Friday, January 22, 2010

Surat Jemputan Kunjungan Hormat Ahli Parlimen Shah Alam Menghadap Baginda Sultan Selangor



Berkaitan: Khalid Samad dipanggil Menghadap Sultan(Sinar Harian)
Khalid Samad Menghadap Sultan Selangor (Malaysiakini)
Sultan Selangor minta Khalid Samad kemuka syor, elak polemik (The Malaysian Insider)

-Pejabat YB Khalid Samad-

39 comments:

abe MIE 'TERJAH' said...

Zulkifli kata Khalid Samad Bodoh, jahil...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Anonymous said...

apa result?
sultan murka ke?

aku pasti sebab semua penduduk shah alam ni (yg beragama Islam) memang murka dgn YB.

Saya sokong kata-kata Zulkifli Nordin..

Blog Zaid Ibrahim said...

Khalid Samad dari PAS adalah seorang pemimpin politik yang saya hormati kerana beliau berani mempertahankan perkara atau prinsip yang benar walau pun mungkin ada orang anggap ia akan rugi dari segi politik. Itulah yang membezakan ahli politik yang ada intelek dan integriti dengan orang politik yang bersifat murahan dan oportunis. Orang yang rakus biasanya tak faham isu yang diperkatakan, atau kalau pun dia faham isu, orang jenis itu akan terus berdrama dan berlakon untuk mendapat sokongan orang ramai dengan diperalatkan melalui ucapan sensasi dan penuh emosi.

Selanjutnya

Anonymous said...

Zul Nordin yg kau sokong?? kakahahah.... Aku hanya mampu gelak je kat kau ni, sbb aku tau ckp apa pun tak guna. Semoga dikurniakan hidayah kpd kita semua, termasuk la Zul Nordin dan para penyokongnya.

Anonymous said...

YB,
I'm a non-muslim and I support you on what you've done so far! Keep it up..

jab sp said...

Alangkah ruginya jika akal yang dikurniakan Allah tidak digunakan sebaik mungkin.Islam bukan agama yang statik,kaku.
Alangkah baiknya jika mereka mereka yang mengaku bertanggung jawap terhadap Islam melakukan bukan setakat tutur kata,tetapi amat baik dan terpuji jika dapat memperlihatkan dengan perbuatan.
Satu ketika dahulu DYMM Sultan Johor bukan setakat mampu bertitah malah baginda mampu pula berada di saf hadapan sebagai imam dan membaca khutbah dan terbaharu Pemangku Raja Kelantan yang mengimamkan solat hajat sewaktu keberangkatan baginda dari luar Kelantan.
Pembesar macam inilah yang akan sentiasa dihurmati dan dsanjungi tegurannya kerana mereka tahu apa yang mereka perkatakan.

Yeos said...

Kalau dah tau cakap pun tak guna, abis, apsal kau cakap jugak?

Dasar LEMBU.

mankeldai said...

sememangnya pencacai umno berperangai seperti lembu!

Harvin Dhillon said...

Keep up the good work YB, you are truly a man of a great intellect. A man of the people :)

matt said...

YB if only we had far sighted politicians like you Malaysia will come to its glorious past and by the way Selangor is with you syabas YB.

hibou said...

YB, thank you for speaking up for truth, for Islam.

annantharajan said...

GOOD JOB YB, PLS KEEP IT UP. WE ARE WITH YOU. HIDUP PAS, WUJUD KEHARMONIAN. PAS FOR ALL.

Anonymous said...

hebat tu YB;

ceritalah sikit ape yang terjadi..

he. he

peminat YB dululah..

sekarang tak lagi

Anonymous said...

dear yb khalid

1) i support u. many of us like-minded people do.

2) what can we do to help?

3) do you need numbers to show up anywhere?

4) just make that clarion call here.

5) you cannot be alone facing this. we are all with you.

6) just name the place and the time.

4RAKYAT

Anonymous said...

I am your loyal supporter from Kuching. Keep up the good work. YB akan selalu konsisten dengan berpandukan alquran dan hadis.

Anonymous said...

FIZIKAL
YB nampak kurang segak dan garang...misai dan jamban tak terurus.. bulu hidung kadang-kadang terkeluar... trim la sikit baru smart sikit baru lah ...

EMOSI
Kacau la, walau faktanya betul kalu tak kena dengan kaedahnya penyampaian orang ramai tak boleh terima... adjust sikit emosi semasa bercakap.. kurangkan menembak biarlah memujuk dan berbisik

MENTAL

biarpun kita ada sijil mengunung tapi tak kena dengan minat orang ramai pun tak boleh.. kena analisis dengan agama merentasi budaya.. jangan bedal saja.. yang penting kaedah

PESANAN

Org ramai akan anggap bahawa YB banyak juga dosa kerana mencentus malah hubungan dengan manusia ( Hablumminannas) Bukan golongan alim.. for what meraka nak ikut YB

Ubah lagi sikit kaedah, guna akal..

