Skip to main content

Gambar Demo Air Rakyat

Rakyat menuju ke Istana Negara

Di dalam Masjid Negara
Pengumuman Solat Hajat
Suasana penuh semangat di perkarangan Masjid Negara
Perbincangan dengan pihak Polis


Sumber dari berbagai pihak, terima kasih.
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

orang shah alam said…
Orang melayu pas yang susah payah kena sembur air, tapi lim kit siang Dap yang dapat jadi TPM

apa benda ni yb.... fikirlah.

ada cina dap nak ikut buat demo. melayu tetap juga di tindas oleh anwar
Ini lah perbezaan mudah untuk membezakan pemimpin Pakatan Rakyat dengan pemimpin BN. Lihat, ahli2 parlimen bersusah payah turun bersama rakyat ke jalan raya.

Ada tak hhli parlimen BN ada turut sama berdemodengan geng baju hitam?
Anonymous said…
yb khalid samad saya raayat kedah ,,,apa kah kedah patut mengikut cara selangor,,,,,,,kalau yb nak buat beri tahu dlm akbar kami raayat kedah sejahtera menunggu ketibaan yb,,,,,jgan buat tak nampak kami raayat kedah,,,,saya terkuak naik nak pitan nak marah pasal air kedah,,,,kalu umno kedah macam org2 yb,,,tak tahu lah apa akan jadi,,politik yg yb lakukan tiada keadilan,,,mengapa selangor saja bagaimana kedah,,,,kedah air sudah dikedong tapi dilepaskan,,tapi selangor bermati2an ingin mengambil nya,,,apa kah garangan politik bagini,,,,,,fikir2 lah
sek 19 said…
Demonstrasi dah tk cam dulu lg...dulu lebih 3 ribu org..tp skrg..??..aku pun da pencen buat benda2 camni..kau trus kan lah khalid..
jgn tgok ttg isu air je sb ko bmusuh dgn syabas...cubalah arahkan kontraktor2 PR perbaiki infrastruktur trutama jalan2 yg blubang2 skitar shaha alam ni..dan mcm lg di daerah2 lain..BN dan PR sama jer...

Tapi kali ni aku nak try pangkah BN..harap mreka2 ni dah brubah..tp kalau tak berubah jugak..aku pangkah pmbangkang lah pulak..bgitulah sterusnya shingga malaysia mempunyai kerajaan mmbri keutamaan pada rakyat..dan anak cucu aku terjamin diatas tanah melayu ini..

wassalam
Anonymous said…
fru pandai, demo air fru bagi air free. tapi marah juga?
Anonymous said…
sek 19.. terpaksa agree.. most of the time - mmg nampak macam BN / PR samajer.. risau lah pulak..
YB, pls. look into other issues as well..
Anonymous said…
Apa faedahnya kerajaan selangor bagi air free 20m3 sedangkan ada rakyat yg tidak dapat merasa.

kenapa perlu turun ke jalan sedangkan kerajaan selangor boleh bincang dgn syabas & kerajaan persekutuan.

apa salah syabas sedangkan kerajaan negeri ada saham di dalamnya?

37% naik tiada salah kalau perkhidmatan yg diberikan adalah A.

Siapa sebenarnya yg marah kenaikan 37% ini?

Rakyat? tokey kilang? tokey kedai basuh kereta? tokey restoren?

berapa peratus yg akan terasa kenaikan ini?

satu lagi, kenapa teressa cock beria-ia nak naik atas masjid sedangkan umat islam nak solat? tidakkah namanya itu kurang ajar & tak tau menghormati agama islam?

berikan kami jawapannya YB bukan politik murahan sebegini.

Sesungguhnya, saya amat tidak bersetuju dgn demonstrasi jalanan ini. ini adalah cara anwar ibrahim semasa zaman universitinya & zaman reformasinya.

zaman sekarang nak masuk 2011. sorry YB, pendekatan pas dah lapuk.
Anonymous said…
Orang Shah alam:

Kit Siang pernah jugak buat apa yang dia boleh untuk Rakyat. Anak dia Guan Eng masuk penjara kerana bela orang mana??
joecharlie said…
Penulis senang sahaja. Jika organizer demo itu tidak melakukan perkara yang sama di Pulau Pinang dan Kedah, mereka itu hanya sampah yang layak dibuang di dalam jamban sahaja!

Dan kepada mereka yang hadir, sila buka minda anda semua dan berfikirlah dengan lebih bijak. Demo anda hanya slapstik murahan yang penuh dengan hipokrit. Jika anda tidak setuju dengan penulis, penulis cabar anda semua supaya berdemo pula di Pulau Pinang dan Kedah !

Berani?
Anonymous said…
Buat2 yg x tau.SYABAS @ KEbas tue tandatangan surat air malm UMNO@Bn Kalah PRU 2008.Sbb aper.Rozali @penyamun tarbus dah labur banyak kat BN Selangor tapi kalah.haha.Modal sudah kuar.tapi ntung tarak.tue gila meroyan nk naek air smpai 37% ..yg tak dpt air free tue sbb SYABAS@KEBAS..cuba usha thun 2008 dulu

http://ww1.klpos.com/v2/index.php?option=com_content&task=view&id=848&Itemid=83
Anonymous said…
dah jadi kerajaan memerintah pun masih mahu berdemo lagi?

kenapalah tak berkumpul di stadium s.alam tu buat perhimpunan raksasa?
kurang2 80k dari 150k yg didakwa tandatangan petisyen tu boleh hadir..

