Skip to main content

Pengumuman: Forum Perdana Gempur Manek Urai

Semua dijemput hadir. Bagi pihak penganjur program, Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri Kelantan.
-Pejabat YB Khalid Samad-

Comments

Unknown said…
Ayuh kita gempur M.U.!!

Takbir!!
true said…
Di samping berceramah, sembahyang hajatlah serta bermunajat.
azman said…
soalan..

naper penganjurnye Urusetia Kerajaan negeri Kelantan? sedangkan tajuknye forum perdana gerpur Manik urai.

kalau UMNO guna jabatan Penerangan kita marah. kata salah guna jabatan kerajaan.

tak bolehkah penganjur untuk kempen pilihanraya dari Parti PAS sendiri?

sekian, terima kasih.
wok lak, tbs said…
http://pastbs.blogspot.com/2009/06/haji-hadi-dan-nasha-makin-mengarut.html

Kena kerja kuat. Presiden & timbalan presiden dah timbulkan masalah.

Kita ahli-ahli ni juga yang kena buat damage control.
boyer said…
assalamualikum...........
perpatah berkata...... "sudahlah bermata 1 ( satu ) buta pulak tu " weyyyy lan... ko ni buat Fitnah je
kan tajuk tu FORUM PERDANA..... BUTA ke apa mana ada bertajuk GEMPUR MANIK URAI... cam KERAJAAN selangor gak buat FORUM PERDANA kat Masjid Negeri. Pakai pergajur Kerajan Negeri gak.... Akan nak pakai Kerajan langit kot..... apadahhh
azman said…
waalaikum 'boyer'...

naper melenting sangat boyer. orang tanya pun boleh naik marah ker?

tak pe la klu itu dikira tindakan yang 'profesional'.
boyer said…
Dgn ko lan tak boleh ckp baik2 sebab ko ni dlm golongan org tak baik
67745 said…
slm
ni ada link - Datin Rosmah berpuaka!
http://www.youtube.com/watch?v=ZUXWnf-bqo0
Anonymous said…
Kerajaan Be-END tak habis2 dengan agenda menipunnya, untuk menipu rakyat..yang terbaru, 11 hadiah dari Najib konon, kalau diperhatikan dan diperhalusi hanya 5 hadiah aje boleh pakai, 6 lagi amat mengelirukan dan mereka-reka… Yang terbaru lagi yang dicanangkan dalam akhbar kononnya peruntukan 1.7 billion untuk pendidikan di Kelantan, hahahaha, dalam bentuk apa? Mana wangnya? Jangan nak gula-gulakan rakyat dengan sesuatu yang tak nampak di depan mata… Ecer yang dijanjikan dulu satu habukpun tarak, jambatan kedua kota bharu yang dijanjikan sampai sekarang sepi walhal syarikat kroni Najib seperti Redland dan Ris Capital sudah dapat habuan-habuan mereka yang mana kalau diletakkan dalam akaun simpanan tetap, sudah bercambah-cambah wangnya. Ko jangan nak menipulah wahai Najib bengong… Kalau memang dasar ko tu entah apa-apa, pasti apa saja yang ko buat akan terbocor sana sini idea mereka-reka... Mereka ingat ini zaman apa, nak bodoh-bodohkan rakyat dengan sesuatu janji yang tak nampak di mata seperti nak bina jalan-jalan tambahan di sabah sarawak, wang 15juta untuk usahawan india dan macam2 lagi idea yang mana janji akan tinggal janji..

Popular posts from this blog

Surat Terbuka Untuk Penduduk Seksyen 23

2hb September 2009 M 13 Ramadan 1430 H السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Kehadapan penduduk Seksyen 23 yang dihormati, Semoga surat ini menemui tuan-tuan dalam keadaan sihat wal afiat serta keimanan yang teguh dan jitu berkat bulan Ramadhan ini. Saya mengambil kesempatan ini untuk mengingatkan diri saya serta tuan-tuan akan Firman Allah, Surah Al Maaidah ayat 8 yang bermaksud; “Bertindak adil! Ianya lebih rapat dengan keTaqwaan.” Semoga dalam usaha kita membina keTaqwaan dalam bulan Ramadhan ini, kita mengingati hakikat bahawa ‘keTaqwaan’ yang diusahakan itu mempunyai hubungan rapat dengan keadilan. Keadilan ini pula perlu dilaksanakan terhadap semua, walaupun terhadap yang tidak disenangi. Ini ditegaskan di dalam ayat yang sama yang bermaksud, “dan jangan oleh kerana kebencian kamu terhadap sesuatu kaum menyebabkan kamu tidak berlaku adil…” Kalau terhadap kaum yang dibenci sekalipun dituntut keadilan, apatah lagi terhadap jiran sekampung dan warga sekota? Walaupun mereka tidak seba

Keadilan Saidina Umar Al-Khattab Terhadap Rumah Ibadah Agama Lain

Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengemukakan sebuah kisah dari zaman pemerintahan Saidina Umar Al-Khattab (r.a) untuk tatapan dan renungan tuan-tuan sekalian. Melalui pendedahan ini, adalah diharap sebahagian dari ummat Islam yang tidak memahami konsep keadilan Islam terhadap agama lain, akan sedikit sebanyak dapat memikirkan kembali sikap dan pendirian mereka itu. Kisah yang ingin dikemukakan adalah kisah Saidina Umar dan Kanisah (gereja) Al-Qiamah yang terletak di Quds. Kisah ini adalah petikan dari muka surat 114, kitab Itmam al-Wafa’ fi sirah al-Khulafa’ , tulisan as-Syeikh Muhammad bin al-Afifi al-Banjuri, Darul Ibnu Hazim. “Dan apabila masuknya Saidina Umar ke dalam kota, maka masuklah beliau ke dalam Kanisah (gereja) al-Qiamah, dan beliau duduk di ruang utama gereja tersebut . Setelah tiba waktu solat asar, maka berkata Saidina Umar kepada Patriach Kanisah tersebut, “Saya ingin mengerjakan solat.” Jawab Patriach: “Solat sahajalah di sini”. Tetapi Umar menolak cadan

Tapak Kuil Seksyen 23 Shah Alam

Baru-baru ini, banyak betul yang kita dengar berhubung isu tapak kuil yang dicadangkan di Seksyen 23, Shah Alam. Yang tahu, yang tak tahu dan yang buat-buat tahu, semuanya turut sama mengemukakan pandangan masing-masing. Di antaranya, pandangan Noh Omar yang menyatakan bagaimana kerajaan PR tidak peka terhadap sensitiviti umat Islam. Oleh itu, bagi mereka yang ingin tahu, izinkan saya menceritakan serba sedikit perkara sebenar berkenaan isu ini. Tapak Kuil yang dicadangkan adalah di kawasan Industri, lebih 200 meter dari kawasan perumahan. Sebuah Kuil yang sekarang ini berada di Seksyen 19 akan dipindahkan ke tapak baru yang dicadangkan ini. Di Seksyen 19, kuil berkenaan hanya berjarak 20 kaki dari kawasan perumahan! Buka pintu rumah, seberang jalan terdapat kuil. Sebenarnya, kuil Seksyen 19 telah berada di situ sejak zaman sebelum wujudnya Shah Alam lagi. Pada masa itu kawasan di mana kuil tersebut dibina dinamakan Ladang Sungai Renggam. Apabila PKNS ambil-alih, maka dijadikan kaw