Anonymous said...

"aku pasti sebab semua penduduk shah alam ni (yg beragama Islam) memang murka dgn YB."

Ada buktike semua penduduk Shah Alam murka dgn YB??? Jgn cakap hentam aje...

Chulalankorn said...

YB, you are doing a great job..Just do what you have to do and all right-minded Malaysians are with you...
Some of you here, wants to let everyone know that you are non-muslim and you support YB...
You don't have to, just b'cos he's from PAS... Just write - I'm a Malaysian and I...blah..blah..blah...
I mean well, when I say this, so don't get upset..
I sincerely think, that YB would be better off in DAP, and with his presence, more moderate Malays willl join in...
At the end of the day, what we all want, is to get rid of the present day Govt, who are actually draining the country of the Tax payers monies and squandering....
YB here is one rare 'commodity'...WE NEED YOU BROTHER... MAY GOD BLESS YOU.

Anonymous said...

YB khalid

saya ahli pas tegar menyokong tuan

Anonymous said...

Hm..setelah membaca komen YB

Saya rasa komoen YB adalh betul, tetapi adalah too shallow dan tidak melihat kepada konteks sebenar masyarakat Malaysia, yang mempunyai pemahaman yang mungkin berlainan daripada YB mengenai kalimah Allah

Kenyataan YB hanya lebih kepada eepentingan politik YB.

saaya juga terkilan apabila YB menyebut undang2 islam di selangor sudah outdated

YB cakap tanpa berfikir. Saya boleh juga berkata Perlembagaan Persekutuan sudah outdated

fikir2 kan lah YB

Orang PAS batu 3

Anonymous said...

cerita la YB, apa istana royak ko demo.. guano tak update slalu kat blogg demo.. ada yang tok keno ko?

Sekretariat Parlimen Kota Raja said...

Salam untuk semua,

PAS Kawasan Kota Raja menjemput anda semua untuk hadir ke Majlis Ceramah Isu-Isu Semasa oleh YB Tuan Haji Abd Khalid Samad, Ahli Parlimen Shah Alam yang akan diadakan Kampun Lombong Jalan Kebun Seksyen 29 Shah Alam pada malam ini 23.01.2010 Jam : 9.00 malam.

detail :-

http://p111kotaraja.blogspot.com/2010/01/malam-ini-ceramah-khalid-samad_23.html

Datang jgn tak datang sbb YB akan jelaskan semua persoalan.

Semua di jemput hadir

Anonymous said...

Salam,
Perkataan Allah, Alhamdullah, Masaallah, Subhanalallah dah biasa orang bukan islam sebut.Dalam udang-undang JAIS perkataan ni dilarang disebut oleh bukan islam. Pastinya itu tidak rasional. Bagaimana dengah kalimah Allah dan Muhamaad pada sesetengah logo pihak berkuasa spt polis, tentera? Bukan saja mereka pakai tapi mereka cempak topi mereka dan mereka bawa juga dalam tandas. Kena buat logo baru?

rocky said...

keep up your good work and your spirit. may Allah bless you.

aZRoy said...

salam yb, you are a great leader, and you have my full support.

musang said...

adik beradik seketurunan sama saja. Dlm umnongok ada burung tiung, dalam PAS pemecah belah jemaah..

Elok benar dipecat dari Tim. Pesuruhjaya Pas.

Anonymous said...

YB Khalid Samad knows!!Respect!!

arah said...

Salam YB, continue your good work and may Allah please with us.

Let us share Islam with all mankind.

3:1 (Y. Ali) A. L. M.

3:2 (Y. Ali) Allah. There is no god but He,-the Living, the Self-Subsisting, Eternal.

3:3 (Y. Ali) It is He Who sent down to thee (step by step), in truth, the Book, confirming what went before it; and He sent down the Law (of Moses) and the Gospel (of Jesus) before this, as a guide to mankind, and He sent down the criterion (of judgment between right and wrong).

3:4 (Y. Ali) Then those who reject Faith in the Signs of Allah will suffer the severest penalty, and Allah is Exalted in Might, Lord of Retribution.


3:5 (Y. Ali) From Allah, verily nothing is hidden on earth or in the heavens.

3:6 (Y. Ali) He it is Who shapes you in the wombs as He pleases. There is no god but He, the Exalted in Might, the Wise.


3:7 (Y. Ali) He it is Who has sent down to thee the Book: In it are verses basic or fundamental (of established meaning); they are the foundation of the Book: others are allegorical. But those in whose hearts is perversity follow the part thereof that is allegorical, seeking discord, and searching for its hidden meanings, but no one knows its hidden meanings except Allah. And those who are firmly grounded in knowledge say: "We believe in the Book; the whole of it is from our Lord:" and none will grasp the Message except men of understanding.

