Skip to main content

Pengumuman: Ceramah Perdana Selamatkan Malaysia di Hulu Kelang (10/1/11)

Semua dijemput hadir. Bagi pihak penganjur program
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Anonymous said…
Nak selamatkan Malaysia drp siapa? UMNO?

Nak selamatkan Negara ke atau nak selamtkan Anwar Ibrahim?

Dah 53 tahun merdeka, ada ke rakyat Malaysia yg melarat sebab UMNO?

Dah 53 tahun merdeka, ada ke yg masih rasa negara Malaysia ini seperti pemerintahan diktator?

Mungkin 20%-30% UMNO itu corrupt. Tapi apa bezanya dgn PKR-DAP-PAS? Tidakkah kamu juga corrupt? Apa jadi dgn balak di Kelantan? Siapa yg mendapat keuntungan berlipat ganda? UMNO? PAS? ADUN PAS? ADUN BN?

Pasir di Selangor..siapa yg songlap terang-terangan? KSSB itu sebagai menutup perompak.

Isu SUK pun nak di politikkan sampai tahap memalukan Khusrin. Siapa yg dengan berdendam dgn siapa? Khusrin berdendam dgn Khalid Samad ke atau Khalid Samad berdendam dgn Khusrin?

Penjelasan Khusrin adalah lebih professional. Penentangan MB terhadap perlantikkan Khusrin sebagai SUK yg baru lebih kepada menjerat diri sendiri.

Sekarang siapa yg rugi?
Anonymous said…
anon 5:46

nak selamatkan Malaysia dari UMNO ngan makhluk perosak mcm ko...ahaha..

Khusrin..?? sape tu..?? ahah...layak ke nak jadi SS Selangor...langsung x layak..tgk sket qualification...

please laa..lau nak bg komen pun, biar la dgn fakta...jgn smpai memalukan diri sendiri...
Anonymous said…
20% 30% yang korup tu pemimpin tertinggi Umno. Sekali balun 500 juta (submarine) 500 juta (sukhoi). Belum kira kos PKFZ, Bakun Sime Darby dan lain lain lagi. Pakatan punya korup, beli bendera kurang dari RM3K. Itu pun mati si Teoh Beng Hock.
Anonymous said…
To Anon 5:46,

20%-30% umNGOK tu corrupt? nko BODOH KE BANGANG! 100% UMngok TU CORRUPT LA DOL!.

Siapa kata? Tun M yang cakap, tu ka nko nie spesies MELAYU umNGOK HAPRAK MUDAH LUPA!

Memang la orang MALAYSIA nie tak melarat macam rakyat INDONESIA, tapi sebelum jadi baik berubah, nampak gaya kearah tu memang dah aa dah, orang BAGHAL macam korang je buat-buat tak nampak.

-wakleman
muak dgn pr! said…
hahaha..bdk2 pr msh lg dibuai mimpi n mangharapkn anwar brahim...parti sndri pon xblh nk tadbir..parti sndri pon ade korupsi,diktator,penyelewengan(semua ni didedahkan oleh ahli parti sendri)..ade hati nk selamatkn malaysia...poraaaahhhh!!pemilihan parti pon siap bertumbuk..hahahaha..kalo pertintah malaysia nnti xtau aa cmne pemilihan parti pr nnti agaknya..msti ade yg berbunuh2..
Anonymous said…
kesiannya melihat kecelaruan dalam PR. Nampak gaya ahli2 PAS pun lebih memuliakan AI dari TG and Ust Hadi. Tg dan Ust Hadi mesti terkilan. Islam apa yg PAS nak perjuangkan. Tengoklah diri dlm cermin Yb Khalid.
lan said…
kalau dah umno totok tu memang tak boleh buat apa, cakap hanya memalukan diri dan memualkan je
lan said…
tapi yb khalid takde pula nak senerai speaker malam ni?
mae said…
Selamatkan Malaysia dari pemurtadan.

Popular posts from this blog

Berakhirnya Drama RUU 355?

Drama perlaksanaan sistem perundangan Islam yang mengambil bentuk usul persendirian YB Marang berhubung Akta 355 kelihatan menghampiri adegan penamatnya. Pada peringkat kesudahannya UMNO/BN kelihatan sebagai pihak yang meraih keuntungan terbesar dengan pembangkang berada dalam keadaan berpecah dan tidak bersepakat. Keutuhan Pakatan Rakyat yang telah mewarnai pilihan raya ke 13 pada 2013 sudah jelas hilang. Yang sepatutnya mengambil tempatnya, iaitu Pakatan Harapan, masih dalam keadaan sedikit terumbang-ambing, khususnya berhubung hubungan dengan PAS.

Tindakan UMNO/BN untuk mensasarkan PAS melalui isu perundangan Islam adalah satu ‘master-stroke’ yang tidak boleh dinafikan mana-mana pihak. Melaluinya bukan sahaja PR berpecah, namun ketidak-tentuan sikap terhadap PAS menyebabkan apa-apa tindakbalas untuk menyelamatkan keadaan menjadi tidak padu dan kurang bersungguh-sungguh. Kebergantungan terhadap PAS oleh pihak tertentu menyebabkan mereka tidak sanggup memutuskan hubungan dengan PAS s…

Kenyataan Media Amanah Mengenai RUU 355

Muqaddimah

Amanah menganggap mahkamah syariah sebagai institusi penting dalam usaha menzahirkan kebenaran dan keadilan Islam. Oleh itu imejnya sebagai institusi yang cekap dan berwibawa perlu sentiasa dijaga. Amanah bersetuju bahawa segala usaha ke arah memperkasakan mahkamah syariah, dari segi kecekapan perlaksanaan undang-undang Islam, perlu disokong dan dibantu.

Kenyataan Berhubung Usul Persendirian Marang: Cadangan Pindaan ke Atas Akta 355

MUQADDIMAH

1. AMANAH ingin menegaskan bahawa Mahkamah Syariah adalah institusi keadilan Islam dan oleh itu apa jua usaha ke arah menperkasakannya adalah disokong. Bidang kuasanya berhubung kesalahan jenayah syariah dijelaskan dalam Akta 355 sediada. Akta 355 ini perlu dijaga dengan baik dan apa jua usaha pembaik-pulihan serta pindaan terhadapnya perlu diperhalusi secara teliti supaya tidak menjejas kedudukan mahkamah syariah.

2. Akta 355 sediada telah digubal mengambil kira kedudukan dan peranan Mahkamah Syariah di dalam kerangka struktur kenegaraan Malaysia yang di dalamnya wujud Mahkamah Sivil dan juga Mahkamah Syariah. Sepertimana diketahui umum, bidang kuasa Mahkamah Syariah adalah terhad kepada orang Islam dan kesalahan-kesalahan tertentu seperti terkandung dalam Senarai II Senarai Negeri Jadual kesembilan Perlembagaan Persekutuan. Selainnya adalah di bawah Mahkamah Sivil.

3. Apa jua pindaan yang ingin dibawa semestinya selari dengan kedudukan dan peranan ini supaya tidak berlaku…