Skip to main content

Pengumuman: Ceramah Perdana Selamatkan Malaysia di Hulu Kelang (10/1/11)

Semua dijemput hadir. Bagi pihak penganjur program
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Anonymous said…
Nak selamatkan Malaysia drp siapa? UMNO?

Nak selamatkan Negara ke atau nak selamtkan Anwar Ibrahim?

Dah 53 tahun merdeka, ada ke rakyat Malaysia yg melarat sebab UMNO?

Dah 53 tahun merdeka, ada ke yg masih rasa negara Malaysia ini seperti pemerintahan diktator?

Mungkin 20%-30% UMNO itu corrupt. Tapi apa bezanya dgn PKR-DAP-PAS? Tidakkah kamu juga corrupt? Apa jadi dgn balak di Kelantan? Siapa yg mendapat keuntungan berlipat ganda? UMNO? PAS? ADUN PAS? ADUN BN?

Pasir di Selangor..siapa yg songlap terang-terangan? KSSB itu sebagai menutup perompak.

Isu SUK pun nak di politikkan sampai tahap memalukan Khusrin. Siapa yg dengan berdendam dgn siapa? Khusrin berdendam dgn Khalid Samad ke atau Khalid Samad berdendam dgn Khusrin?

Penjelasan Khusrin adalah lebih professional. Penentangan MB terhadap perlantikkan Khusrin sebagai SUK yg baru lebih kepada menjerat diri sendiri.

Sekarang siapa yg rugi?
Anonymous said…
anon 5:46

nak selamatkan Malaysia dari UMNO ngan makhluk perosak mcm ko...ahaha..

Khusrin..?? sape tu..?? ahah...layak ke nak jadi SS Selangor...langsung x layak..tgk sket qualification...

please laa..lau nak bg komen pun, biar la dgn fakta...jgn smpai memalukan diri sendiri...
Anonymous said…
20% 30% yang korup tu pemimpin tertinggi Umno. Sekali balun 500 juta (submarine) 500 juta (sukhoi). Belum kira kos PKFZ, Bakun Sime Darby dan lain lain lagi. Pakatan punya korup, beli bendera kurang dari RM3K. Itu pun mati si Teoh Beng Hock.
Anonymous said…
To Anon 5:46,

20%-30% umNGOK tu corrupt? nko BODOH KE BANGANG! 100% UMngok TU CORRUPT LA DOL!.

Siapa kata? Tun M yang cakap, tu ka nko nie spesies MELAYU umNGOK HAPRAK MUDAH LUPA!

Memang la orang MALAYSIA nie tak melarat macam rakyat INDONESIA, tapi sebelum jadi baik berubah, nampak gaya kearah tu memang dah aa dah, orang BAGHAL macam korang je buat-buat tak nampak.

-wakleman
muak dgn pr! said…
hahaha..bdk2 pr msh lg dibuai mimpi n mangharapkn anwar brahim...parti sndri pon xblh nk tadbir..parti sndri pon ade korupsi,diktator,penyelewengan(semua ni didedahkan oleh ahli parti sendri)..ade hati nk selamatkn malaysia...poraaaahhhh!!pemilihan parti pon siap bertumbuk..hahahaha..kalo pertintah malaysia nnti xtau aa cmne pemilihan parti pr nnti agaknya..msti ade yg berbunuh2..
Anonymous said…
kesiannya melihat kecelaruan dalam PR. Nampak gaya ahli2 PAS pun lebih memuliakan AI dari TG and Ust Hadi. Tg dan Ust Hadi mesti terkilan. Islam apa yg PAS nak perjuangkan. Tengoklah diri dlm cermin Yb Khalid.
lan said…
kalau dah umno totok tu memang tak boleh buat apa, cakap hanya memalukan diri dan memualkan je
lan said…
tapi yb khalid takde pula nak senerai speaker malam ni?
mae said…
Selamatkan Malaysia dari pemurtadan.