3:8 (Y. Ali) "Our Lord!" (they say), "Let not our hearts deviate now after Thou hast guided us, but grant us mercy from Thine own Presence; for Thou art the Grantor of bounties without measure.


3:9 (Y. Ali) "Our Lord! Thou art He that will gather mankind Together against a day about which there is no doubt; for Allah never fails in His promise."

3:10 (Y. Ali) Those who reject Faith,- neither their possessions nor their (numerous) progeny will avail them aught against Allah. They are themselves but fuel for the Fire.

3:11 (Y. Ali) (Their plight will be) no better than that of the people of Pharaoh, and their predecessors: They denied our Signs, and Allah called them to account for their sins. For Allah is strict in punishment.

3:12 (Y. Ali) Say to those who reject Faith: "Soon will ye be vanquished and gathered together to Hell,-an evil bed indeed (to lie on)!

Ya Allah berilah kami kebahagian di dunia dan jauhkan kami dari azab api neraka.

AMEEN

ganesh said...

sebagai seorang penduduk bukan islam di shah alam saya sangat berpuas hati dengan kepimpinan PAS.....PAS untuk semua,islam melindungi semua

Christopher Tay Hanmin said...

YB seorang yg amat saya hormati. Orang jahil saja macam Zul Noordin akan mengutuk kamu. PAS dan PKR perlukan lebih ramai pemimpin seperti kamu kerana Malaysia nak jadi lebih Maju bukan lebih kolot.
Orang Melayu kita ditindas dnt ditipu oleh mereka yg tidak cukup matang dan tak reti agama. Teruskan usaha kamu, YB. Semoga Allah memberkati kamu, matlamat kamu and keluarga kamu.

Anonymous said...

Ramai penyokong PAS dan PKR yang terperangkap oleh satu lagi projek Barisan Nasional. Cubalah tengok siapa yang beria-ia benar menjuarai isu ini, walhal mereka diam dalam isu Islam sebenarnya.

Anonymous said...

DEAR DATUK,

I AM PROUD TO HAVE AN MP LIKE YOU IN MY CONSTITUENCY. WE WILL ENSURE YOU WIN THE NEXT ELECTION. I STARTED TO RESPECT ALL RACES BECAUSE OF YOU.

Anonymous said...

WE WILL DEFEND YB KHALID AND DSAI TILL OUR LAST DROP. WE ARE SERIOUS. DO NOT DISTURB YB KHALID FROM DOING HIS DUTY. HE RESPECT ISLAM MORE THAN ANYONE ELSE. SO SHUT UP AND THINK INTELLIGENTLY

Anonymous said...

A'kum YB,

Banyakkan bersabar YB, memang ramai para TOTOK um-NGOK yang marah dengan YB, sebab apa? sebab tuan meraka kata begitu, cuba tuan mereka kata begini dah tentu puak diaorang plak yang menyokong bagai nak rak. sebab TOTOK um-NGOK nie bagaikan HAMBA, yang tidak berani membantah tuan-tuan mereka demi sesuap nasi.

Tapi masih ramai Melayu yang sealiran dengan YB dan berfikiran lebih matang dan terbuka.

-madir-

Anonymous said...

salam YB..

saya sbg anak muda akan sentiasa sokong YB dr belakang..
hanya totok2 umno aje yg menyalak yg tak reti bahasa dan kesempitan hidup dgn dasar lembu mereka.

mohd nor said...

Assalamualaikum Bro Khalid,

nampaknya lepas satu, satu lagi issue yg tak relevan dan bodoh keluar kat Malaysia ni. Macam tak ada perkara lain nak di fikirkan lagi.. ? Masalah ekonomi, masalah rasuah, salahguna kuasa, pengangguran, please don't waste your timelah Bro, perkara ni (issue Allah ni) perkara bodoh yg mana orang bodoh sahaja yang tak akan faham walau macam mana sekali pun kita terangkan. Kenapa nak buang masa nak explain pada mereka yg dah bodoh tegar ni? Lagi kita explain lagi mereka akan membantah, so, biarkan sajalah siluncai terjun dgn labu2nya...

Syurga tu luas, banyak kekosongan, sebenarnya cukup untuk semua. Tapi ramai yg dah awal2 menolak tempat mereka di syurga tu....

KAZA said...

Salam YB

Apa yang boleh saya katakan bahwa undi saya di Parlimen Shah Alam adalah tidak sia-sia. Takbir!

Anonymous said...

Anonymous said...
apa result?
sultan murka ke?

aku pasti sebab semua penduduk shah alam ni (yg beragama Islam) memang murka dgn YB.

Saya sokong kata-kata Zulkifli Nordin..

January 22, 2010 4:42 PM

Sabar YB. biarlah mereka murka. Terusnya perjuangan mendaulatkan Syariat Allah.

Anonymous said...

Dato PJ as EXCO Agama..

"dia ada buat macam ni ker?"

heheeee... just wondering.. apa tindakan dia

humaira2811