Skip to main content

Pengumuman: Ceramah Perdana Selamatkan Malaysia di Hulu Kelang (10/1/11)

Semua dijemput hadir. Bagi pihak penganjur program
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Anonymous said…
Nak selamatkan Malaysia drp siapa? UMNO?

Nak selamatkan Negara ke atau nak selamtkan Anwar Ibrahim?

Dah 53 tahun merdeka, ada ke rakyat Malaysia yg melarat sebab UMNO?

Dah 53 tahun merdeka, ada ke yg masih rasa negara Malaysia ini seperti pemerintahan diktator?

Mungkin 20%-30% UMNO itu corrupt. Tapi apa bezanya dgn PKR-DAP-PAS? Tidakkah kamu juga corrupt? Apa jadi dgn balak di Kelantan? Siapa yg mendapat keuntungan berlipat ganda? UMNO? PAS? ADUN PAS? ADUN BN?

Pasir di Selangor..siapa yg songlap terang-terangan? KSSB itu sebagai menutup perompak.

Isu SUK pun nak di politikkan sampai tahap memalukan Khusrin. Siapa yg dengan berdendam dgn siapa? Khusrin berdendam dgn Khalid Samad ke atau Khalid Samad berdendam dgn Khusrin?

Penjelasan Khusrin adalah lebih professional. Penentangan MB terhadap perlantikkan Khusrin sebagai SUK yg baru lebih kepada menjerat diri sendiri.

Sekarang siapa yg rugi?
Anonymous said…
anon 5:46

nak selamatkan Malaysia dari UMNO ngan makhluk perosak mcm ko...ahaha..

Khusrin..?? sape tu..?? ahah...layak ke nak jadi SS Selangor...langsung x layak..tgk sket qualification...

please laa..lau nak bg komen pun, biar la dgn fakta...jgn smpai memalukan diri sendiri...
Anonymous said…
20% 30% yang korup tu pemimpin tertinggi Umno. Sekali balun 500 juta (submarine) 500 juta (sukhoi). Belum kira kos PKFZ, Bakun Sime Darby dan lain lain lagi. Pakatan punya korup, beli bendera kurang dari RM3K. Itu pun mati si Teoh Beng Hock.
Anonymous said…
To Anon 5:46,

20%-30% umNGOK tu corrupt? nko BODOH KE BANGANG! 100% UMngok TU CORRUPT LA DOL!.

Siapa kata? Tun M yang cakap, tu ka nko nie spesies MELAYU umNGOK HAPRAK MUDAH LUPA!

Memang la orang MALAYSIA nie tak melarat macam rakyat INDONESIA, tapi sebelum jadi baik berubah, nampak gaya kearah tu memang dah aa dah, orang BAGHAL macam korang je buat-buat tak nampak.

-wakleman
muak dgn pr! said…
hahaha..bdk2 pr msh lg dibuai mimpi n mangharapkn anwar brahim...parti sndri pon xblh nk tadbir..parti sndri pon ade korupsi,diktator,penyelewengan(semua ni didedahkan oleh ahli parti sendri)..ade hati nk selamatkn malaysia...poraaaahhhh!!pemilihan parti pon siap bertumbuk..hahahaha..kalo pertintah malaysia nnti xtau aa cmne pemilihan parti pr nnti agaknya..msti ade yg berbunuh2..
Anonymous said…
kesiannya melihat kecelaruan dalam PR. Nampak gaya ahli2 PAS pun lebih memuliakan AI dari TG and Ust Hadi. Tg dan Ust Hadi mesti terkilan. Islam apa yg PAS nak perjuangkan. Tengoklah diri dlm cermin Yb Khalid.
lan said…
kalau dah umno totok tu memang tak boleh buat apa, cakap hanya memalukan diri dan memualkan je
lan said…
tapi yb khalid takde pula nak senerai speaker malam ni?
mae said…
Selamatkan Malaysia dari pemurtadan.

Popular posts from this blog

Surat Terbuka Untuk Penduduk Seksyen 23

2hb September 2009 M 13 Ramadan 1430 H السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Kehadapan penduduk Seksyen 23 yang dihormati, Semoga surat ini menemui tuan-tuan dalam keadaan sihat wal afiat serta keimanan yang teguh dan jitu berkat bulan Ramadhan ini. Saya mengambil kesempatan ini untuk mengingatkan diri saya serta tuan-tuan akan Firman Allah, Surah Al Maaidah ayat 8 yang bermaksud; “Bertindak adil! Ianya lebih rapat dengan keTaqwaan.” Semoga dalam usaha kita membina keTaqwaan dalam bulan Ramadhan ini, kita mengingati hakikat bahawa ‘keTaqwaan’ yang diusahakan itu mempunyai hubungan rapat dengan keadilan. Keadilan ini pula perlu dilaksanakan terhadap semua, walaupun terhadap yang tidak disenangi. Ini ditegaskan di dalam ayat yang sama yang bermaksud, “dan jangan oleh kerana kebencian kamu terhadap sesuatu kaum menyebabkan kamu tidak berlaku adil…” Kalau terhadap kaum yang dibenci sekalipun dituntut keadilan, apatah lagi terhadap jiran sekampung dan warga sekota? Walaupun mereka tidak seba

Keadilan Saidina Umar Al-Khattab Terhadap Rumah Ibadah Agama Lain

Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengemukakan sebuah kisah dari zaman pemerintahan Saidina Umar Al-Khattab (r.a) untuk tatapan dan renungan tuan-tuan sekalian. Melalui pendedahan ini, adalah diharap sebahagian dari ummat Islam yang tidak memahami konsep keadilan Islam terhadap agama lain, akan sedikit sebanyak dapat memikirkan kembali sikap dan pendirian mereka itu. Kisah yang ingin dikemukakan adalah kisah Saidina Umar dan Kanisah (gereja) Al-Qiamah yang terletak di Quds. Kisah ini adalah petikan dari muka surat 114, kitab Itmam al-Wafa’ fi sirah al-Khulafa’ , tulisan as-Syeikh Muhammad bin al-Afifi al-Banjuri, Darul Ibnu Hazim. “Dan apabila masuknya Saidina Umar ke dalam kota, maka masuklah beliau ke dalam Kanisah (gereja) al-Qiamah, dan beliau duduk di ruang utama gereja tersebut . Setelah tiba waktu solat asar, maka berkata Saidina Umar kepada Patriach Kanisah tersebut, “Saya ingin mengerjakan solat.” Jawab Patriach: “Solat sahajalah di sini”. Tetapi Umar menolak cadan

Lawatan Kerja ke Kilang Carlsberg

Tajuk posting saya kali ini barangkali akan memeranjatkan sesetengah pihak. Lanjutan daripada perbincangan berhubung Terminal Bas Shah Alam , saya bersama beberapa Ahli Majlis MBSA telah melawat kilang Carlsberg pada hari Khamis 5 Ogos, jam 3 petang. Kami disambut oleh Dato’ Chin Voon Loong, Timbalan Pengarah Urusan Syarikat berkenaan. Beliau memberikan penjelasan dan latar belakang syarikat serta prestasi perniagaannya semenjak ianya mula beroperasi. Untuk makluman semua, kilang Carlsberg Shah Alam telah mula beroperasi pada tahun 1972, iaitu 38 tahun dahulu. Ia merupakan di antara kilang yang terawal di kawasan tersebut dan semasa ianya dibina, hanya hutan dan belukar di kelilingnya.