Popular posts from this blog

Kerana Tidak Istiqamah Maka Akhirnya Terpinggir

Keputusan PRU14 sekarang telah diketahui umum. Pakatan Harapan (PH) berjaya mengambil alih Putrajaya dan negeri-negeri di seluruh Negara kecuali Perlis, Pahang dan Sarawak yang kekal bawah BN sambil Kelantan dan Terengganu jatuh pada PAS.

Walaupun akan ada yang berkata bahawa PAS telah berjaya dengan keputusan anatara yang paling cemerlang dalam sejarahnya, hakikatnya ianya sebenarnya boleh jauh lebih baik dari itu. Malangnya, sifat gopoh dan kurang yakin kepada pendekatan yang diikutinya sejak zaman reformasi telah menyebabkan PAS semakin terpinggir dari arus perdana politik negara. Ia kembali sebagai parti pantai timur dan kawasan kampung Melayu setelah beraksi cergas di pantai barat dan kawasan bandar pada tahun-tahun pasca reformasi. Cogan kata “PAS for all” kian tidak kedengaran dan PAS kembali sebagai parti bersifat eksklusif memperjuangkan agenda khas bagi masyarakat Muslim dan Melayu.

Dakwaan Kosong Hj Hadi: Antara Kebenaran dan Khayalan

Pada 14hb April Hj. Hadi membuat satu 'pendedahan' mengenai sebab sebenar AMANAH ditolak. Kononnya ianya adalah kerana pimpinan AMANAH semasa menjawat jawatan dalam PAS ingin meminda perlembagaan PAS sehingga dikurangkan kuasa Majlis Syura Ulama. Tuduhan tersebut merupakan satu pembohongan yang nyata yang dibuat dengan penuh kesedaran bahawa ianya satu pembohongan! Saya tidak tahu mengapa Hj Hadi kebelakangan ini kerap berbohong.

Sekiranya ianya dianggap bukan satu pembohongan oleh beliau dan beliau benar yakin akan kebenarannya maka ahli-ahli PAS haruslah berwaspada. Kerana ini bermakna bahawa beliau sudah mula mengalami satu keadaan yang tidak dapat membezakan di antara kebenaran dari khayalan. Situasi 'delusional' ini menyebabkan beliau sentiasa dalam keadaan cemas dan menganggap dirinya dan Islam dimusuhi oleh semua, kecuali oleh PAS dan UMNO.

Tuduhan ini sebenarnya bukanlah baharu maka yang dikatakan sebagai 'pendedahan' selepas 3 tahun ini adalah dakwaan …

Kapal Perang Tariq Ibn Ziyad dan Isu Bai’ah Taklik – Kata Penutup

Pada 8 Ramadhan tahun ke-92 Hijrah, tentera-tentera Islam di bawah pimpinan Tariq Ibn Ziyad telah mendarat di bumi Sepanyol selepas merentasi lautan Mediterranean. Sebaik sahaja mendarat, Tariq mengarahkan supaya kapal-kapal tentera Islam ini dibakar. Beliau melakukan ini dengan tujuan supaya tentera-tenteranya menyedari bahawa mereka tiada pilihan lain selain dari meneruskan perjuangan, samada gugur atau mencapai kemenangan.

Bagi yang tidak faham, tindakan Tariq Ibn Ziyad merupakan tindakan yang tidak bertanggung jawab, mencampakkan nyawa tentera-tenteranya dalam bahaya, kejam dan zalim! Bagi yang tidak berilmu, mereka akan pantas menyatakan tindakan itu adalah haram kerana cuba membunuh diri!

Dari sudut strategi peperangan ianya menzahirkan satu tekad yang teramat tinggi agar berjuang berhabis-habisan agar mencapai kemenangan. Tindakan membakar kapal-kapal ini adalah bertujuan untuk menghalang tentera Islam dari memikirkan pilihan untuk berpatah balik, berundur dan lari dari pertempur…