpress.com/
Terima Kasih

Krulayar
Anonymous said…
manatuhanallah said...,

ALLAH BERADA DI BUMI MENJELANG KIAMAT!!!!
Tenang-tenangkan diri...
Sila layari http://manatuhanallah...

Hmm.., sesuai jugak kut kalau ajaran "sesat" disebarkan kat blog nie...,

Popular posts from this blog

Berakhirnya Drama RUU 355?

Drama perlaksanaan sistem perundangan Islam yang mengambil bentuk usul persendirian YB Marang berhubung Akta 355 kelihatan menghampiri adegan penamatnya. Pada peringkat kesudahannya UMNO/BN kelihatan sebagai pihak yang meraih keuntungan terbesar dengan pembangkang berada dalam keadaan berpecah dan tidak bersepakat. Keutuhan Pakatan Rakyat yang telah mewarnai pilihan raya ke 13 pada 2013 sudah jelas hilang. Yang sepatutnya mengambil tempatnya, iaitu Pakatan Harapan, masih dalam keadaan sedikit terumbang-ambing, khususnya berhubung hubungan dengan PAS.

Tindakan UMNO/BN untuk mensasarkan PAS melalui isu perundangan Islam adalah satu ‘master-stroke’ yang tidak boleh dinafikan mana-mana pihak. Melaluinya bukan sahaja PR berpecah, namun ketidak-tentuan sikap terhadap PAS menyebabkan apa-apa tindakbalas untuk menyelamatkan keadaan menjadi tidak padu dan kurang bersungguh-sungguh. Kebergantungan terhadap PAS oleh pihak tertentu menyebabkan mereka tidak sanggup memutuskan hubungan dengan PAS s…

Video Parlimen: Melayu, Songkok dan Biadab?

Banyak yang telah diperkatakan berkenaan respon saya terhadap Pasir Salak di Parlimen awal minggu ini. Saya sertakan disini video perbalahan tersebut.



Dia mencarut dan mempermainkan nama keluarga Seputeh dan apabila ditegur terus berdegil. Kemudian dia terus mengejek Batu Kawan yang turut menegurnya. Sikap degil Pasir Salak mempertahankan akhlak buruk diri sendiri terpaksa saya hadapi dengan kata-kata keras sebegitu dan malangnya dibela pula oleh Speaker.

Harap saksikan dan nilai sendiri videonya secara keseluruhan dan jangan dirujuk satu lagi versi yang telah disunting melalui Blog BNBBC. Sudahlah akhlak tidak seberapa, cuba menipu pula?



WaLlahu 'Alam
KHALID SAMAD

Penjelasan atas Fitnah yang Disebar Kononnya Ahli Parlimen Shah Alam, YBKS 'Sembah Ayam'

1. PAS untuk sekian kali sudah bertukar menjadi parti fitnah dan maki hamun. Tiada selain memunafikkan, mengkafirkan atau dituduhnya syirik kepada orang lain termasuklah dalam gambar saat akhir video CNY yang dibuat DAP.



2. Perlu faham bahawa mengikut bahasa Cina, perkataan Na (itu) Ji (Ayam) yang kebetulan bunyinya sama macam Najib.

3. Video tersebut adalah berkaitan Kisah Ayam itu (Na Ji) yang jahat dan selalu merugikan tuannya.

4. Tuannya serah ayam itu kepada YB Teresa kerana sudah tidak mampu lagi membela ayam itu. Tiba-tiba semasa menerima ayam itu, ia terlepas lari, mereka semua mengejarnya dan berjaya ditangkapnya semula.

5. YBKS telah memasukkan ayam itu (na ji) dalam sangkar (penjara) dan ucap Selamat Tahun Baharu Cina.

6. Photo terakhir itu menunjukkan mereka semua mengucapkan Selamat Tahun Baru Cina pada Na Ji yang sudah berada dlm sangkar (penjara).


7. Tiada upacara atau scene sembahan di situ. Gong Xi Faa Chai yang disebut bukanlah penyembahan.

Seronokkah buat dan se…