Skip to main content

Video: Beza di antara UMNO dan PAS

“Dasar perjuangan PAS ialah Islam, yang menekankan persoalan keadilan. Ianya menghasilkan perpaduan di atas dasar keadilan. Ianya tidak menanam bibit-bibit perpecahan ataupun bibit-bibit kebencian di antara agama ataupun kaum. Dasar perjuangan UMNO adalah Melayu, ianya perjuangan yang sempit, ia kononnyalah mementingkan kedudukan hanya satu bangsa. Ianya menanamkan bibit-bibit perpecahan, kebencian dan perbalahan di antara kaum. Di atas dasar perjuangan Melayu yang tidak ada dasar dan peraturan yang jelas, ianya mengharuskan rasuah, mengharuskan penyelewengan, mengharuskan kezaliman dan penindasan”




Video ihsan Malaysiakini
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

InsyaAllah Melayu Cina India Punjabi Iban Kadazan dll
akan bersatu hati menyokong Pakatan Rakyat utk menyelamatkan negara kita yang tercinta.
Ameen..
joecharlie said…
Yang Hantar kau belajar keUK tu adalah Parti Pas bukan parti UMNOke? yang Parti Melayu supaya anak orang Islam pandai betul ke? atau bapak kau yg hantar keUK? aku saja nak tau.
Anonymous said…
joecharlie, yg UMNO tu pakai duit BAPAK diaorg ke duit BAPAK kau utk antar budak2 gi obersi? saja nk tau...
anak bapak said…
joecharlie

yg aku dok bayar income tax dan perbagai tax kat kerajaan tu duit bapak kau ke?
Anonymous said…
salam....
sekadar rasa keliru dengan dasar perjuangan pas, pkr dan dap....

pas perjuangkan islam... alhamdulillah...

pkr perjuangkan keadilan kepada anwar.... (seingar saya la)

dap perjuarkan malaysian malaysia...
jauh menympang nak memperjuangkan islam,

"langkah mayat saya dulu kalau nak tubuhkan negara iaslam" kata karpal.... (betulkan saya kalau salah ye...

ini adala perbezaan dasar yg saya nampak dalam pk skarang....

sila tegur saya kalau salah...

salam....
Mustapha said…
Yb..umno dah banyak bodohkan pemikiran org melayu.

Umno tak layak bersatu dengan pas
atas sebab dasar sekular umno.
Anonymous said…
Punyalah bangang!! si joecharlie. Duit kerajaan adalah duit rakyat. Bukan duit umno. Tak heranlah si mamat joecharlie dok dalam umno lagi sebab otak dia tak bolih fikir. setiap cukai yg kita bayar itu, pergi pada kerajaan..dan macam2 lagi..duit inilah digunakan untuk rakyat bukan duit umno. Lu fikir sendiri..
mut said…
Kalau yang cerdik mesti tak tanya soalan macam joecharlie tu.

Masalahnya kalau otak macam tu, mesti dia terasa pandai masa dia menaip soalan tu.
Ganjaweed said…
Duit hantar anak overseas tu semua duit rakyat sendiri.

Bukan duit UMNO.

Jangan lupa atau terkeliru.
iqra said…
Salam...Dlm Islam dah jelas perjuangan yg sebenar adalah Islam. Kaum (Melayu, Cina, India, Iban, Kadazan, dll) adalah supaya manusia saling kenal mengenal antara satu sama lain,dan bukan utk dijadikan sebagai cara hidup manusia.
Berlainan dgn Islam, ia adalah kurniaan dari sumber yg tiggi dan mulia dari Pencipta alam semesta, yg mengetahui selok belok makhluq seluruhnya.
Diturunkan sekali Kitab sebagai rujukan bertulis sepanjang zaman, yg di dlmnya mukjizat utk hati yg suci dan bersih.
Sebaliknya perjuangan berlandaskan perkauman adalah sempit dan ketinggalan zaman terutama bg masyarakat berbilang kaum seperti Malaysia.
Oleh yg demikian perpaduan yg dibawa oleh Islam adalah lebih ke hadapan dari perpaduan yg berdasarkan perkauman, malah pihak yg majoriti akan menelan yg minoriti atau pun semuanya akan hancur baur antara satu dgn yg lain.
Tapi berlainan dgn perpaduan yg di landaskan oleh Islam, semua akan selamat dan tiada paksaan di dlmnya selagi saling hormat menghormati, malah perpaduan yg diciptakan melalui Islam lebih perkasa dan bermakna.

Analoginya:
Perkauman= 1+1= 2
Islam= 1+1= 11

Wallahu'alam...
ANAK RAJA said…
dULU PERKAM ...PASTU uMNO..DULU jOHARI SKRANG JOECHARLIE...TAPI KATA SOKONG MELAYU..
TO IQRA ..I LIKE YOUR COMMENT
SetiaSelalu said…
Syabas PAS ! Ramai orang cina & india dan bukan melayu hari ini tahu PAS bukan racist dan extremist.
Dulu kami takut PAS tapi PAS telah buktikan di banyak keaadaan ia lah parti yang tak mahu main politik perkauman dan yg penting TAK mahu kezaliman seperti kematiaan orang di tahan dan di lok up polis.
Kami tak akan lupa Kugan,Beng Hock,dan Altantuya.
PAS pun tak sokong ISA dan TAK CURI WANG RAKYAT ia itu RASUAH.
Lihat kekayaan Mahathir dan Anak dia-berapa bisnes termasuk San Miguel Beer Corp.Phillipines dan pencuri yg besar Taib Mahmud.
HIDUP PAS untuk SEMUA bukan Umnoputra,Mcaputra, Micputra atau Bnputra.
Ketuanan Melayu ? Kami TAK BODOH Lagi. Hidup Reformasi !
Anonymous said…
joecharlie..