sengal-sengalnya la penguasa kerajaan negeri selangor ni.
PasBODO Sayang DAP said…
Demo jalanan menyusahkan rakyat!
Berapa ramai org susah sebab demo tu. ada YB terfikir ?
Anonymous said…
Eha da satu soklan lagi tertinggal..kenapa demo kat masjid..kenapa cemarkan masjid..kenapa tak kumpul di kuil atau tok kong..dan lagi kenapa orang melayu jer demo..orang china dan india tak deo..ada pun boleh kira dengan jari..ke orang melayu ni memang jadi alat dan suka diperalat sahaja...apa punya bangang lah
Anonymous said…
apa punya bodoh la yb itu yg nak dibanggakan menyusahkan rakyat adala,lepasni pegila demo kat kedah ngan peneng pulak.
Anonymous said…
Anon 2:22, janganlah bebal sangat. Anak Lim tu buat macamtu bukan nak bela budak perempuan Melayu tu, tapi nak kenakan VIP UMNO tu je. Ingat dia nak heran ke kalau lelaki tu is a nobody. Lain kali cuba berfikir macam orang ada akal.
usin said…
aku setuju dgn anon 12.12 am. sudah sudahla melayu dibodoh-bodohkan. aku x reti tul dgn penguasa2 pr ni. dah diberi amanah, jalankan lah amanah tu. perintah selangor sebaik mngkin, pehal pulak demo2 mcm monyet aka beruk ni? dlm gambar tu tak nampak pulak cina @ india ikut sama. dorang tu bukan rakyat slangor ke? harap yb tu yang berhormat, bukan yang bodoh bangang....
usin said…
wahai hari hari rakyat susah, pehal pulak nak tunjuk perbezaan antara penguasa pr dgn bn. sama2 turun ke jalanraya buat demo konon. jgn hipokritlah!!! air kt kedah & pulau pinang dah lama naik. tak suruhpun rakyat dua negeri kt utara tu buat demo berarak kt jalanraya. sikap berpilih2 mcm ni namanya munafik!!!
pkks said…
ydp kuala selangor bersama ydp shah alam.
WAZAHU said…
aku setuju Shah Alam kata org melayu sibuk berdemo, cina juga dapat laba.ingat dah jd yb boleh settle apa yg BN tak buat rupa2nya cakap ja lebih habuk pun tarak...dah takda melayu ka kt malaysia ni

Popular posts from this blog

Berakhirnya Drama RUU 355?

Drama perlaksanaan sistem perundangan Islam yang mengambil bentuk usul persendirian YB Marang berhubung Akta 355 kelihatan menghampiri adegan penamatnya. Pada peringkat kesudahannya UMNO/BN kelihatan sebagai pihak yang meraih keuntungan terbesar dengan pembangkang berada dalam keadaan berpecah dan tidak bersepakat. Keutuhan Pakatan Rakyat yang telah mewarnai pilihan raya ke 13 pada 2013 sudah jelas hilang. Yang sepatutnya mengambil tempatnya, iaitu Pakatan Harapan, masih dalam keadaan sedikit terumbang-ambing, khususnya berhubung hubungan dengan PAS.

Tindakan UMNO/BN untuk mensasarkan PAS melalui isu perundangan Islam adalah satu ‘master-stroke’ yang tidak boleh dinafikan mana-mana pihak. Melaluinya bukan sahaja PR berpecah, namun ketidak-tentuan sikap terhadap PAS menyebabkan apa-apa tindakbalas untuk menyelamatkan keadaan menjadi tidak padu dan kurang bersungguh-sungguh. Kebergantungan terhadap PAS oleh pihak tertentu menyebabkan mereka tidak sanggup memutuskan hubungan dengan PAS s…

Video Parlimen: Melayu, Songkok dan Biadab?

Banyak yang telah diperkatakan berkenaan respon saya terhadap Pasir Salak di Parlimen awal minggu ini. Saya sertakan disini video perbalahan tersebut.



Dia mencarut dan mempermainkan nama keluarga Seputeh dan apabila ditegur terus berdegil. Kemudian dia terus mengejek Batu Kawan yang turut menegurnya. Sikap degil Pasir Salak mempertahankan akhlak buruk diri sendiri terpaksa saya hadapi dengan kata-kata keras sebegitu dan malangnya dibela pula oleh Speaker.

Harap saksikan dan nilai sendiri videonya secara keseluruhan dan jangan dirujuk satu lagi versi yang telah disunting melalui Blog BNBBC. Sudahlah akhlak tidak seberapa, cuba menipu pula?



WaLlahu 'Alam
KHALID SAMAD

Penjelasan atas Fitnah yang Disebar Kononnya Ahli Parlimen Shah Alam, YBKS 'Sembah Ayam'

1. PAS untuk sekian kali sudah bertukar menjadi parti fitnah dan maki hamun. Tiada selain memunafikkan, mengkafirkan atau dituduhnya syirik kepada orang lain termasuklah dalam gambar saat akhir video CNY yang dibuat DAP.



2. Perlu faham bahawa mengikut bahasa Cina, perkataan Na (itu) Ji (Ayam) yang kebetulan bunyinya sama macam Najib.

3. Video tersebut adalah berkaitan Kisah Ayam itu (Na Ji) yang jahat dan selalu merugikan tuannya.

4. Tuannya serah ayam itu kepada YB Teresa kerana sudah tidak mampu lagi membela ayam itu. Tiba-tiba semasa menerima ayam itu, ia terlepas lari, mereka semua mengejarnya dan berjaya ditangkapnya semula.

5. YBKS telah memasukkan ayam itu (na ji) dalam sangkar (penjara) dan ucap Selamat Tahun Baharu Cina.

6. Photo terakhir itu menunjukkan mereka semua mengucapkan Selamat Tahun Baru Cina pada Na Ji yang sudah berada dlm sangkar (penjara).


7. Tiada upacara atau scene sembahan di situ. Gong Xi Faa Chai yang disebut bukanlah penyembahan.

Seronokkah buat dan se…