Skip to main content

Invitation: Open Dialogue with YB Khalid Samad in London

We would like to invite you to an open dialogue, details as follows:

Main speaker: Khalid Samad MP

Date: Saturday 11 July 2009

Time: 2pm, for 2.30pm start to 4.30pm.

Venue: Hyde Park Suite, Holiday Villa Hotel, 37 Leinster Gardens, London W2 3AN (click here for map)

Chair: Wan Saiful Wan Jan, Director General, Malaysia Think Tank


In this moderated dialogue, Khalid Samad MP will elaborate his ideas and thoughts on PAS, Pakatan Rakyat, and the future of Malaysian politics.

Khalid Samad is PAS Member of Parliament for Shah Alam. He was recently appointed as a member of the Opposition's Cabinet Committee monitoring the Prime Minister's Department and the Ministry of Transport. Khalid created controversy recently when PAS Shah Alam, of which he is head, proposed that the group Sisters in Islam should be banned, which he later clarified as a mistake. Khalid was also one of the 10 PAS MPs who signed the open letter rejecting 'unity government' proposition.

On 27 March 2008, Khalid became the first elected Muslim Member of Parliament to step into the Roman Catholic Church of the Divine Mercy, Shah Alam, since it was completed in 2005. He spoke about his ideas and Islamic principles. The congregation gave him a standing ovation.

When studying at Leeds University in the 1970s, Khalid was active in the group Suara Al-Islam. Seeing that PAS under Dato Asri was heavily influenced by Malay nationalism, members of Suara Al-Islam tried to register Parti Negara Islam (Islamic State Party) upon their return to Malaysia, but their application was rejected in 1981. Khalid joined PAS in 1983, after the party committed itself to the concept of "leadership by ulama" (kepimpinan ulama)

Light refreshments will be served. We encourage a donation of at least £5.00 per person (optional only) to help cover costs, which will be collected at the door.

For further information, please contact Wan Saiful Wan Jan (wansaiful@gmail.com / 07920 132233) or
Khalid Samad's office via blog@khalidsamad.com


Source: www.wansaiful.com
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Anonymous said…
See you in London YB, have a safe journey.
Salam, interesting.. Only thing is that i’m still a student.. Hope to get a chance to do this kind of stuff in the future.. Only to be better than my muslim predecessors insyaAllah.
Anonymous said…
emmm student takleh dtg ke?? takde pun kata kt dlm invitation tu... OPEN kan?
Malaysian in the UK said…
Bolehhhh...

Apa salahnya, nak dengar saja.

Takkan pasal tu pun nak tarik scholarship.
Anonymous said…
The event is open to all. Please come.
Anonymous said…
ALLAH BERADA DI BUMI MENJELANG KIAMAT!!!!

Tenang-tenangkan diri...
Sila layari http://manatuhanallah.wordpress.com/
Terima Kasih

Krulayar
Anonymous said…
manatuhanallah said...,

ALLAH BERADA DI BUMI MENJELANG KIAMAT!!!!
Tenang-tenangkan diri...
Sila layari http://manatuhanallah...

Hmm.., sesuai jugak kut kalau ajaran "sesat" disebarkan kat blog nie...,

Popular posts from this blog

Lawatan Kerja ke Kilang Carlsberg

Tajuk posting saya kali ini barangkali akan memeranjatkan sesetengah pihak. Lanjutan daripada perbincangan berhubung Terminal Bas Shah Alam, saya bersama beberapa Ahli Majlis MBSA telah melawat kilang Carlsberg pada hari Khamis 5 Ogos, jam 3 petang. Kami disambut oleh Dato’ Chin Voon Loong, Timbalan Pengarah Urusan Syarikat berkenaan. Beliau memberikan penjelasan dan latar belakang syarikat serta prestasi perniagaannya semenjak ianya mula beroperasi. Untuk makluman semua, kilang Carlsberg Shah Alam telah mula beroperasi pada tahun 1972, iaitu 38 tahun dahulu. Ia merupakan di antara kilang yang terawal di kawasan tersebut dan semasa ianya dibina, hanya hutan dan belukar di kelilingnya.

Oktoberfest dan Pendirian Saya

Temuramah saya yang dibuat oleh ISMA berhubung isu Oktoberfest telah banyak menimbulkan kontroversi. Mungkin kerana ramai hanya membaca tajuk. Sepertimana biasa. Malas untuk membaca dan faham tetapi teringin sangat mengutuk. Lebih-lebih lagi bila yang memberi komen itu adalah diri saya. Malang sungguh nasib mereka ini. Tidak faham dan terus menceritakan mengikut selera mereka. Sampai ada yang mengatakan saya ‘sokong’ dan ucapkan tahniah. Biasalah. Kalau semua sudah faham, kurang pulalah kerja untuk saya!

Menjawab Najib Razak

1. Bekas SU Politik saya Ahli Lembaga Penasihat DBKL. Ianya jawatan non-executive dan hanya berfungsi menasihati Dato Bandar dalam isu-isu dasar. Lembaga tersebut tidak memberi kelulusan untuk apa-apa permohonan.
2. Ya saya yang lantik kerana dia berpengalaman sebagai Ahli Majlis MBSA selama dua sesi dan merupakan seorang profesional lulusan Kejuruteraan dari sebuah Universiti Amerika. Dengan Pengalaman dan ilmunya dia dipercayai boleh menasihati Dato Bandar DBKL dalam banyak persoalan.
3. Ya dia juga Ketua AMANAH Kawasan Shah Alam sejak 2015 dan merupakan pimpinan pelapis yang insyaAllah akan gantikan saya.
4. Saya Ahli Parlimen Shah Alam sejak 2008, kawasan 80% pengundi Melayu yang telah menangkan saya dengan majoriti sebanyak 30 ribu lebih pada 2018. Shah Alam kawasan Melayu dan mereka inginkan wakil dan kepimpinan yang bebas rasuah.

5. Maksud 'broker' adalah orang seperti Jho Low. Takkan Jib tak tahu? Bukankah Jib dikatakan banyak gunakan khidmat beliau untuk bantu Melayu khus…