Skip to main content

Video Parlimen: Royalti Petroleum Kelantan

Ahli Parlimen PKR Machang dan PAS Shah Alam sewaktu mencelah penggulungan Timbalan Menteri Kewangan terhadap Usul Penguntukan Semula Perbelanjaan 2009 (2) di Dewan Rakyat pada 25 Jun 2009.


Video ihsan MPPAS.
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

The Pensioner said…
Bagus, bagus.

Saya suka tengok wakil2 rakyat pembangkang menyoal pihak kerajaan.

Hujah2 nya bernas. Teruskan mengkritik, memberi cadangan dan pandangan.

It will help the govt. to do a good job and change for the better. Itu pun kalau diorang nak dan diorang mampu lah...

Barulah dikatakan pembangkang yg efektif.

Kepada YB2 PR, teruskan berhujah dengan cara profesional.

No shouting, no name calling and ... you all know lah what I mean.

Pensioner
Anonymous said…
TERIMA KASIH PAK KHALID, at least ada la juga MP yg membela nasib rakyat kelantan. Nak harapkan MP kelantan yang sorang tu, dtg parlimen pun jarang, kalau dtg pun serupa takde je...

Popular posts from this blog

Kerana Tidak Istiqamah Maka Akhirnya Terpinggir

Keputusan PRU14 sekarang telah diketahui umum. Pakatan Harapan (PH) berjaya mengambil alih Putrajaya dan negeri-negeri di seluruh Negara kecuali Perlis, Pahang dan Sarawak yang kekal bawah BN sambil Kelantan dan Terengganu jatuh pada PAS.

Walaupun akan ada yang berkata bahawa PAS telah berjaya dengan keputusan anatara yang paling cemerlang dalam sejarahnya, hakikatnya ianya sebenarnya boleh jauh lebih baik dari itu. Malangnya, sifat gopoh dan kurang yakin kepada pendekatan yang diikutinya sejak zaman reformasi telah menyebabkan PAS semakin terpinggir dari arus perdana politik negara. Ia kembali sebagai parti pantai timur dan kawasan kampung Melayu setelah beraksi cergas di pantai barat dan kawasan bandar pada tahun-tahun pasca reformasi. Cogan kata “PAS for all” kian tidak kedengaran dan PAS kembali sebagai parti bersifat eksklusif memperjuangkan agenda khas bagi masyarakat Muslim dan Melayu.

Dakwaan Kosong Hj Hadi: Antara Kebenaran dan Khayalan

Pada 14hb April Hj. Hadi membuat satu 'pendedahan' mengenai sebab sebenar AMANAH ditolak. Kononnya ianya adalah kerana pimpinan AMANAH semasa menjawat jawatan dalam PAS ingin meminda perlembagaan PAS sehingga dikurangkan kuasa Majlis Syura Ulama. Tuduhan tersebut merupakan satu pembohongan yang nyata yang dibuat dengan penuh kesedaran bahawa ianya satu pembohongan! Saya tidak tahu mengapa Hj Hadi kebelakangan ini kerap berbohong.

Sekiranya ianya dianggap bukan satu pembohongan oleh beliau dan beliau benar yakin akan kebenarannya maka ahli-ahli PAS haruslah berwaspada. Kerana ini bermakna bahawa beliau sudah mula mengalami satu keadaan yang tidak dapat membezakan di antara kebenaran dari khayalan. Situasi 'delusional' ini menyebabkan beliau sentiasa dalam keadaan cemas dan menganggap dirinya dan Islam dimusuhi oleh semua, kecuali oleh PAS dan UMNO.

Tuduhan ini sebenarnya bukanlah baharu maka yang dikatakan sebagai 'pendedahan' selepas 3 tahun ini adalah dakwaan …