Skip to main content

Teh Tarik Session Featuring Khalid Samad

Khalid Abdul Samad is a politician and a Member of Parliament of Shah Alam. A PAS representative since 1983, he became a central committee member from 1987 to 1993. Khalid was also detained under the Internal Security Act (ISA) during Ops Lalang.

During the 2008 General Election Khalid was elected to the Dewan Rakyat. Join YB Khalid in the inaugural Teh Tarik Session where he will give a talk on The New PAS: Rising to New Challenges.

Date: Thursday, 11 March, 2010

Time: 5pm onwards

Venue: Killiney Kopitiam, G-03 Sooka Sentral, Jalan Stesen Sentral 5, Kuala Lumpur

Please respond to the invitation on malaysiandigest.com if you are interested.
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Manjung Mari said…
Syabas YB Khalid..!!
Ini lah contoh terbaik seorang YB yg betul2 prihatin dan pandai menjaga kepentingan rakyat!! Insyaallah kami akan turun ramai2 ke majlis YB tu...Cuma nak tanya YB - kita pekena teh tarik jer ka?? kalau boleh masa kami pi bagi la door gifts yg kaw-kaw punyer! Tarokla kat dlm beg tu HP ka seketoi,Songket Trengganu ka,tiket wayang ka,boucer Jusco la dll. mcm tu baru lah nampak YB-YB kita ni tak sengkek kan? Selamat berjumpa.
Anonymous said…
kalau YB ada duit lebih .. elok lebih baik beri kat anak yatim, sekolah tahfiz atau yg sertaraf dgn itu daripada beri door gift. Yang datang tu pun bukan tak mampu ... dan sengkek.
Anonymous said…
Kenapa tak buat dekat Shah Alam.macham nak tukar tempat bertanding kot.

Popular posts from this blog

Lawatan Kerja ke Kilang Carlsberg

Tajuk posting saya kali ini barangkali akan memeranjatkan sesetengah pihak. Lanjutan daripada perbincangan berhubung Terminal Bas Shah Alam, saya bersama beberapa Ahli Majlis MBSA telah melawat kilang Carlsberg pada hari Khamis 5 Ogos, jam 3 petang. Kami disambut oleh Dato’ Chin Voon Loong, Timbalan Pengarah Urusan Syarikat berkenaan. Beliau memberikan penjelasan dan latar belakang syarikat serta prestasi perniagaannya semenjak ianya mula beroperasi. Untuk makluman semua, kilang Carlsberg Shah Alam telah mula beroperasi pada tahun 1972, iaitu 38 tahun dahulu. Ia merupakan di antara kilang yang terawal di kawasan tersebut dan semasa ianya dibina, hanya hutan dan belukar di kelilingnya.

Oktoberfest dan Pendirian Saya

Temuramah saya yang dibuat oleh ISMA berhubung isu Oktoberfest telah banyak menimbulkan kontroversi. Mungkin kerana ramai hanya membaca tajuk. Sepertimana biasa. Malas untuk membaca dan faham tetapi teringin sangat mengutuk. Lebih-lebih lagi bila yang memberi komen itu adalah diri saya. Malang sungguh nasib mereka ini. Tidak faham dan terus menceritakan mengikut selera mereka. Sampai ada yang mengatakan saya ‘sokong’ dan ucapkan tahniah. Biasalah. Kalau semua sudah faham, kurang pulalah kerja untuk saya!

Menjawab Najib Razak

1. Bekas SU Politik saya Ahli Lembaga Penasihat DBKL. Ianya jawatan non-executive dan hanya berfungsi menasihati Dato Bandar dalam isu-isu dasar. Lembaga tersebut tidak memberi kelulusan untuk apa-apa permohonan.
2. Ya saya yang lantik kerana dia berpengalaman sebagai Ahli Majlis MBSA selama dua sesi dan merupakan seorang profesional lulusan Kejuruteraan dari sebuah Universiti Amerika. Dengan Pengalaman dan ilmunya dia dipercayai boleh menasihati Dato Bandar DBKL dalam banyak persoalan.
3. Ya dia juga Ketua AMANAH Kawasan Shah Alam sejak 2015 dan merupakan pimpinan pelapis yang insyaAllah akan gantikan saya.
4. Saya Ahli Parlimen Shah Alam sejak 2008, kawasan 80% pengundi Melayu yang telah menangkan saya dengan majoriti sebanyak 30 ribu lebih pada 2018. Shah Alam kawasan Melayu dan mereka inginkan wakil dan kepimpinan yang bebas rasuah.

5. Maksud 'broker' adalah orang seperti Jho Low. Takkan Jib tak tahu? Bukankah Jib dikatakan banyak gunakan khidmat beliau untuk bantu Melayu khus…