Skip to main content

Tegur Saya Jika Buat Silap

Menteri Wilayah yang baharu, Khalid Abdul Samad meminta penduduk Putrajaya agar menegur beliau jika membuat apa-apa kesilapan ketika beliau mengemudikan kementeriannya.


Ketika memberikan ucapan sulung kepada warga Wilayah di Masjid Sultan Mizan, Putrajaya sebelum solat Jumaat tadi, Khalid berharap sangat agar beliau ditegur jika membuat kesilapan nanti.

“Amanah yang saya terima ini sangat berat. Harap-harap bantulah saya dengan menegur dan memberikan nasihat.

“Tegurlah saya jika berbuat silap, nasihatlah saya. Insya Allah saya akan menerimanya dengan baik,” kata Khalid pada hari ke empat beliau mula bertugas sebagai Menteri Wilayah.

Khalid berucap kira-kira 15 minit sebelum azan dilaungkan sebagai tanda masuknya waktu zohor di Putrajaya sebelum khutbah dan solat Jumaat ditunaikan.

Seorang jamaah masjid mengambil peluang untuk bergambar dengan Khalid selepas solat Jumaat.

Dalam ucapan itu juga, ahli parlimen Shah Alam itu berkata, akhlak umat Islam sekarang banyak yang rosak kerana pemimpin gagal menunaikan tanggungjawab mereka.

“Janganlah kita menjadi rosak kerana akhlak kita yang buruk dan mengkhianat.

“Perebutan harta dunia ini antara punca kegagalan kita,” kata beliau menyindir pemimpin yang rasuah sehingga menyebabkan akhlak rakyat juga menjadi rendah.

Beliau juga meminta semua pihak agar mengejar kedua-dua, iaitu dunia dan juga akhirat.

“Dunia dan akhirat penting kedua-duanya dan ia boleh dicapai melalui akhlak yang baik,” katanya.

Berita dan foto ihsan MalaysiaDateline
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Unknown said…
Ada tegur dalam Messenger, 2 minggu lepas. Tapi tengok update belum dibuka. Takpe sibuk kot.
Unknown said…
Hi YB, pls ensure cleanliness of KUala Lumpur. It is so dirty and rubbish is everywhere at Bukit Bintang etc..I feel ashamed to be Malaysian when I go to Singapore and Penang, they are so clean..pls do something or pls resign!
Safia said…
I have official complains regarding Taman Tasik Titiwangsa. Who do I write to? Email address perhaps? Leaving comments here will be an effort in vain. Hear from you soon YB Khalid.

Safia (Safia.hanifah@gmail.com)
Unknown said…
nie nak tanya..ada dah jadi dengan perintah mahkamah tag hak milk penduduk kampong chubadak tambahan..sekarang day jadi kerajaan baru?masih lagi dlm golongan kerajaan Lama duly ke tak mencari..?
Unknown said…
sibuk mengencing rakyat marhaen
ali bhutoo said…
''SEGAMBUT MP Hannah Yeoh (pic) says she met Federal Territories Minister Khalid Samad several times over the Taman Rimba Kiara issue but failed to come to any agreement.
Read more at https://www.thestar.com.my/metro/metro-news/2019/05/18/yeoh-shows-proof-of-meetings-with-khalid-over-taman-rimba-kiara-but-says-no-agreement-reached/#kjgEZdYuI5lzSEEp.99.....APAO NIE BOSSKU?..HA HA HA.....selamat berpuasa..MAAF ZAHIR BATIN
ali bhutoo said…
''SEGAMBUT MP Hannah Yeoh (pic) says she met Federal Territories Minister Khalid Samad several times over the Taman Rimba Kiara issue but failed to come to any agreement.
Read more at https://www.thestar.com.my/metro/metro-news/2019/05/18/yeoh-shows-proof-of-meetings-with-khalid-over-taman-rimba-kiara-but-says-no-agreement-reached/#kjgEZdYuI5lzSEEp.99.....APAO NIE BOSSKU?..HA HA HA.....selamat berpuasa..MAAF ZAHIR BATIN

Popular posts from this blog

Keadilan Saidina Umar Al-Khattab Terhadap Rumah Ibadah Agama Lain

Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengemukakan sebuah kisah dari zaman pemerintahan Saidina Umar Al-Khattab (r.a) untuk tatapan dan renungan tuan-tuan sekalian. Melalui pendedahan ini, adalah diharap sebahagian dari ummat Islam yang tidak memahami konsep keadilan Islam terhadap agama lain, akan sedikit sebanyak dapat memikirkan kembali sikap dan pendirian mereka itu. Kisah yang ingin dikemukakan adalah kisah Saidina Umar dan Kanisah (gereja) Al-Qiamah yang terletak di Quds. Kisah ini adalah petikan dari muka surat 114, kitab Itmam al-Wafa’ fi sirah al-Khulafa’ , tulisan as-Syeikh Muhammad bin al-Afifi al-Banjuri, Darul Ibnu Hazim. “Dan apabila masuknya Saidina Umar ke dalam kota, maka masuklah beliau ke dalam Kanisah (gereja) al-Qiamah, dan beliau duduk di ruang utama gereja tersebut . Setelah tiba waktu solat asar, maka berkata Saidina Umar kepada Patriach Kanisah tersebut, “Saya ingin mengerjakan solat.” Jawab Patriach: “Solat sahajalah di sini”. Tetapi Umar menolak cadangan

Video Tazkirah Ramadhan At-Taubah Ayat 31: Pendewaan Manusia

WaLlahu 'Alam   KHALID SAMAD

Kisah Raja Najashi

Semasa saya terlibat dalam usaha dakwah di UK satu ketika dahulu, kami mendapati bahawa ramai dari kalangan penganut Kristian tidak tahu bahawa Nabi Isa (AS) diiktiraf sebagai seorang Rasul oleh Islam. Begitu juga Nabi Ibrahim, Nabi Musa dan hampir kesemua para Nabi yang diiktiraf oleh agama Kristian turut diiktiraf oleh Islam. Kecuali kumpulan yang tidak diiktiraf Islam ialah ‘Nabi’ selepas Nabi Isa, termasuk penulis Bible yang digelar sebagai ‘Prophet’ oleh mereka. Apabila mereka didedahkan dengan maklumat ini, maka ianya boleh menyebabkan mereka ingin tahu apa yang dikatakan Al-Quran mengenai Nabi Isa dan menjadi satu titik tolak bagi mereka untuk mendampingi Al-Quran.