Nko nie BODOH! BODOH! BODOH! macam Geng Kepala Lembu.

Silap hari bulan LEMBU pun cerdik sket dari nko.

Nko ingat um-NGOK bagi kami makan ke? Kalau keje Kerajaan sekalipun um-NGOK yang bayar gaji ke?

GAJI PM dan seangkatan denganya pun hasil dari duit rakyat tau, BODOH! Diaorang cuma mengurus je.

PARIAH PUNYA TOTOK umngok!

Popular posts from this blog

Berakhirnya Drama RUU 355?

Drama perlaksanaan sistem perundangan Islam yang mengambil bentuk usul persendirian YB Marang berhubung Akta 355 kelihatan menghampiri adegan penamatnya. Pada peringkat kesudahannya UMNO/BN kelihatan sebagai pihak yang meraih keuntungan terbesar dengan pembangkang berada dalam keadaan berpecah dan tidak bersepakat. Keutuhan Pakatan Rakyat yang telah mewarnai pilihan raya ke 13 pada 2013 sudah jelas hilang. Yang sepatutnya mengambil tempatnya, iaitu Pakatan Harapan, masih dalam keadaan sedikit terumbang-ambing, khususnya berhubung hubungan dengan PAS.

Tindakan UMNO/BN untuk mensasarkan PAS melalui isu perundangan Islam adalah satu ‘master-stroke’ yang tidak boleh dinafikan mana-mana pihak. Melaluinya bukan sahaja PR berpecah, namun ketidak-tentuan sikap terhadap PAS menyebabkan apa-apa tindakbalas untuk menyelamatkan keadaan menjadi tidak padu dan kurang bersungguh-sungguh. Kebergantungan terhadap PAS oleh pihak tertentu menyebabkan mereka tidak sanggup memutuskan hubungan dengan PAS s…

Kapal Perang Tariq Ibn Ziyad dan Isu Bai’ah Taklik – Kata Penutup

Pada 8 Ramadhan tahun ke-92 Hijrah, tentera-tentera Islam di bawah pimpinan Tariq Ibn Ziyad telah mendarat di bumi Sepanyol selepas merentasi lautan Mediterranean. Sebaik sahaja mendarat, Tariq mengarahkan supaya kapal-kapal tentera Islam ini dibakar. Beliau melakukan ini dengan tujuan supaya tentera-tenteranya menyedari bahawa mereka tiada pilihan lain selain dari meneruskan perjuangan, samada gugur atau mencapai kemenangan.

Bagi yang tidak faham, tindakan Tariq Ibn Ziyad merupakan tindakan yang tidak bertanggung jawab, mencampakkan nyawa tentera-tenteranya dalam bahaya, kejam dan zalim! Bagi yang tidak berilmu, mereka akan pantas menyatakan tindakan itu adalah haram kerana cuba membunuh diri!

Dari sudut strategi peperangan ianya menzahirkan satu tekad yang teramat tinggi agar berjuang berhabis-habisan agar mencapai kemenangan. Tindakan membakar kapal-kapal ini adalah bertujuan untuk menghalang tentera Islam dari memikirkan pilihan untuk berpatah balik, berundur dan lari dari pertempur…

Penjelasan atas Fitnah yang Disebar Kononnya Ahli Parlimen Shah Alam, YBKS 'Sembah Ayam'

1. PAS untuk sekian kali sudah bertukar menjadi parti fitnah dan maki hamun. Tiada selain memunafikkan, mengkafirkan atau dituduhnya syirik kepada orang lain termasuklah dalam gambar saat akhir video CNY yang dibuat DAP.



2. Perlu faham bahawa mengikut bahasa Cina, perkataan Na (itu) Ji (Ayam) yang kebetulan bunyinya sama macam Najib.

3. Video tersebut adalah berkaitan Kisah Ayam itu (Na Ji) yang jahat dan selalu merugikan tuannya.

4. Tuannya serah ayam itu kepada YB Teresa kerana sudah tidak mampu lagi membela ayam itu. Tiba-tiba semasa menerima ayam itu, ia terlepas lari, mereka semua mengejarnya dan berjaya ditangkapnya semula.

5. YBKS telah memasukkan ayam itu (na ji) dalam sangkar (penjara) dan ucap Selamat Tahun Baharu Cina.

6. Photo terakhir itu menunjukkan mereka semua mengucapkan Selamat Tahun Baru Cina pada Na Ji yang sudah berada dlm sangkar (penjara).


7. Tiada upacara atau scene sembahan di situ. Gong Xi Faa Chai yang disebut bukanlah penyembahan.

Seronokkah buat dan se…