Skip to main content

Teh Tarik Session Featuring Khalid Samad

Khalid Abdul Samad is a politician and a Member of Parliament of Shah Alam. A PAS representative since 1983, he became a central committee member from 1987 to 1993. Khalid was also detained under the Internal Security Act (ISA) during Ops Lalang.

During the 2008 General Election Khalid was elected to the Dewan Rakyat. Join YB Khalid in the inaugural Teh Tarik Session where he will give a talk on The New PAS: Rising to New Challenges.

Date: Thursday, 11 March, 2010

Time: 5pm onwards

Venue: Killiney Kopitiam, G-03 Sooka Sentral, Jalan Stesen Sentral 5, Kuala Lumpur

Please respond to the invitation on malaysiandigest.com if you are interested.
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Manjung Mari said…
Syabas YB Khalid..!!
Ini lah contoh terbaik seorang YB yg betul2 prihatin dan pandai menjaga kepentingan rakyat!! Insyaallah kami akan turun ramai2 ke majlis YB tu...Cuma nak tanya YB - kita pekena teh tarik jer ka?? kalau boleh masa kami pi bagi la door gifts yg kaw-kaw punyer! Tarokla kat dlm beg tu HP ka seketoi,Songket Trengganu ka,tiket wayang ka,boucer Jusco la dll. mcm tu baru lah nampak YB-YB kita ni tak sengkek kan? Selamat berjumpa.
Anonymous said…
kalau YB ada duit lebih .. elok lebih baik beri kat anak yatim, sekolah tahfiz atau yg sertaraf dgn itu daripada beri door gift. Yang datang tu pun bukan tak mampu ... dan sengkek.
Anonymous said…
Kenapa tak buat dekat Shah Alam.macham nak tukar tempat bertanding kot.

Popular posts from this blog

Keadilan Saidina Umar Al-Khattab Terhadap Rumah Ibadah Agama Lain

Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengemukakan sebuah kisah dari zaman pemerintahan Saidina Umar Al-Khattab (r.a) untuk tatapan dan renungan tuan-tuan sekalian. Melalui pendedahan ini, adalah diharap sebahagian dari ummat Islam yang tidak memahami konsep keadilan Islam terhadap agama lain, akan sedikit sebanyak dapat memikirkan kembali sikap dan pendirian mereka itu. Kisah yang ingin dikemukakan adalah kisah Saidina Umar dan Kanisah (gereja) Al-Qiamah yang terletak di Quds. Kisah ini adalah petikan dari muka surat 114, kitab Itmam al-Wafa’ fi sirah al-Khulafa’ , tulisan as-Syeikh Muhammad bin al-Afifi al-Banjuri, Darul Ibnu Hazim. “Dan apabila masuknya Saidina Umar ke dalam kota, maka masuklah beliau ke dalam Kanisah (gereja) al-Qiamah, dan beliau duduk di ruang utama gereja tersebut . Setelah tiba waktu solat asar, maka berkata Saidina Umar kepada Patriach Kanisah tersebut, “Saya ingin mengerjakan solat.” Jawab Patriach: “Solat sahajalah di sini”. Tetapi Umar menolak cadan

Surat Terbuka Untuk Penduduk Seksyen 23

2hb September 2009 M 13 Ramadan 1430 H السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Kehadapan penduduk Seksyen 23 yang dihormati, Semoga surat ini menemui tuan-tuan dalam keadaan sihat wal afiat serta keimanan yang teguh dan jitu berkat bulan Ramadhan ini. Saya mengambil kesempatan ini untuk mengingatkan diri saya serta tuan-tuan akan Firman Allah, Surah Al Maaidah ayat 8 yang bermaksud; “Bertindak adil! Ianya lebih rapat dengan keTaqwaan.” Semoga dalam usaha kita membina keTaqwaan dalam bulan Ramadhan ini, kita mengingati hakikat bahawa ‘keTaqwaan’ yang diusahakan itu mempunyai hubungan rapat dengan keadilan. Keadilan ini pula perlu dilaksanakan terhadap semua, walaupun terhadap yang tidak disenangi. Ini ditegaskan di dalam ayat yang sama yang bermaksud, “dan jangan oleh kerana kebencian kamu terhadap sesuatu kaum menyebabkan kamu tidak berlaku adil…” Kalau terhadap kaum yang dibenci sekalipun dituntut keadilan, apatah lagi terhadap jiran sekampung dan warga sekota? Walaupun mereka tidak seba

Peta Lokasi Berhubung Kuil Seksyen 19

Memandangkan persoalan kuil Seksyen 19 yang ingin dipindahkan telah menjadi isu Nasional, saya sertakan di sini peta-peta yang menunjukkan kedudukan lokasi-lokasi yang relevan berhubung persoalan ini. Oleh yang demikian, tuan-tuan boleh menilai sendiri samada tapak cadangan di Seksyen 23 adalah wajar atau sebaliknya. [PETA 1 - Seksyen 19,20,22 dan 23] Peta pertama menunjukkan kedudukan Seksyen 19, 20, 22 dan 23 serta kedudukan kuil di Seksyen 19, tapak cadangankan asal oleh BN di Seksyen 22 dan tapak yang dicadangkan di Seksyen 23. Harap diberi perhatian bahawa Seksyen 22 merupakan kawasan Industri berat (berwarna gelap) tanpa adanya rumah berhampiran sepertimana peta yang kedua. Dakwaan Seksyen 22 adalah kawasan majoriti masyarakat India adalah dakwaan palsu. [PETA 2 - Seksyen 22] Peta ketiga menunjukkan ‘close-up’ Seksyen 19 dan bagaimana Kuil berkenaan dikelilingi rumah. Jarak di antara rumah terdekat dan Kuil adalah lebih kurang 20 kaki iaitu selebar jalan. [PETA 3 - Seksyen