Skip to main content

Masjlis Hari Terbuka PAS Sempena Aidilfitri 1429


Masjlis Hari Terbuka PAS Sempena Aidilfitri 1429
Hari: Ahad
Tarikh: 12 Oktober / 12 Syawal
Masa: 2.00 - 5.00 ptg
Tempat: Stadium Melawati Shah Alam, Selangor

Dikesempatan ini YB Khalid Abd Samad ingin mengundang semua Rakyat Malaysia ke Majlis Hari Terbuka PAS. YB juga teringin utk berkenal, bertukar pendapat dan beramah mesra dgn pengunjung2 blognya terutama:

zorrotua (tua setakat mana?), mumayu (dah ada misai ke belum?), hasbullah pit (sama ke macam dalam gambar tu?), ramziredang (dah kawin ke belum?), orangperelih (cakap bunyi orang utara ke?), Ariffin AlBrangi (orang kuat kuala Brang), Suhaimi Said (kwn lama), lan, abdrahim kassim, din, kotakata, profpass, webmaster, luaskanmata, shah alam bulan, tokgajah, Mr. Smith, Mr. Lee Wee Tak, S.H.A.Z, Roslan SMS dan adinda2nya, Anon 3.06, LensaPR, Zainal Abidin, Sheih alBakistani, tome, startdegame, Zackry dan ramai lagi yg anonymous mahupun yg tidak tersenarai.

Semoga dengan kehadiran Tuan Puan sekalian akan dpt memeriahkan lagi majlis tersebut. Sekian terima kasih.
- Pejabat YB Khalid Abd Samad-

Comments

izali said…
YB, nama saya tak tersenarai pun...hehe

tp jgn risau, kami se cawangan akan datang...

Allahu Akbar
lan said…
salam YB,
jzkk for the personal invitation

will try to make it insyaAllah if mengizinkan
zorro tua said…
Salam YB, minta maaf awal2 zorro tua tidak dpt hadir kerana duduk jauh sgt2 di tempat org.

Salam perjuangan...
joe said…
SALAM YB,,,,

Nama saya tak ada pon...huwaaaaaa

carcoon
Anonymous said…
Amboi YB, sempat lagi 'usik' Roslan SMS. Siap dengan adinda2nya, hehehe.

Saya pun nak jmpa juga diaorang.

ABDULLAH ABDUL KARIM
EXCO DPP PUSAT
mudin001 said…
YB, tak nak berkenalan dengan Tok Mudin ke?

Heh! :D
Anonymous said…
Dgn tok mudin tak yah berkenalan byk2 kali, sekali seumur hidup pun cukup dah.. ehehe.. gurau je ek tok mudin..
al-brangi said…
maaf YB harini 12 november baru buka .sebuk sesangat. anyway tak terlewat, maaaf zahir batin. terima kasih kerana sudi menjemput saya. kalau datang ke bangi boleh kita sembang2.
salam perjuangan

Popular posts from this blog

Berakhirnya Drama RUU 355?

Drama perlaksanaan sistem perundangan Islam yang mengambil bentuk usul persendirian YB Marang berhubung Akta 355 kelihatan menghampiri adegan penamatnya. Pada peringkat kesudahannya UMNO/BN kelihatan sebagai pihak yang meraih keuntungan terbesar dengan pembangkang berada dalam keadaan berpecah dan tidak bersepakat. Keutuhan Pakatan Rakyat yang telah mewarnai pilihan raya ke 13 pada 2013 sudah jelas hilang. Yang sepatutnya mengambil tempatnya, iaitu Pakatan Harapan, masih dalam keadaan sedikit terumbang-ambing, khususnya berhubung hubungan dengan PAS.

Tindakan UMNO/BN untuk mensasarkan PAS melalui isu perundangan Islam adalah satu ‘master-stroke’ yang tidak boleh dinafikan mana-mana pihak. Melaluinya bukan sahaja PR berpecah, namun ketidak-tentuan sikap terhadap PAS menyebabkan apa-apa tindakbalas untuk menyelamatkan keadaan menjadi tidak padu dan kurang bersungguh-sungguh. Kebergantungan terhadap PAS oleh pihak tertentu menyebabkan mereka tidak sanggup memutuskan hubungan dengan PAS s…

Kenyataan Media Amanah Mengenai RUU 355

Muqaddimah

Amanah menganggap mahkamah syariah sebagai institusi penting dalam usaha menzahirkan kebenaran dan keadilan Islam. Oleh itu imejnya sebagai institusi yang cekap dan berwibawa perlu sentiasa dijaga. Amanah bersetuju bahawa segala usaha ke arah memperkasakan mahkamah syariah, dari segi kecekapan perlaksanaan undang-undang Islam, perlu disokong dan dibantu.

Kenyataan Berhubung Usul Persendirian Marang: Cadangan Pindaan ke Atas Akta 355

MUQADDIMAH

1. AMANAH ingin menegaskan bahawa Mahkamah Syariah adalah institusi keadilan Islam dan oleh itu apa jua usaha ke arah menperkasakannya adalah disokong. Bidang kuasanya berhubung kesalahan jenayah syariah dijelaskan dalam Akta 355 sediada. Akta 355 ini perlu dijaga dengan baik dan apa jua usaha pembaik-pulihan serta pindaan terhadapnya perlu diperhalusi secara teliti supaya tidak menjejas kedudukan mahkamah syariah.

2. Akta 355 sediada telah digubal mengambil kira kedudukan dan peranan Mahkamah Syariah di dalam kerangka struktur kenegaraan Malaysia yang di dalamnya wujud Mahkamah Sivil dan juga Mahkamah Syariah. Sepertimana diketahui umum, bidang kuasa Mahkamah Syariah adalah terhad kepada orang Islam dan kesalahan-kesalahan tertentu seperti terkandung dalam Senarai II Senarai Negeri Jadual kesembilan Perlembagaan Persekutuan. Selainnya adalah di bawah Mahkamah Sivil.

3. Apa jua pindaan yang ingin dibawa semestinya selari dengan kedudukan dan peranan ini supaya tidak berlaku…