Skip to main content

Teh Tarik Session Featuring Khalid Samad

Khalid Abdul Samad is a politician and a Member of Parliament of Shah Alam. A PAS representative since 1983, he became a central committee member from 1987 to 1993. Khalid was also detained under the Internal Security Act (ISA) during Ops Lalang.

During the 2008 General Election Khalid was elected to the Dewan Rakyat. Join YB Khalid in the inaugural Teh Tarik Session where he will give a talk on The New PAS: Rising to New Challenges.

Date: Thursday, 11 March, 2010

Time: 5pm onwards

Venue: Killiney Kopitiam, G-03 Sooka Sentral, Jalan Stesen Sentral 5, Kuala Lumpur

Please respond to the invitation on malaysiandigest.com if you are interested.
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Manjung Mari said…
Syabas YB Khalid..!!
Ini lah contoh terbaik seorang YB yg betul2 prihatin dan pandai menjaga kepentingan rakyat!! Insyaallah kami akan turun ramai2 ke majlis YB tu...Cuma nak tanya YB - kita pekena teh tarik jer ka?? kalau boleh masa kami pi bagi la door gifts yg kaw-kaw punyer! Tarokla kat dlm beg tu HP ka seketoi,Songket Trengganu ka,tiket wayang ka,boucer Jusco la dll. mcm tu baru lah nampak YB-YB kita ni tak sengkek kan? Selamat berjumpa.
Anonymous said…
kalau YB ada duit lebih .. elok lebih baik beri kat anak yatim, sekolah tahfiz atau yg sertaraf dgn itu daripada beri door gift. Yang datang tu pun bukan tak mampu ... dan sengkek.
Anonymous said…
Kenapa tak buat dekat Shah Alam.macham nak tukar tempat bertanding kot.

Popular posts from this blog

Berakhirnya Drama RUU 355?

Drama perlaksanaan sistem perundangan Islam yang mengambil bentuk usul persendirian YB Marang berhubung Akta 355 kelihatan menghampiri adegan penamatnya. Pada peringkat kesudahannya UMNO/BN kelihatan sebagai pihak yang meraih keuntungan terbesar dengan pembangkang berada dalam keadaan berpecah dan tidak bersepakat. Keutuhan Pakatan Rakyat yang telah mewarnai pilihan raya ke 13 pada 2013 sudah jelas hilang. Yang sepatutnya mengambil tempatnya, iaitu Pakatan Harapan, masih dalam keadaan sedikit terumbang-ambing, khususnya berhubung hubungan dengan PAS.

Tindakan UMNO/BN untuk mensasarkan PAS melalui isu perundangan Islam adalah satu ‘master-stroke’ yang tidak boleh dinafikan mana-mana pihak. Melaluinya bukan sahaja PR berpecah, namun ketidak-tentuan sikap terhadap PAS menyebabkan apa-apa tindakbalas untuk menyelamatkan keadaan menjadi tidak padu dan kurang bersungguh-sungguh. Kebergantungan terhadap PAS oleh pihak tertentu menyebabkan mereka tidak sanggup memutuskan hubungan dengan PAS s…

Kapal Perang Tariq Ibn Ziyad dan Isu Bai’ah Taklik – Kata Penutup

Pada 8 Ramadhan tahun ke-92 Hijrah, tentera-tentera Islam di bawah pimpinan Tariq Ibn Ziyad telah mendarat di bumi Sepanyol selepas merentasi lautan Mediterranean. Sebaik sahaja mendarat, Tariq mengarahkan supaya kapal-kapal tentera Islam ini dibakar. Beliau melakukan ini dengan tujuan supaya tentera-tenteranya menyedari bahawa mereka tiada pilihan lain selain dari meneruskan perjuangan, samada gugur atau mencapai kemenangan.

Bagi yang tidak faham, tindakan Tariq Ibn Ziyad merupakan tindakan yang tidak bertanggung jawab, mencampakkan nyawa tentera-tenteranya dalam bahaya, kejam dan zalim! Bagi yang tidak berilmu, mereka akan pantas menyatakan tindakan itu adalah haram kerana cuba membunuh diri!

Dari sudut strategi peperangan ianya menzahirkan satu tekad yang teramat tinggi agar berjuang berhabis-habisan agar mencapai kemenangan. Tindakan membakar kapal-kapal ini adalah bertujuan untuk menghalang tentera Islam dari memikirkan pilihan untuk berpatah balik, berundur dan lari dari pertempur…

Dilema ADUN PAS Selangor

Kebelakangan ini kita membaca ide yang agak kontroversi dikemukakan berhubung kedudukan para ADUN PAS di negeri Selangor. Ide kontroversi ini mencadangkan supaya mereka melompat keluar PAS dan menyertai Keadilan dan seterusnya bertanding kembali kerusi mereka sebagai incumbent atau penyandang tetapi atas tiket Keadilan. Saya yakin ADUN PAS ini sedang dalam sedikit dilema mengenai cadangan ini.